فیلم و سریال های آبان ۱۴۰۲ | از اتک آن تایتان تا اوپنهایمر


در این مقاله قصد داریم چند مورد از شاخص‌ترین فیلم و سریال‌هایی را که قرار است در ماه آبان سال ۱۴۰۲ به‌دست ما برسند و شما می‌توانید همان روز تماشایشان کنید به شما معرفی کنیم.

ماه آبان، کلی فیلم و سریال‌های جذاب برای ما دارد؛ از قسمت جدید سری فیلم The Exorcist (جن‌گیر) گرفته تا فیلم The Killer (آدم‌کش) دیوید فینچر و فصل آخر سریال The Crown (تاج)… تازه این ماه قرار است راجع به انیمه‌ها هم صحبت کنیم. پس حتما تا آخر مقاله همراه ما باشید. اما قبل از هر چیزی، این ۲ تا نکته را که همیشه می‌گویم، فراموش نکنید؛ من با آثار اکرانی این ماه کاری ندارم و فقط فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که نسخه باکیفیت و دیجیتالی آن‌ها در آبان به‌دست ما می‌رسند و نکته بعدی هم این است که فقط فیلم‌هایی را معرفی می‌کنم که تاریخ عرضه نسخه باکیفیت آن‌ها تا این لحظه تایید و قطعی شده است؛ یعنی ممکن است بعد از این مقاله، تاریخ‌ها تغییری بکند یا فیلم‌های جدیدی اضافه شوند.

برای حمایت از ما این ویدیو را در کانال یوتیوب فیلمزی تماشا کنید


فیلم های ماه آبان

کودکان جن‌زده فیلم The Exorcist: Believer

۱- فیلم جن‌گیر: مومن

فیلم The Exorcist: Believer

تاریخ پخش: ۲ آبان

نظر شما چیست که ماه آبان را با یک فیلم ترسناک شروع کنیم؟ قسمت جدید مجموعه جن‌گیر به اسم مومن که نسخه دیجیتالی آن ۲ آبان به‌دست ما می‌رسد، هم از لحاظ داستانی ترسناک است، هم از لحاظ امتیازهایی که منتقدان به آن دادند. این فیلم که ظاهرا قرار است نقطه‌ی شروعی برای یک سه‌گانه باشد و دنباله‌ی قسمت اول این مجموعه هم حساب می‌شود، حول محور آنجلا و دوستش کاترین می‌چرخد که نشونه‌هایی از تسخیر شدن را در خودشان نشان می‌دهند؛ نشانه‌هایی که زنجیره‌ای از اتفاقات وحشتناک را خلق می‌کند. بنابراین پدر مجرد آنجلا به اسم ویکتور، مجبور می‌شود که با ماهیت شیطان مقابله کند. ویکتور که حسابی وحشت‌زده و ناامید است، دنبال کریس مک‌نیل می‌گردد که در این فاجعه به او کمک کند؛ تنها فرد زنده‌ای که قبلا شاهد چنین چیزی بوده است. اکثر منتقدان بعد از دیدن این فیلم معتقد بودند که این اثر باوجود تلاش‌های خیلی زیاد و البته جدی برای بازگشت به مجموعه، نتوانست به اوج و تاثیر فیلم اصلی برسد.


