چرا برخی از چندجهانی کار می کنند در حالی که برخی دیگر کار نمی کنند؟

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

و حتی در میان آنهایی که در نهایت ساخته شدند، آنها دیگر برای یک تجربه مزاحم نیستند، بلکه اکنون وعده محتوای آینده را می دهند – فیلم ها و نمایش های بیشتری را باید تماشا کنید و در آن شرکت کنید. اگر شما یک آدم عصبی هستید که دوست دارید تکالیف را برای تکالیف انجام دهید، MCU هنوز کارهای سرگرم کننده زیادی برای انجام دادن دارد. اما برای بسیاری از مردم، به نظر می رسد که پتانسیل هدر رفته و وعده های شکسته شده به یک ماشین سود هیولا کمک می کند.

شرحی ارائه نشده است

در نهایت، چند وجهی مرد عنکبوتی: به (و در سراسر) آیه عنکبوتی و همه چیز در همه جا به یکباره. علیرغم تفاوت هایشان، آنها اهداف مشابهی در سر دارند. شما هم نیازی به دانستن چیزی در مورد ورود ندارید – بدون تکلیف مورد نیاز است. با وجود اینکه مایلز مورالز یک شخصیت نسبتاً جدید مرد عنکبوتی است، فیلم همه چیزهایی را که باید بدانید را به شما می گوید. EEAAO کاملا اورجینال است. هر دو فیلم تمام جهان سازی خود را در چند دقیقه انجام می دهند و مشخص می کنند که گروهی از مردم عنکبوتی و گروهی از Evelyn ها در جهان های موازی وجود دارند و به آنها مجوز استفاده از نسخه هایی از شخصیت هایشان را می دهد که داستان را بهبود می بخشد.

Arrowverse به طور خاص مشکل مشابه MCU را دارد، زیرا در طول سال‌ها زمانی که نمی‌توانستند با نمایش‌های زیادی همراهی کنند، شروع به از دست دادن بینندگان کرد، اما خود چندجهانی را نیز به روشی بسیار متفاوت مدیریت می‌کند. هر سه چند جهان – Flash، Titans، و Arrowverse – تلاش می‌کنند داستان‌هایی را بگنجانند که هرگز قرار نبود در چند جهان باشند. او سعی نمی کند آن را معنا کند. هیچ یک از این داستان ها تلاش نمی کنند تا روایت های پیچیده ای را از چندجهانی بیرون بیاورند. The Arrowverse با یک فیلم کوتاه به فیلم مایکل کیتون بتمن در سال 1989 متصل شد، در حالی که The Flash با مایکل کیتون که دوباره این شخصیت را تکرار می‌کند، آل‌این می‌شود. Arrowverse همچنین شامل سریال‌های تلویزیونی بتمن 1966 و فلش دهه 1990 می‌شد. سواری تایتان‌ها در چند جهان کوتاه بود، اما مجموعه دنیای DC Swamp Thing و کارتون‌های اصلی Teen Titans را جذب کرد. هیچ یک از این ویژگی ها با اتصال به چندجهانی در ذهن ایجاد نشده اند.

در نسخه دیگری از جهان ما، شما همین مقاله را خواندید، اما عنوان آن این است: “چه زمانی فرهنگ پاپ ایده چندجهانی را در بر خواهد گرفت؟” مایکل کیتون همچنان نقش بتمن را بازی می‌کند، توبی مگوایر همچنان مرد عنکبوتی است، و نمایش موفق Adult Swim Doc and Marty است، یک اسپین آف سفر در زمان از بازگشت به آینده.

بخوانید  Riddick: Furya فیلمبرداری خود را تابستان امسال آغاز خواهد کرد

اما شما در این جهان هستید و ما در چندجهانی غرق می شویم، از تلویزیون و استریم گرفته تا فیلم های پرفروش و سینمای مستقل. Spider-Man: Into the Spider-Verse و Everything Everywhere All At Once فیلم های برنده اسکار هستند که به ترتیب بهترین انیمیشن بلند و بهترین فیلم را از آن خود کردند – برخی از معتبرترین جوایز موجود برای هر یک از فیلم ها. در چند سال گذشته، DC را دیده‌ایم که چندجهانی را در هر سطحی در آغوش می‌گیرد، با Arrowverse شاید مهم‌ترین و اکنون The Flash بعدی احتمالاً آن را تکه تکه می‌کند.

