نقد و بررسی Ghostbusters: Frozen Empire – Ghostbusters 3 در سال 2024، خوب یا بد

دو چیز وجود دارد که به طور همزمان در مورد Ghostbusters: Frozen Empire صادق است. اول: این داستان جدید و اصلی Ghostbusters را روایت می‌کند، مطابق با دو داستان اصلی، که برخلاف Ghostbusters: Afterlife محصول 2021 مانند یک Ghostbusters 3 واقعی عمل می‌کند. این چیز خوبی است، در خلاء. اما نکته دوم یک اخطار بزرگ است: فرمول Ghostbusters توسط بسیاری از بلاک‌باسترها در دو دهه گذشته استفاده شده است که Frozen Empire نمی‌تواند تاثیر واقعی بگذارد.

به عبارت دیگر، ما یک فیلم جدید و قانونی Ghostbusters را در دست داریم، اما چیزی که فرنچایز واقعاً به آن نیاز دارد، اختراع مجدد خود است. نه به روشی که Afterlife این کار را انجام داد و یک ماجراجویی کودکانه به سبک دهه 80 را ساخت، بلکه مسیر جدیدی را پیدا کرد. در عوض، ما اساساً یک فیلم مارول با مضمون شکارچیان ارواح دریافت کردیم که داستان چندین فیلم را داشت و فقط گاهی باعث خنده من می شد. ناامیدی.

Ghostbusters: Frozen Empire با خانواده اشپنگلر (کری کون، مککنا گریس، فین ولفهارد) و گری (پل راد) در نقش شکارچیان تمام عیار شبح‌ها، در یونیفرم، در Ecto-1، در تعقیب اژدهایی از فاضلاب اتری در خیابان‌ها افتتاح می‌شود. شهر نیویورک آنها اژدها را می گیرند، صدمات جانبی قابل توجهی به بار می آورند، و شهردار (مرد EPA از فیلم اصلی، والتر پک، به دلایلی) تصمیم می گیرد تا آنها را تعطیل کند و به این دلیل ایستگاه آتش نشانی قدیمی را محکوم کند. بله، اسپنگلرها و گری اکنون در آتش‌خانه قدیمی Ghostbusters زندگی می‌کنند، فقط به این دلیل.

بخوانید  نمایش بازی های کپکام و بندای نامکو طی پخش زنده پلی استیشن در Evo 2022
شرحی ارائه نشده است

متأسفانه، یک تهدید جدید به شکل یک گوی قدیمی ظاهر می شود که به دستان ری استانتز (دان آیکروید) ختم می شود. این مصنوع باستانی البته زندانی برای یک روح بسیار شیطانی است، اما قهرمانان ما این را نمی دانند. و معلوم شد که احمقی که گوی را به ری داده، ندیم (کومیل نانجیانی)، ممکن است با گروه قدیمی Ghostbusters که گوی را ایجاد کرده اند، ارتباط داشته باشد.

این برای یک فیلم کافی است. اما علاوه بر آن، Frozen Empire مملو از چندین پلات B مهم است که باید با آن‌ها مقابله کنید، مانند واحد مهار در Ghostbusters HQ که ظرفیت خود را افزایش می‌دهد، فیبی جوان که کمی شیفتگی به یک روح نوجوان پیدا می‌کند، و قدیمی ترین شکارچیان ارواح با این واقعیت دست و پنجه نرم می کنند که در واقع اکنون پیر شده اند.

این‌ها ایده‌های فرعی بدی نیستند، اما در امپراتوری یخ‌زده آنها به جای کار کردن با هم برای شکل دادن یک روایت منسجم، در کنار یکدیگر وجود دارند. له شدن ارواح فیبی ایده خوبی است، اما طرح اصلی قبل از اینکه بتواند هر ماده ای را ایجاد کند، آن را قطع می کند. دستیابی به ظرفیت واحد مهار فانتوم نیز ایده جالبی است، اما کاملاً تصادفی با داستان اصلی است – این فقط یک اتفاق است که اتفاق می افتد. و جدا از ری که در طول داستان در واقع برای داستان مهم است، وینستون (ارنی هادسون)، ونکمن (بیل موری) و جانین (آنی پاتس) بیشتر شبیه تخم مرغ های عید پاک انسان هستند تا به شما یادآوری کنند که Ghostbusters قبلی وجود داشته است. فیلم ها.

بخوانید  توبین بل به عنوان Jigsaw در فیلم Saw X از پشت صحنه بازگشت
شرحی ارائه نشده است

با همه اینها، Frozen Empire برای مدتی کار می کند. تماشای این فیلم آسان است، تا حد زیادی به لطف سرگرمی گروه اصلی فیبی، گری، کالی و ترور. اما به جای تمرکز بر روی این گروه در حالی که آنها سعی می کنند با این تهدید جدید مقابله کنند، همچنین تن ها توشه حق رای دادن اجباری را انباشته می کند. برخی از آن سرگرم کننده است (آیکروید، هادسون و موری نمی دانند چگونه سرگرم کننده نباشند)، اما همه اینها فقط سر و صدا است، ما را از آنچه مهم است منحرف می کند و مانع از راحتی ما می شود.

زمانی که به نقطه اوج CGI به سبک MCU فیلم در نیویورک یخ زده نزدیک شدیم، نسبت به کل ماجرا بی حس شده بودم. این به خودی خود ناخوشایند نبود، و کارگردانی ضعیفی ندارد یا چیزی شبیه به آن – کارگردان جدید گیل کنان قطعاً دنیس ویلنوو نیست، اما او می‌داند که چگونه فیلمی بسازد که رنده نشود. اما این در واقع تمام چیزی است که این فیلم ارائه می دهد.

و این داستان Ghostbusters: Frozen Empire به طور خلاصه است. ممکن است واقعاً خسته کننده نباشد (برخلاف زندگی پس از مرگ)، اما به نظر می رسد سنگینی فرنچایز Ghostbusters مانع از آن شده است که واقعاً بتواند خودش باشد. و این فقط شرم آور است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر