فروش پلی استیشن 5 به 50 میلیون دستگاه رسید


سونی اعلام کرد که فروش پلی استیشن 5 سه سال پس از عرضه کنسول از 50 میلیون دستگاه فراتر رفته است.

سونی اعلام کرد که پلی استیشن 5 تا 9 دسامبر 2023 بیش از 50 میلیون دستگاه فروخته است. پلی استیشن 4 به رکورد فروش 50 میلیون کنسول در 160 هفته رسید. در حالی که پلی استیشن 5 برای رسیدن به این میزان فروش به یک هفته دیگر نیاز داشت.

جیم رایانمدیر عامل Interactive Entertainment سونی گفت: «دستیابی به این نقطه عطف در فروش PS5 گواهی بر حمایت و اشتیاق تزلزل ناپذیر جامعه جهانی پلی استیشن برای تجربیات باورنکردنی ایجاد شده توسط توسعه دهندگان با استعداد در استودیو سونی است. ساخته شده توسط پلی استیشن و شرکای ما. ما از همه بازیکنانی که تاکنون به سفر پلی استیشن 5 پیوسته اند سپاسگزاریم.”

سونی اعلام کرده است که 40 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را در جولای 2023 به فروش خواهد رساند. این شرکت قصد دارد تا مارس سال آینده 25 میلیون دستگاه PS5 را به فروشگاه ها ارسال کند و رکورد فروش 25 ساله پلی استیشن را بشکند. در این صورت کنسول نسل نهم سونی در بازه زمانی 12 ماهه 6.22 میلیون دستگاه به فروش خواهد رساند.

در نوامبر امسال سونی مدل باریک کنسول پلی استیشن 5 را روانه بازار کرد و حالا دیگر مدل های قدیمی این دستگاه تولید نخواهد شد. همچنین گزارش شده است که سونی می خواهد مدل قدرتمندتری از این کنسول را تا پایان سال 2024 عرضه کند که در حال حاضر با نام پلی استیشن 5 پرو شناخته می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  برنامه Platinum Games برای 10 سال Metal Gear Rising: Revengeance