مواجهه مایک با انیماترونیک‌ها در فیلم Five Nights at Freddy’s

۲- فیلم پنج شب با فردی

فیلم Five Nights at Freddy’s

تاریخ پخش: ۵ آبان

پنج شب با فردی هم یک فیلم ترسناک دیگه محسوب می‌شود که گفته شده ۵ آبان قرار است از شبکه پیکاک پخش شود و به احتمال خیلی زیاد نسخه دیجیتالی آن هم همان موقع به‌دست ما می‌رسد. این فیلم که ژانر ماوراءطبیعی هم دارد، براساس یک بازی ویدیویی با همین اسم ساخته شده است. داستان درباره یک نگهبان امنیتی به اسم مایک اشمیت است که برای نگهبانی شیفت شب در رستوران Freddy Fazbear’s Pizza (فردی فَزبِر) استخدام و مشغول به کار می‌شود. اما مدت خیلی زیادی نمی‌گذرد که متوجه می‌شود ۴ عروسک انیماترونیکی که در رستوران هستند، نصف شب‌ها حرکت می‌کنند و هرکسی را که هنوز تا نیمه‌های شب آن‌جا باشد، به قتل می‌رسانند. از آنجایی که این سری بازی ویدیویی قسمت‌های دوم و سوم هم دارد، سازنده‌های فیلم گفتند که در صورت موفق بودن این فیلم، قسمت دوم و سوم آن را هم می‌سازند.


سیلوستر استالونه در حال نگاه کردن به بیرون از خانه در مستند Sly

۳- فیلم اسلای

فیلم Sly

تاریخ پخش: ۱۲ آبان

این روزها بازار ساخت مستند زندگی افراد مشهور و سلبریتی‌ها خیلی زیاد شده است؛ دیوید بکهام ساخته، آرنولد شوارتزنگر ساخته، کلی آدم مشهور دیگر هم از زندگی خودشان مستند ساختند و حالا سیلوستر استالونه هم قرار است یک مستند از زندگی خودش منتشر کند. نزدیک به ۵۰ سال است که استالونه میلیون‌ها نفر را با شخصیت‌های نمادین و فرنچایزهای پرفروش خود، سرگرم کرده است. این مستند یک نگاهی صمیمانه به گذشته‌ی این بازیگر، نویسنده، تهیه‌کننده و البته کارگردان دارد که نشان می‌دهد داستان الهام‌بخش او چقدر با شخصیت‌هایی که بازی کرده، شباهت‌های زیادی دارد. شاید بپرسید چرا اسلای؟ اصلا این اسم اسلای از کجا آمده که اکثر مواقع این بازیگر را با این لقب صدا می‌کنند؟ جالب است بدانید که سیلوستر استالونه اصلا از اسم کوچیک خودش یعنی همان سیلوستر خوشش نمی‌آمد؟ برای همین هم لقب اسلای را برای خودش انتخاب می‌کند. خلاصه اگر این بازیگر نمادین نقش‌های راکی و رمبو را دوست دارید، ۱۲ آبان منتظر پخش مستند اسلای باشید.


مایکل فاسبندر در حال دیدن زدن با دوربین در فیلم The Killer به کارگردانی دیوید فینچر

۴- فیلم آدم‌کش

فیلم The Killer

بخوانید  در اینجا نزدیک به 60 بازی در این هفته به فروشگاه اینترنتی نینتندو سوییچ می آیند

تاریخ پخش: ۱۹ آبان

کی باورش می‌شد که فیلم جدید دیوید فینچر به اسم آدم‌کش، انقدر زود به‌دست ما برسد و بتوانیم آن را دانلود کنیم؟ یکی از معدود مواقعی که می‌توانیم بگوییم خدا پدر و مادر سازنده‌ی نتفلیکس را بیامرزد، احتمالا همینجاست. داستان این فیلم درباره یک مرد منزوی و سرد است که شدیدا منطقی محسوب می‌شود و هیچ حسرت و پشیمانی‌ای در زندگی خود ندارد؛ این قاتل در سایه‌ها صبر می‌کند و منتظر هدف بعدی خود می‌نشیند. اما نکته‌ی جالب این است که هرچی بیشتر منتظر می‌ماند، بیشتر احساس می‌کند که دارد عقل خود را از دست می‌دهد… و البته درکنار آن، خونسردی‌اش هم کم و کم‌تر می‌شود. این فیلم داستان وحشیانه، خونین و جذابِ نوآر یک آدم‌کش حرفه‌ای را نشان می‌دهد که بدون هیچ چارچوب و قطب‌نمای اخلاقی‌ای در دنیا گم شده است؛ آن هم کسی که تا دندان مسلح است. مایکل فاسبندر آنقدر خوب و عالی در این نقش ظاهر شده که عوامل پشت صحنه گفتند بهترین گزینه برای فینچر بوده است و در هیچکدام از صحنه‌های فیلم‌برداری، حتی یک بار هم پلک نمی‌زند.


