آخر هفته چه چیزی تماشا کنیم: از فیلم جنایی جدید کره ای تا تتریس

هرگاه بخواهیم بدترین و ترسناک ترین مظاهر هر نوع فعالیت حرفه ای را ببینیم به سراغ آثاری می رویم که رقابت و دروغ های حاکم بر این حرفه را نشان می دهد. فیلم بوی شیرین موفقیت، جستجوی قدرت را در پشت صحنه فعالیت رسانه ای نشان می دهد و داستان ستون نویسی را روایت می کند که با سخنان خود بسیاری را فریب داد. در عین حال، این اواسط فیلم تاکید می کند که دیگران توسط او بازی می شوند و همچنین به آسیب پذیری های او می پردازند. به طوری که هیچ یک از افراد مقابل دوربین، شخصیتی بیش از حد قدرتمند نیستند که در رفتار خود احساسات انسانی را نشان ندهند.

یک معلم زبان فرانسه در میان کودکان در آن از امروز شروع می شود

همه چیز از امروز شروع می شود (1999)

یک گیمر در ابتدا و انتهای شماره 285 در “این آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟” او درباره فیلم‌ها می‌گوید که هرکسی نگاهی عمیق به صحنه‌های شلوغ و ترسناک کارهای به ظاهر آرام دارد. در دو صنعتی که برخی از مخاطبان فکر نمی کنند افراد شاغل با چنین دغدغه ها و چالش هایی روبرو هستند. اولین کار این مقاله مقدماتی فیلم ما را به پشت صحنه صنعت روزنامه نگاری می برد و آخرین کار روایتی سرگرم کننده برای گیمرها و علاقه مندان به بازی های ویدیویی دارد.

همه چیز امروز آغاز می‌شود، که نام اصلی فرانسوی‌اش Ça است و از امروز شروع می‌شود، داستان معلمی را روایت می‌کند که واقعاً به دانش‌آموزانش اهمیت می‌دهد. فراتر از آموزش چند درس ساده به آنها.

یک اثر تشنه قدرت، یک درام فرانسوی با محوریت یک معلم محترم، یک اکشن ترسناک جدید از کره جنوبی، و یکی از تاریخچه های پرفراز و نشیب صنعت بازی در تتریس.

بخوانید  تمایل تروی بیکر برای بازی دوباره جوئل میلر در صورت تولید The Last of Us Part 3
در بین این دو اثر، دو فیلم غیرانگلیسی محصول فرانسه و کره جنوبی را مشاهده خواهید کرد. فیلم هایی که به ترتیب درام اجتماعی و کنش های خونین هستند.

سیدنی فالکو با بازی درخشان تونی کورتیس به عنوان کسی که می خواهد وارد صنعت رسانه شود، دست مخاطب را می گیرد. زیرا مانند بسیاری از ما در این دنیای خطرناک، او گیج شده و به دنبال راهی برای دیده شدن است. اما هر چه بیشتر قبض های دیگران را می شمرد و کارهای کثیف آنها را انجام می دهد، بیشتر متوجه می شود که پول و عنوان شغلی آنها مال او نخواهد بود.

داستان تلاش برای دریافت مجوز انتشار بازی بزرگ تتریس بر روی کنسول های دستی یکی از داستان های مهم بسیاری است که می توان از دل صنعت بازی های ویدیویی به دست آورد. فیلمنامه تتریس بر اساس وقایع واقعی نوشته شده است. البته تیم سازنده چند موقعیت دراماتیک نیز به این داستان واقعی اضافه کردند. نتیجه یک اثر هنری است که هم اطلاعات جذابی برای گیمرهای علاقه مند به جزئیات و هم در صنعت بازی های ویدیویی دارد و هم یک روایت کلی سرگرم کننده و جالب.

او تصمیم می گیرد برای حمایت از این کودکان در مقابل بسیاری بایستد. تا زندگی آنها بهتر شود و شانس آنها برای رسیدن به خوشبختی افزایش یابد. در حالی که شهری که آنها در آن زندگی می کنند هر روز با فقر دست و پنجه نرم می کند، به نظر می رسد که هیچ کس در جهان به اندازه او به این بچه ها اهمیت نمی دهد. فیلم از نشان دادن تاثیرات منفی والدین خاصی ابایی ندارد. در عین حال داستان به گونه ای پیش نمی رود که تمام تلاش معلم برای کمک به دانش آموزان بدون مشکل تمام شود. همه چیز امروز شروع به اوج گرفتن می کند زیرا ادعاها را به چالش می کشد. معلم را امتحان کند و ببیند آیا واقعاً به اعتقاداتش پایبند است یا خیر.

بخوانید  رکوردشکنی فیفا 23 از حیث تعداد بازیکنان در هفته اول عرضه

جان اس. بدست آوردن تتریس که چند سال پیش برای Stan & Ollie تحسین شده بود، ثابت می کند که در جذب مخاطب با شخصیت ها خوب است. زیرا از ابزارهای مختلفی مانند تصویرسازی های غیرمنتظره برای تقویت روایت استفاده می کند.

البته درام تنها عنصر تعیین کننده داستان سرایی بوکسون را بکش نیست. سکانس های مهیج خشن و خونین در انتظار شماست.

عرق نشسته روی صورت زن قاتل در فیلم کره ای بوکسون را بکش

Kill Boxoon (2023)

چیزی که کار کره ای گفته شده را از دیگر فیلم های اکشن بزرگسالان سال های اخیر جدا می کند، زنانگی شخصیت اصلی نیست، بلکه مادر بودن اوست. به خصوص به این دلیل که بیشتر باری که بر دوش این شخصیت گذاشته می شود به تلاش های او برای جلوگیری از فروپاشی زندگی دخترش مربوط می شود. داستان زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که دروغ دختر را به مادر نشان می دهد. فقط قاتل بودن مستلزم پنهان شدن در این دنیا نیست.

نگاه تارون اگرتون به صفحه نمایش در تتریس

تتریس (2023)

قاتل. مادر. تلاش برای زندگی و حتی زنده ماندن با جابجایی مداوم بین این دو نقش، رابطه عجیبی را بین شخصیت اصلی Kill Boksoon و دخترش ایجاد می کند.

مصاحبه سیدنی با روزنامه نگار بزرگ در فیلم بوی شیرین موفقیت

بوی شیرین موفقیت (1957)