وجود قابلیت های فراوان در The Last of Us Part 1 برای گیمرهای دارای شرایط خاص

به عبارت بهتر گیمرهای ناشنوا و کم‌شنوا که در اصل باید با تمرکز روی زیرنویس و نگاه کردن به بازی در جریان داستان‌گویی آن قرار بگیرند، به کمک لرزش دقیق دسته PS5 متوجه می‌شوند که هر کلمه در هر بخشی از دیالوگ‌ها با چه میزان از انرژی و تاکید توسط بازیگر بیان شده است. مثلا این‌گونه خشم، بیان مهربانانه و زمزمه کردن یک نفر در گوش شخص دیگر که همگی روی بار احساسی لحظات مختلف بازی تاثیر می‌گذارند، همه و همه با لرزش به‌دست‌های گیمر منتقل می‌شوند تا بدون شنیدن بتواند فضاسازی احساسی اثر در هر بخش را بهتر درک کند.

در جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که بازی The Last of Us Part 1 کنسول پلی استیشن 5 نه‌تنها همه‌ی قابلیت‌های Accessibility موجود در بازی The Last of Us Part 2 را دارد، بلکه امکانات بیشتری را نیز به آن‌ها اضافه کرده است. یکی از امکانات، توصیف صوتی همه کات‌سین‌ها است که کمک زیادی به گیمرهای دارای مشکلات بینایی خواهد کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های خاص Accessibility بازی که واقعا می‌توان آن را نوآوری ناتی‌داگ در این زمینه دانست، مربوط‌به استفاده از قابلیت هپتیک فیدبک (لرزش‌های دقیق و پرجزئیات) دسته دوال‌سنس برای انتقال کامل حس‌وحال بیان شدن جملات است.

دانلود ویدیو از آپارات

الی در بازی The Last of Us Part I (ریمیک لست آو آس) کنسول PS5 سونی

حالت‌های تصویری مناسب برای افراد دارای شرایط مختلف بینایی همچون کوررنگی، گزینه‌های مختلف برای شخصی‌سازی درجه سختی و همین‌طور امکانات گوناگون برای افرادی که برخی از عضله‌های آن‌ها عملکرد ایده‌آلی را از خود نشان نمی‌دهند، از دیگر قابلیت‌های Accessibility ریمیک لست آو آس به شمار می‌آیند.

بخوانید  پوسترهای جدید فیلم آرگیل هنری کاویل و جان سینا بازیگران اصلی این فیلم هستند
بازی The Last of Us Part I (ریمیک لست آو آس) در زمینه Accessibility (در دسترس بودن بیشتر ویدیوگیم برای بازیکنان محترم دارای شرایط جسمی یا ذهنی خاص) پا را از بازی The Last of Us Part II هم فراتر می‌گذارد. استودیوی بازی‌سازی ناتی‌داگ و بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی با پخش یک تریلر تازه نشان دادند که چه‌قدر در بازسازی The Last of Us به موضوع مهم دسترسی‌پذیر بودن بازی توجه شده است.

بازی The Last of Us Part I در روز جمعه همین هفته روی کنسول پلی استیشن 5 سونی تقدیم گیمرها می‌شود. این اثر در آینده برای پلتفرم PC هم عرضه خواهد شد.



منبع

ناتی‌داگ که به‌عنوان یکی از استودیوهای پیشتاز در زمینه Accessibility شناخته می‌شود، کاری کرده است که بیشترین تعداد ممکن از گیمرها بتوانند از The Last of Us Part 1 لذت ببرند.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، Accessibility به مراتب بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت. در این بین بازی The Last of Us Part II یکی از آثاری بود که تاثیر قابل توجهی روی اهمیت دادن بیشتر بسیاری از ناشرها و استودیوها به Accessibility داشت. چرا که با استفاده از گزینه‌های شخصی‌سازی مختلف اجازه داد که تعداد قابل توجهی از بازیکن‌ها که به خاطر شرایط خود و برخی از محدودیت‌ها معمولا نمی‌توانند از بسیاری از بازی‌ها لذت ببرند، فرصت تجربه‌ی کامل TLoU Part 2 را داشته باشند.