کیلیان مورفی در نقش جولیوس رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم در فیلم Oppenheimer به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان

۵- فیلم اوپنهایمر

فیلم Oppenheimer

تاریخ پخش: ۳۰ آبان

همین چند روز اخیر بود که به‌صورت رسمی اعلام شد که نسخه باکیفیت فیلم اوپنهایمر، جدیدترین اثر کریستوفر نولان، ۳۰ آبان به‌دست ما می‌رسد و می‌توانیم آن را دانلود کنیم؛ البته که مثل هر فیلم دیگری، ممکن است زودتر هم به‌دست ما برسد. دیگر تا الان قطعا یک بار اسم این فیلم را شنیدید و می‌دانید که داستان فیلم درباره چیست. اوپنهایمر ژانر بیوگرافی و تاریخی دارد و داستان رابرت جی اوپنهایمر و ماجراهای ساخت بمب اتم را روایت می‌کند. حرف‌های ضد و نقیضی درباره این اثر وجود دارد که یک سری‌ها خیلی آن ر دوست داشتند و آن را بهترین فیلم نولان دانستند و یک سری‌های دیگر هم گفتند که شدیدا خسته‌کننده است… به احتمال خیلی زیاد این خسته‌کننده بودنش، به خاطر همان ژانری‌ست که دارد و خب این موضوع کاملا طبیعی است.

قبل از اینکه سراغ سریال‌ها برویم، این را هم بگویم که فیلم Pain Hustlers (سوداگران درد) با بازی امیلی بلانت و کریس ایوانز ۵ آبان، فیلم Fingernails (ناخن‌های دست) با بازی جسی باکلی و ریز احمد ۱۲ آبان و فیلم The Kill Room (اتاق قتل) با بازی ساموئل ال جکسون و اوما تورمن هم ۲۳ آبان منتشر می‌شود و می‌توانیم نسخه باکیفیت آن‌ها را دانلود کنیم.

بخوانید  تایید ملاقات کیانو ریوز با جیمز گان برای ساخت کنستانتین 2

سریال های ماه آبان

مارک رافلو به همره یک دختربچه در سریال All the Light We Cannot See

۱- سریال تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم

سریال All the Light We Cannot See

تاریخ پخش: ۱۱ آبان

فهرست سریال‌های آبان را با یک سریال درام و محدود شروع می‌کنیم به اسم «تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم»، که ۱۱ آبان از نتفلیکس پخش می‌شود. خالق این سریال استیون نایت بود و شاون لوی هم کارگردانی آن را برعهده داشته است؛ پس می‌شود روی آن حساب باز کرد و به آن امیدوار بود؛ چون کتابی هم که سریال براساس آن ساخته شده، یک کتاب خیلی مشهور با همین اسم است که جایزه پولیتزر را هم برنده شده بود. این مجموعه ۴ قسمتی داستان یک دختر نابینای فرانسوی به اسم ماری-لور و یک سرباز آلمانی به اسم ورنر را به تصویر می‌کشد که در طی جنگ جهانی دوم، در فرانسه‌ی اشغال شده، مسیرشان با یکدیگر برخورد می‌کند. بازیگرهای خیلی خوبی در این سریال بازی می‌کنند؛ مثل مارک رافلو، هیو لوری، لوئیس هوفمان که در سریال Dark (تاریک) هم بازی کرده بود.


