واکنش منتقدان به فیلم Nope | جواب منفی

۷۵ از ۱۰۰

در ابتدای داستان، پدر خانواده‌ی هیوود به واسطه‌ی سقوط اجسام تصادفی از آسمان، جان خود را از دست می‌دهد. به همین ترتیب هم دو فرزند خانواده یعنی اوجی و امرالد که مزرعه‌دار هستند، تلاش می‌کنند با کمک یک فروشنده محصولات فناوری به نام انجل تورس و مستند‌سازی به نام انتلرز هولست، ویدیویی از یک شیء پرنده ناشناس ضبط کنند؛ بلکه به این طریق بتوانند یک مدرک و شاهدی از اتفاق رخ داده داشته باشند.

این فیلم همانند پازلی می‌ماند که چند تکه‌ی خود را از دست داده است؛ اگر شما عقب بایستید، همچنان می‌تواند تصویر کلی را ببینید. اما آیا چنین پازلی می‌توان همان چیزی را که مخاطب دنبالش می‌گردد، ارائه کند؟ برای رسیدن به جواب، عنوان فیلم را دوباره بخوانید.

از همان نقطه‌ی آغاز تا پایان ماجرا، شما اصلا نمی‌دانید که قرار است در مرحله بعد چه اتفاقی در فیلم Nope رخ دهد. آخرین باری که شما فیلمی با چنین مشخصات هیجان‌انگیزی تماشا کردید، کی بود؟ فیلم Nope عمیقا عجیب و غریب است و جوردن پیل به خوبی می‌داند که با این عجیب بودن باید دقیقا چه کارهایی انجام دهد. این فیلم هم از نظر طراحی عجیب است و هم انسجام عجیب و غریبی دارد.

۷۰ از ۱۰۰

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

دنیل کالویا در فیلم ترسناک Nope به کارگردانی جوردن پیل

۱۰۰ از ۱۰۰

۲۵ از ۱۰۰

آقای پیل کلی ایده‌های خوب دارد و می‌تواند تعلق و ترس به‌شدت جذابی را خلق کند. اما متاسفانه درنهایت نمی‌تواند همه چیز را در یک پایان‌بندی چشمگیر به یکدیگر متصل کند.

کی. آستین کالینز | رولینگ استون

بن کندریک | اسکرین رنت

مارک فینی | بوستون گلوب

کایل اسمیت | وال استریت ژورنال

اوون گلیبرمن | ورایتی

فیلم Nope یا در زبان فارسی «جواب منفی» یکی از جدیدترین آثار علمی تخیلی، اسرارآمیز، دلهره‌آور و ترسناک شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر بااستعداد و محبوبی به نام جوردن پیل ساخته شده است. این هنرمند پیش از این، روی فیلم Candyman (کندی من)، فیلم Us (ما)، فیلم BlacKkKlansman (بلکککلنزمن)، فیلم Get Out (برو بیرون)، فیلم Keanu (کیانو) و غیره کار کرد.

از طرف دیگر هم ۲۴۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۳ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی پیش فیلم Nope برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Nope از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:



منبع

فیلم Nope از جوردن پیل یک اثر تیره و تار و البته خنده‌دار در ژانر ترسناک و علمی تخیلی به شمار می‌رود؛ اثری که می‌توان آن را یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های تابستانی اخیر دانست.

۸۰ از ۱۰۰

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Nope نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی یک گیمر پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم جواب منفی (Nope)، ساخته جدید جوردن پیل با بازی دنیل کالویا و کیکه پالمر اخیرا به‌صورت گسترده نمایش داده شد و میانگین امتیازات خوبی از منتقدان گرفت.

اودی هندرسون | راجر ایبرت

۶۰ از ۱۰۰

هر از چند گاهی، ما شاهد این هستیم که یک فرد بااستعداد و توانمند، یک اثر بد می‌سازد. این دقیقا همان چیزی است که ما در فیلم Nope داریم. استعداد است، اما فیلم رسما روی صفحه‌نمایش جان ندارد.

فیلم Nope، اثر جدید جوردن پیل با محوریت یک جادوی بد، پیچیدگی‌های دلهره‌آور و خنده‌داری را در ژانر علمی تخیلیِ هالیوودی به نمایش می‌گذارد. جوردن پیل با این کار، علاقه‌ی خیلی زیاد خود را نسبت به فیلمسازی عنوان کرده است.

کیکه پالمر در تاریکی شب در فیلم Nope

در فیلم جواب منفی، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند دنیل کالویا در نقش اوجی هیوود، کیکه پالمر در نقش امرالد هیوود، استیون ین در نقش ریکی «جوپ» پارک، برندون پریا در نقش انجل تورس، مایکل وینکات در نقش انتلرز هولست، رن اشمیت در نقش امبر پارک و کیث دیوید در نقش اوتیس هیوود سنیور و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Nope بیندازیم:

جواب منفی از دسته فیلم‌هایی است که قدرت تصاویر را به خوبی درک کرده است. این فیلم از بزرگان ژانر خود نکات مختلفی را آموخته است؛ اینکه ما از چیزی که نمی‌بینیم، بیشتر از هر چیزی می‌ترسیم. این نکته دقیقا همان چیزی است که در این فیلم نشان داده می‌شود.

۵۰ از ۱۰۰

۸۸ از ۱۰۰

فیلم جواب منفی، خوب است؛ برخی اوقات هم خیلی خوب می‌شود. اما نمی‌توان آن را یک اثر عالی دانست. در حقیقت اصلا مشخص نیست که آیا پیل واقعا قصد داشت که این فیلم به همان اندازه که به نظر می‌رسد، عجیب و غریب باشد یا خیر.

سیدهانت ادلاکها | آی جی ان

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

فیلم Nope برخلاف اتفاقات مختلفی که به شکل امپرسیونیستی و خودسرانه به سمت شما پرتاب می‌شود، هیچ طرح داستانی خاصی ندارد. اغلب اوقات منطق، خودش را در این فیلم کنار می‌کشد و متاسفانه این تاثیر بدی می‌گذارد؛ زیرا باعث می‌شود که ما ارتباط کمتری با داستان داشته باشیم.

۹۰ از ۱۰۰

فیلم جواب منفی در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۷ تیر ۱۴۰۱) به‌صورت محدود در سینماهای خاص و انتخاب‌شده‌ای نمایش داده شد. براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار شد این اثر در تاریخ ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) در سینماهای ایالات متحده به‌صورت گسترده نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر علمی تخیلی امتیاز ۷۷ را از بین ۵۲ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جوردن پیل بوده است. از طرف دیگر هم خود جوردن پیل و ایان کوپر نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط و روبه‌بالا قرار دارند. اکثر منتقدان، نظرات مثبتی درباره هنرنمایی فوق‌العاده و بسیار جذاب بازیگران، اصالت در المان‌های مختلف، جاه‌طلبی و سبک کارگردانی پیل داشتند.

استیون ین در فیلم Nope در حال نگاه کردن به آسمان

بخوانید  خریداری استودیو دیجیتال اکلیپس توسط شرکت آتاری