کاهش درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته

دیگر اطلاعات منتشر شده نیز به کاهش ۱۱ درصدی درآمد فروش کنسول‌های ایکس باکس اشاره دارند. البته تمامی این آمارها با پیش‌بینی‌های قبلی مایکروسافت در ماه آوریل مطابقت دارند. مدیران واحد مالی مایکروسافت دشوارهای تأمین قطعات الکترونیکی برای ساخت کنسول‌ها و از سرگیری قرنطینه همگانی در برخی از مناطق چین را از دلایل اصلی کاهش تولید دستگاه‌های جدید و در نتیجه کاهش درآمد واحد فروش فیزیکی کنسول‌ها می‌دانند. البته مثل سال‌های اخیر، درآمد این دوره مالی نیز در میان بالاترین درآمدهای تمام تاریخ فعالیت بخش گیمینگ مایکروسافت محسوب می‌شود.

لوگوی ایکس باکس و بازی‌‌های ابری

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود راجع به جدیدترین اخبار بازی را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع

گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ مایکروسافت، کاهش ۷ درصدی درآمد بخش گیمینگ این شرکت را نشان می‌دهد.

درباره آمار مالی کلی شرکت مایکروسافت مانند چند سال اخیر شاهد رشد درآمد ۱۶ درصدی نسبت به سال مالی گذشته هستیم. البته قابل ذکر است که برخلاف بعضی از شرکت‌های دیگر، مایکروسافت بازه زمانی آوریل تا ماه مارس را به‌عنوان سال مالی خود درنظر نمی‌گیرد و در عوض سال مالی این شرکت از اول ژوئیه هر سال میلادی تا ۳۰ ژوئن سال بعدی محاسبه می‌شود.

به‌طور کلی، درآمد عملیاتی در سه‌ماهه‌ی پایانی امسال بخش گیمینگ مایکروسافت در حدود ۴/۶ میلیارد دلار بوده است که نسبت به رقم ۴/۸ میلیارد دلار در مدت زمان مشابه در سال گذشته، اندکی کاهش داشته است. البته میزان درآمد کلی بخش گیمینگ از ۱۴/۱ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۴/۳ میلیارد دلار رسیده است که افزایش فروش و درآمد کلی این این واحد را نشان می‌دهد.

بخوانید  بازیکنان Destiny 2 به معنای واقعی کلمه پس از رتبه بندی در لایت فال می درخشند

روز گذشته شرکت مایکروسافت گزارش مالی سه‌ماهه‌ی پایانی سال مالی ۲۰۲۲ که از اول آوریل تا ۳۰ ژوئن ررا شامل می‌شود منتشر کرد. این آمار نشان می‌دهد که مجموعه درآمد واحد کسب‌و‌کار سیستم‌های شخصی، در حدود ۷ درصد (۲۵۹ میلیون دلار) نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش داشته است. این آمارها نشان‌دهنده ۶ درصد کاهش در درآمد بخش محتوای دیجیتالی و سرویس‌های اشتراکی مانند سرویس گیم‌پس هستند.

امی هود، مدیر ارشد امور مالی شرکت مایکروسافت در جریان برگزاری جلسه بررسی آمارهای مالی این شرکت اعلام کرد گزارش‌های منتشرشده، شامل آمار مالی مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد نیست. از چند ماه قبل، مایکروسافت مشغول انجام کارهای خرید شرکت Activision Blizzard شده است. هود تایید کرد که این شرکت انتظار دارد این معامله تا پایان همین سال مالی که در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲) به‌پایان می‌رسد، توسط نهادهای قانون‌گذاری ایالات متحده تایید و رسمی شود.