چهره خشمگین مارک گریسون در انیمیشن سریالی Invincible

۲- سریال شکست‌ناپذیر

سریال Invincible

تاریخ پخش: ۱۲ آبان

فصل دوم سریال Invincible یا شکست‌ناپذیر که از ۱۲ آبان پخش خودش را شروع می‌کند، یک مجموعه انیمیشنی، ابرقهرمانی و کامیک‌بوکی محسوب می‌شود که حال و هوای بزرگسالانه دارد. داستان این سریال درباره یک پسر ۱۷ ساله به اسم مارک گریسون و ماجرای تبدیل شدنش به یک ابرقهرمان است. حالا پدر خودش که قدرتمندترین ابرقهرمان روی سیاره محسوب می‌شود و آمنی-من نام دارد، در این روند تبدیل شدنش به ابرقهرمان، کمک می‌کند و قرار است این فرایند زیر نظر خودش انجام شود. حالا مارک در طی این تبدیل شدن، بین زندگی شخصی و وظایف ابرقهرمانی‌اش، درگیر است و تلاش می‌کند که یک تعادل به وجود بیاورد؛ اما تمام این‌ها یک طرف، مارک باید تلاش کند که هرچه زودتر، به یک قهرمانی درست عین پدرش تبدیل بشود. فصل اول این سریال فوق‌العاده مورد تحسین قرار گرفت؛ حالا چه منتقدان و چه بیننده‌های تلویزیونی… اکثرا هم انیمیشن، صحنه‌های اکشن، داستان، فیلمنامه، صداپیشگی، عمق احساسی و وفاداری آن به کامیک‌ها را دوست داشتند.


ایملدا استنتون در نقش ملکه الیزابت دوم در سریال The Crown

۳- سریال The Crown

سریال تاج

تاریخ پخش: ۲۵ آبان

خبر بدی برای طرفداران سریال The Crown یا همان تاج دارم… دیگه کم کم باید با سریال محبوبتان خداحافظی کنید چون فصل ششم، آخرین فصلی است که از این سریال ساخته و پخش می‌شود. این سریال که از سال ۲۰۱۶ پخش خود را شروع کرده، در فصل آخر، برای اولین‌بار به دو نیمه تقسیم می‌شود و ۴ قسمت از آن ۲۵ آبان و ۶ قسمت دیگر هم ۲۳ آذر پخش می‌شود. این سریال، حول محور ملکه الیزابت دوم می‌چرخد و ماجراهای او را از عروسی‌اش با فیلیپ، دوکِ ادینبورگ، در سال ۱۹۴۷ تا اوایل قرن ۲۱ را به تصویر می‌کشد. این سریال در طی این سال‌ها شدیدا از جنبه‌های مختلف مورد تحسین بود؛ از بازیگری و کارگردانی و نویسندگی بگیرید تا فیلم‌برداری و ارزش‌های تولیدی که داشت. البته که یک سری انتقاداتی هم نسبت به نادرستی‌های تاریخی به آن شده بود؛ خصوصا در فصل چهارم و پنجم. اما خب با همه این اوصاف، در طی این سال‌ها کلی جایزه برد و موفقیت‌های زیادی را برای سازنده‌های خود رقم زد.


تعجب دوروتی لیون با نقش‌آفرینی جونو تمپل در فصل پنجم سریال فارگو

۴- سریال فارگو

سریال Fargo

تاریخ پخش: ۳۰ آبان

برعکس خبر قبلی، یک خبر خیلی خیلی خوب برای طرفداران فارگو دارم؛ این سریال بالاخره بعد ۳ سال دارد برمی‌گردد. ماه آبان را هم با فصل پنجم سریال فارگو تمام می‌کنیم که پخشش از ۳۰ آبان شروع می‌شود. دقیقا مثل فصل‌های قبلی، داستان این فصل هم در ایالت‌های مینه‌سوتا و داکوتای شمالی جریان دارد. در سال ۲۰۱۹ و بعد از یک سری اتفاقات ترسناک و غیرمنتظره، یک زن خانه‌دار معمولی به اسم دوروثی لاین، متوجه می‌شود که در مقابل نیروهای پلیس ایالتی و فدرال قرار دارد؛ همین اتفاق باعث می‌شود که گذشته‌ی خلافکارانه‌ی لاین که فکر می‌کرد فراموش شده، دوباره برگردد. درواقع این سؤال مطرح می‌شود که چه زمانی آدم‌ربایی، آدم‌ربایی نیست و اگر همسرتان مال شما نباشد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ظاهرا قرار است طیف کمدی را در این فصل از فارگو پررنگ‌تر ببینیم؛ هرچند که پیچش‌های داستانی و خشونت بی‌پرده‌ی زندگی آمریکایی مدرن همچنان بدنه‌ی اصلی داستان این جهان را تشکیل می‌دهد.

