کرک PCB کارت گرافیک RTX 30 و RTX 40 گیگابایت


گزارش های متعدد از کرک در برد اصلی کارت گرافیک های گیگابایت RTX 30 و RTX 40 میانجیگری وکیل معروف لوئیس راسمن.

ظاهرا چندین کاربر کارت گرافیک RTX 30 و RTX40 از گیگابایت برای شکستن برد اصلی خود پردازنده گرافیکی گزارش داد که به خطوط PCIe خود آسیب رسانده است. این اتفاق برای تعداد زیادی از کاربران این محصولات رخ داد و این گزارش به دست لوئیس راسمن، وکیل مشهور، رسید تا صدای مصرف کنندگان نگران را به گوش مسئولان شرکت برساند. با توجه به تصاویری که به اشتراک گذاشته شده است، مشاهده می شود که تراشه های گیگابایت در طراحی PCB خود دچار مشکل شده اند که منجر به ترک خوردن برد در برخی از قسمت های آن شده است. این کرک ها به نحوی به خطوط PCIe GPU آسیب رسانده و از انتقال داده ها جلوگیری می کند و در نهایت GPU را غیرقابل استفاده می کند. تمام شده است

شکستن کارت از کارت های گرافیک گیگابایت

به نظر می رسد چندین کاربر اقدام به گزارش این موضوع به گیگابایت کرده اند که درخواست بازگشت محصول آنها از سوی مسئولان مربوطه رد شده است. گیگابایت به این موضوع اشاره ای نکرد، زیرا این موضوع آسیب فیزیکی محسوب می شود که جزء بندهای پشتیبانی شده در گارانتی محصول نیست. جایی که تابلوی این توکن ها شکسته می شود در تصویر زیر با فلش قرمز مشخص شده است. ظاهراً بسیاری از خریداران این کارت‌ها از ترس از کار افتادن کارت گرافیک آن‌ها را از طریق eBay می‌فروشند.

ایجاد کرک در کارت های گرافیک گیگابایت

متخصصان سخت افزار در اینترنت و فضای مجازی نیز به نوبه خود با آموزش ترفندهای کاربردی، سعی کردند تا نحوه تعمیر و ترمیم این ترک ها را به کاربران آموزش دهند. از آنجایی که وقفه هایی در تقاطع مسیرهای PCIe ایجاد می شود، تجهیزات خاصی برای تعمیر این محصولات مورد نیاز است. بنابراین این کار برای کاربران آماتور توصیه نمی شود.

بخوانید  شایعه: بازی Skull and Bones گیم پلی سطحی دارد

از آنجایی که این موضوع تنها در PCB کارت گرافیک های گیگابایت مشاهده شده است، این شرکت باید پاسخگو باشد و به کاربرانی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند و یا احتمال دارد که تحت تاثیر قرار بگیرند، پاسخ دهد.

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.