نحوه نصب کاستوم رام Pixel Experience در گوشی اندروید

علاوه بر این، علاوه بر حالتی که سیستم عامل به طور کامل بوت می شود و کاربر فقط به رابط گرافیکی آن اهمیت می دهد، محیط های دیگری نیز برای راه اندازی قطعات سخت افزاری، به روز رسانی سیستم عامل، عملکرد و بررسی یکپارچگی و امنیت دستگاه در نظر گرفته شده است. و همچنین وجود آنها برای عملکرد صحیح گوشی هوشمند ضروری است. لازم است که وظایف خود را در حالت عادی و به دور از چشم کاربر انجام دهند، اما زمانی که کاربر قصد تداخل یا تغییر سیستم عامل را دارد با این محیط ها مواجه می شود، حال می خواهیم بدانیم تکلیف هر کدام چیست. این محیط ها هستند و هر مرحله از نصب کاستوم رام در کدام محیط انجام می شود.

قبل از نصب Pixel Experience با شرایط و بخش‌های مهم آشنا شوید

این رام علاوه بر نسخه استاندارد خود دارای نسخه Plus Edition نیز می باشد که به غیر از رابط کاربری پیکسل، ویژگی های پیشرفته تری را به گوشی اضافه می کند که نمونه هایی از آن به صورت استاندارد در رام هایی مانند LineageOS موجود است. ویژگی هایی مانند تغییر نمایه رنگ صفحه نمایش، سفارشی سازی بیشتر تنظیمات صدا، نوار وضعیت و نوار ناوبری، حرکات حرکتی و تغییر و تنظیم عملکردهای بیشتر برای فیزیک دکمه ها بر اساس تعداد دفعاتی که فشار داده می شوند.

بوت لودر یک برنامه کامپیوتری است که مسئول بوت کردن اجزای مختلف سخت افزاری در هنگام روشن شدن دستگاه و مدیریت آنها از طریق هسته است. هنگامی که دستگاه روشن می شود، بوت لودر داده های مورد نیاز برای راه اندازی سیستم عامل و ارتباط با آن را بارگذاری می کند. رم. . بوت لودر گوشی های اندرویدی نیز وظیفه کنترل پارتیشن های مختلف را بر عهده دارد تا اطمینان حاصل شود که کدهای حساس در محیطی کاملا امن و ایزوله اجرا می شوند.

بخوانید  مجموعه کامل واکینگ دد در آمازون برای دوشنبه سایبر تخفیف عمیقی دارد

بنابراین، زمانی که کاربر قصد ایجاد هرگونه تغییر در سیستم دستگاه مانند نصب فریمور غیر رسمی را دارد، باید از سد بوت لودر عبور کند زیرا هر گونه تغییری توسط بوت لودر خنثی می شود تا زمانی که قفل آن باز نشود. بنابراین اولین قدم نصب یک کاستوم رام، بوت لودر را باز کنید با باز کردن قفل بوت لودر به نوعی راه دسترسی به لایه های حساس سیستم را باز می کند. بوت لودر توسط سازنده گوشی برنامه ریزی شده است، بنابراین این به سازنده بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا بوت لودر مدل(های) محصول سازنده قابل باز شدن است یا خیر.

محیط بوت/بارگیری سریع در گوشی های سامسونگ

به طور کلی برای نصب کاستوم رام باید تغییراتی در لایه های مخفی نرم افزار گوشی خود اعمال کنید، زیرا شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی به طور مستقیم به کاربر اجازه نصب فریمور غیر از آن چه که توسط تیم نرم افزاری این شرکت منتشر شده است را نمی دهند. در واقع این ممنوعیت به منظور جلوگیری از خارج شدن گوشی از حالت عادی توسط افراد تست نشده است و امکان ایجاد تغییرات در سطوح بالاتر را به طور کامل مسدود نمی کند، اما به دلیل آسیب پذیری دستگاه در موارد خطا، ضروری است. برای آگاهی کاربران از مداخلات در این فرآیند، کاملاً آگاه باشند.

می توان گفت Pixel Xperience بعد از LineageOS محبوب ترین کاستوم رام است، زیرا بسیاری از گوشی ها توسط تیم سازنده این کاستوم رام پشتیبانی می شوند و علاوه بر آن سورس کد تولید نسخه های غیر رسمی نیز در دسترس عموم قرار دارد. در ادامه این مقاله، شما را با شرایط و قسمت هایی که قبل از نصب کاستوم رام باید به طور کلی بدانید آشنا می کنیم و سپس مراحل نصب کاستوم رام پیکسل اکسپرینس را به شما آموزش می دهیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر