ویندوز 10 به روز رسانی های امنیتی پولی را ارائه می دهد



این شرکت در بیانیه ای فاش کرد که کاربران ویندوز 10 پس از پایان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از سیستم در 14 اکتبر 2025، گزینه ثبت نام برای به روز رسانی های امنیتی پولی را خواهند داشت. پست جدید وبلاگهمانطور که توسط لبه.

این برنامه Extended Security Update یا ESU نام دارد و برای تمامی کاربران ویندوز 10 که می خواهند به استفاده از سیستم عامل ادامه دهند پس از پایان پشتیبانی رسمی آن، گسترش خواهد یافت. در حالی که مایکروسافت قبلاً گزینه مشابهی را برای سازمان هایی که نیاز به حفظ سیستم عامل قدیمی دارند ارائه کرده بود، ویندوز 10 همچنین یک برنامه ESU را برای افراد ارائه می دهد.

پشتیبانی گسترده در قالب به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم و حیاتی ارائه می‌شود و به عنوان اشتراک سالانه پولی در دسترس خواهد بود. مایکروسافت می‌گوید که فقط به‌روزرسانی‌های امنیتی را تحت این برنامه ارائه می‌کند و شامل موارد زیر نخواهد بود: «ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی‌های غیرامنیتی درخواستی مشتری، یا درخواست‌های تغییر طراحی» یا «پشتیبانی فنی فراتر از ESU».

مایکروسافت درباره این برنامه می‌گوید: «در حالی که ما قویاً به‌روزرسانی به ویندوز 11 را توصیه می‌کنیم، اما می‌دانیم که شرایطی وجود دارد که ممکن است مانع از تعویض دستگاه‌های ویندوز 10 قبل از تاریخ EOS شود».

همچنین در موارد خاصی که شامل محاسبات ابری است، ESU ها را به صورت رایگان گسترش می دهد، از جمله مشتریان ویندوز 365 که از دستگاه های ویندوز 10 استفاده می کنند که به یک رایانه Cloud دارای ویندوز 11 متصل می شوند، یا مشتریانی که نمونه ای از ویندوز 10 را در دسکتاپ مجازی Azure اجرا می کنند.

بخوانید  ده ها بازی رومیزی محبوب این هفته در آمازون به فروش می رسد

مایکروسافت هنوز قیمت برنامه Windows 10 ESU را اعلام نکرده است و هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه این برنامه برای مشتریان فردی چگونه خواهد بود منتشر نکرده است.

مایکروسافت به طور رسمی فروش ویندوز 10 را در ژانویه سال جاری به پایان رساند و همچنان به برنامه ریزی برای پایان پشتیبانی طی دو سال آینده ادامه می دهد. پست وبلاگ همچنین برای سازمان هایی که به دنبال ارتقاء به ویندوز 11 قبل از سال 2025 هستند، راهنمایی می کند.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد دریافت کند.