شرحی ارائه نشده است

در EEAAO، ایولین همه افراد مختلفی را که می‌توانست باشد و احساس پشیمانی و درد را می‌بیند. ستاره پر زرق و برق کونگ فو، اولین پشیمان است که ویموند را پشت سر گذاشته است. هات داگ فینگر اولین به او نشان می دهد که حتی بدترین دشمن او کسی است که ممکن است در جهان دیگری دوستش داشته باشد و همجنس گرا بودن چندان عجیب نیست. هر دو شخصیت قوی‌تر ظاهر می‌شوند و از طریق تجربیاتشان با جهان‌های دیگر بیشتر به دنیای خود متصل می‌شوند، در حالی که جوک‌های بسیار احمقانه‌ای می‌گویند، مانند Noir Spider-Man که مکعب روبیک را می‌دزدد یا Evelyn که با بچه‌ها با چنین چیزهایی مبارزه می‌کند، اوه، بیایید ادامه دهیم

ما با چندجهانی غرق شده ایم، بله، اما همچنین غرق در غرقه های دیگر خسته شده ایم. ما فقط به تعداد زیادی از آنها عادت کرده ایم که ساییدگی این جدید بیشتر به چشم می آید. چندجهانی فقط چیزی با هدف واحد نیست. این فقط راهی برای خنثی کردن نکات داستانی، بهانه‌گیری ناسازگاری‌ها، یا فریب مردم برای خرید بلیت فیلم برای اجتناب از FOMO نیست. می توان از آنها برای گفتن داستان های عمیق و رضایت بخش در مورد شخصیت های کاملاً درک شده در محیط های منحصر به فرد و هنرمندانه استفاده کرد. بنابراین در حالی که ممکن است در حال حاضر تعداد زیادی از آنها وجود داشته باشد، ما حداقل می توانیم درک کنیم که همه آنها بسیار متفاوت هستند، و بسیاری از آنها به روش های منحصر به فردی به این مفهوم می پردازند.

پس چه چیزی باعث می شود که یک چندجهانی کار کند و دیگری خراب شود؟ چه چیزی به یکی معنا می دهد و دیگری را از معنا خالی می کند؟ وقتی عقب می رویم و نگاه می کنیم چگونه هر رسانه ای از چندجهانی خود استفاده می کند، ما می توانیم شروع کنیم تا ببینیم چه خبر است.

بخوانید  New League Of Legends Cutscene Is So Bad Riot رسماً بابت آن عذرخواهی می کند

در حالی که این نویسنده هنوز برای فیلم‌های مارول حاضر است، بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که چت را به کلی کنار گذاشته‌اند، و یک دلیل ساده برای آن وجود دارد: همه اینها شبیه به تکلیف است. یک بار، سال ها پیش، MCU یک آزمایش بود. این ایده که فیلم مستقل مرد آهنی می تواند به انتقام جویان متصل شود، هیجان انگیز و تازه بود و در سینما کاملاً بی سابقه بود. به نظر می‌رسید که در آن زمان برای فیلم‌های مارول سطح بالایی وجود داشت، که ضرری نداشت. ممکن است همه آنها عالی نباشند، اما تقریباً همه بودند سرگرم کننده و اکثراً واقعاً خوب به نظر می رسیدند.

شرحی ارائه نشده است

در همین حال، دی سی کار بسیار متفاوتی انجام می دهد. دی سی مانند مارول یک مولتی جهان واحد ندارد، اما دی سی همچنان عاشق چند جهان است. فیلم آینده فلش، بتمن DCEU با بازی بن افلک، و همچنین بتمن مایکل کیتون از فیلم 1989 و دنباله آن را به نمایش می گذارد. و سوپرمن وجود ندارد، اما یک سوپرگرل (ساشا کال) وجود دارد. پخش جریانی Titans، چندجهانی را در این فصل آخر معرفی کرد، زمانی که گار – که بیشتر با نام Beast Boy شناخته می‌شود – وارد Red شد، جایی که او فلش Arrowverse، Stargirl، Beast Boy از انیمیشن اصلی کارتونی Teen Titans و حتی (به طرز عجیبی) را دید. گرانت موریسون نویسنده کتاب های مصور و نقشه بردار چندجهانی. Arrowverse CW یک دهه را صرف ایجاد یک جهان به هم پیوسته از نمایش‌ها و شخصیت‌ها کرد که با معرفی Supergirl و Black Lightning به یک چندجهانی تبدیل شد و در نهایت به لطف مونتاژی در طول کراس اوور Crisis on Infinite Earths، همه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی DC را در بر گرفت.

