مایکروسافت: انحصار دادن به پرونده حقوق تجارت معنایی ندارد

او اضافه کرد که طبق نظرسنجی انجام شده توسط مایکروسافت، اگر Call of Duty واقعاً انحصاری شود، تنها 3 درصد از گیمرها مایل به تغییر از پلی استیشن به ایکس باکس هستند. به گفته این مقام ارشد مایکروسافت، این رقم به قدری پایین است که به توانایی سونی برای رقابت آسیبی نمی رساند و از نظر استراتژی سودآور برای ایکس باکس بسیار پایین محسوب می شود.

گزارش های اخیر ادعا کرده اند که کمیسیون نظارت اروپا ممکن است به زودی خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را تایید کند. همچنین گزارش شده است که CMA بریتانیا نیز ممکن است به این معامله چراغ سبز نشان دهد.

البته مایکروسافت بارها تاکید کرده است که برنامه ای برای تبدیل فرنچایز Call of Duty به یک مجموعه انحصاری ندارد و در این زمینه اقدام کرده است. این شرکت اخیراً با نینتندو و انویدیا قراردادهایی بسته است تا در صورت خرید اکتیویژن بلیزارد کالاف دیوتی را به آن پلتفرم‌ها بیاورند و گیمرهای این پلتفرم‌ها حداقل تا 10 سال آینده از محتوای کامل و ویژگی‌های بازی‌های کالاف دیوتی برخوردار خواهند شد. مایکروسافت به سونی پیشنهاد مشابهی داده است، اما شرکت ژاپنی هنوز آن را قبول نکرده است.

بر اساس اخبار منتشر شده تاکنون، مایکروسافت در روند اخذ تاییدیه خرید اکتیویژن بلیزارد از مراجع نظارتی سراسر جهان مانند کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، کمیسیون اروپا و رقابت و بازار بریتانیا با موانعی مواجه شده است. قدرت. . به نظر می رسد بیشتر نگرانی های گزارش شده بر نتیجه این خرید و تاثیر آن بر بازار رقابت متمرکز است.

بخوانید  Paper Mario: افشای تاریخ انتشار نسخه جدید The Thousand Year Door

یکی از بزرگترین مسائلی که سونی بر آن تاکید دارد، امکان انحصاری شدن فرنچایز محبوب Call of Duty برای پلتفرم های مایکروسافت است. اکنون، مایکروسافت بیانیه جدیدی منتشر کرده است تا مانند گذشته تاکید کند که انحصار Call of Duty از نظر تجاری سودمند نخواهد بود. در همین رابطه، ریما عالیلی، معاون بخش رقابت مایکروسافت، در مصاحبه با رسانه اکسیوس گفت: همانطور که همیشه گفته‌ایم، حذف Call of Duty از پلتفرم پلی‌استیشن منطقی نیست.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

شخصیت شبح از بازی Call of Duty: Modern Warfare

به گفته یکی از مدیران مایکروسافت، انحصاری کردن جعبه Duty و حذف آن از پلی استیشن نمی تواند از نظر تجاری سودمند باشد.