فصل دوم سریال The Gilded Age (عصر طلایی) از ۷ آبان، فصل سوم سریال American Horror Stories (داستان‌های ترسناک آمریکایی)، از ۴ آبان و فصل چهارم سریال For All Mankind (برای تمام بشریت) هم از ۱۹ آبان پخش خود را شروع می‌کند.

بخوانید  امنیت The Game Awards 2023 افزایش یافته است

انیمه های ماه آبان

شخصیت بچه در حال پرواز با قدرتش در انیمه PLUTO نتفلیکس

۱- انیمه پلوتو

انیمه Pluto

تاریخ پخش: ۴ آبان

چند وقت پیش نتفلیکس اعلام کرد قرار است چند انیمه جدید پخش کند که یکی از آن‌ها پلوتو است؛ انیمه‌ای که ۴ آبان پخش می‌شود و ۸ قسمت دارد. این انیمه براساس یک سری مانگا با همین اسم است که داستان یک معمای قتل پر از تعلیق را نشان می‌دهد. خط داستانی این انیمه در آینده‌ای دور جریان دارد و ماجراهای یک کارآگاه را به ما نشان می‌دهد که برای یوروپل کار می‌کند؛ کسی که برای حل پرونده مرگ اسرارآمیز ربات‌ها و انسان‌ها شدیدا در حال تلاش است. به مرور زمان این کاراگاه متوجه می‌شود که قاتل اصلی، یک ربات است که با هدف‌های خاصی این ربات‌ها و انسان‌ها را مورد هدف قرار داده بود؛ او به این طریق می‌خواهد نظم و تعادل جهان را به هم بزند. اینجوری به نظر میاد که این انیمه قرار است اقتباس نسبتا مستقیمی از مانگا باشد؛ داستانی که ژانر معمایی، ترسناک و علمی تخیلی دارد.


والپیپر فصل سوم انیمه Attack on Titan

۲- انیمه اتک آن تایتان

انیمه Attack on Titan

تاریخ پخش: ۱۴ آبان

اپیزودِ دومِ بخشِ سومِ فصلِ چهارمِ انیمه‌ی سریالی اتک آن تایتان یا همان قسمت آخر این سریال، قرار است بالاخره ۱۴ آبان پخش شود و خیال طرفداران خودش را راحت کند. روایت داستانی، انیمیشن، صحنه‌های اکشن، شخصیت‌ها، صداپیشگی‌ها، موسیقی‌ها و آن تم دارکی که در سرتاسر انیمه دیده می‌شود، چیزهایی بوده که از سال ۲۰۱۳ تا الان، خیلی‌ها را مجذوب خودش کرده است و مدام تحسین بیننده‌ها و منتقدان را به‌دنبال داشت. این انیمه سریالی داستان ارن یگر و دوستانش یعنی میکاسا آکرمن و آرمین آرلت را دنبال می‌کند. وقتی یک تایتانِ غول پیکر از دیوارهای خیلی بلند شهر آن‌ها عبور می‌کند، تایتان‌های دیگر هم به آن‌جا حمله می‌کنند و همه چیز را از بین می‌برند. ارن هم قسم می‌خورد که به هر شکلی شده، انتقام خودش را از این تایتان‌ها بگیرد.

قبل از خداحافظی این را بگویم که نتفلیکس ۲ انیمه‌ی جدید دیگر هم به اسم Onimusha و Akuma-kun دارد که به ترتیب ۱۱ آبان و ۱۸ آبان پخش می‌شوند.


تحریریه مجله بازی یک گیمر