با این حال، چند سال بعد، به نظر می رسد که همه در حال سوختن با این مفهوم هستند. به دلیل خوبی هم کار زیادی است که یک رکورد ذهنی داشته باشیم که کدام شخصیت ها از کدام جهان آمده اند، وقتی کسی بین جهان ها سفر می کند و همه اینها چه اتفاقی می افتد. و با این حال، فیلم های چندجهانی همچنان جوایز را به دست می آورند.

فیلم‌های Spider-Verse از این نظر که از مواد موجود بیرون می‌آیند کمی متفاوت هستند. تنوع بی‌شماری از Spider-Man در سراسر Spider-Verse وجود دارد، از کتاب‌های مصور گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغات. Spider-Verse مجوز تیراندازی است هر از این شخصیت ها استفاده کنید و از آنها برای شیطنت یا تقویت داستان استفاده کنید.

در حالی که فراگیر است، به این معنی است که تن ها سردرگمی را ایجاد می کند. MCU کار زیادی می‌طلبد، اما 15 سال بعد، با وجود تمام معایبش، هنوز یک جهان پیوسته است. دی سی سعی کرد همین کار را با فیلم های خود بسازد، اما در حال راه اندازی مجدد است، در حالی که کمیک ها نیز چندین بار شخصیت های خود را ریبوت کرده اند. در همین حال، The Arrowverse در بیش از یک بار از چندجهانی برای تنظیم مجدد عناصر برخی از شخصیت های خود استفاده کرده است. اگر ماهنامه‌ها را با یکپارچگی عملی نخوانید، می‌تواند پیگیری کارها را سخت کند، اگرچه در مورد فیلم‌ها بیشتر به این معنی است که می‌توانید بدون تماشای دوازده فیلم دیگر وارد شوید.

بخوانید  Life-Size M3gan Doll Just Stands There, But Won't Try To Kill You
شرحی ارائه نشده است

در هر صورت، هیچ یک از این فیلم‌ها علاقه‌ای ندارند که شما را برای محتوای بیشتر جذب کنند یا نوستالژی شما را بازی کنند. چند وجهی آنها صرفاً برای بیان داستانی صمیمانه و اغلب احمقانه شخصیت محور است. از طریق Spider-Verse، مایلز مورالس می‌آموزد که او هرگز تنها نیست و هر آنچه را که شما پشت سر گذاشته‌اید، شخص دیگری نیز از آن عبور کرده است. اینکه شخص دیگری خانواده خود را از دست داد، شخص دیگری دچار تغییرات عجیبی شد و شخص دیگری به همان اندازه ترسیده بود.

شرحی ارائه نشده است

هدف DC در این چند جهان اغلب فقط این است که به طرفداران نشان دهد که بله، آنها نسخه بتمن، سوپرمن، تایتان‌ها یا هر شخص دیگری، حتی اگر بازیگر جدیدی زیر ماسک باشد یا سبک انیمیشن جدیدی برای شخصیت وجود داشته باشد، همچنان مهم است. این سرویس هواداران به معنای واقعی کلمه و دلگرم کننده است، بدون اینکه چندان چاپلوسی باشد. دی سی با شناخت مولتی ورژن کیک خود را می گیرد و آن را نیز می خورد. وقتی می گویید که همه نسخه های بتمن به روش خود متعارف هستند، این به طرفداران و نویسندگان اجازه می دهد تا از شخصیت هر طور که صلاح می دانند استفاده کنند. این یک جهان چندگانه فراگیر است که همه طرفداران و نسخه های قهرمانانشان از آن استقبال می کنند.

این روزها دیدن چرخ دنده های ماشین مارول استودیو آسان تر است. نمایش‌ها و فیلم‌های مارول وجود دارد، و همه آنها – به استثنای بسیار اندک – دارای صحنه‌های اواسط و پسا اعتباری هستند که آینده MCU را آزار می‌دهند. و اگر از طریق این صحنه ها به گذشته نگاه کنیم، هیولای فراست هنوز در تعقیب Thor 2 است. بارون موردو همچنان قصد دارد همه جادوگران را بکشد، مانند جان ویک MCU پس از Doctor Strange. دسته‌ای از این صحنه‌ها هستند که ناتمام مانده‌اند و ظاهراً هیچ برنامه‌ای برای دنبال کردن آنها وجود ندارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر