خالق صدای نمادین لوگوی پلی استیشن درگذشت


تورو اوکادا، سازنده مشهور صدا و موسیقی لوگوی کلاسیک پلی استیشن درگذشت.

دیروز گروه موزیک ژاپنی Moonriders درگذشت تورو اوکادا، یکی از نوازندگان معروف صنعت بازی را که صداها و بیت های معروف و نمادین پلی استیشن را خلق کرد، خبر داد.

ظاهراً آقای اوکادا هفته گذشته در صبح روز 14 فوریه بر اثر حمله قلبی در سن 73 سالگی درگذشت. خانواده این هنرمند و ترانه سرای سرشناس بازی های رایانه ای نیز روز گذشته صحت این خبر را تایید کردند.

اوکادا علاوه بر ساخت موسیقی برای تبلیغات برای اولین بازی از سری Crash Bandicoot در دهه 90 و تبلیغات تلویزیونی پلی استیشن متعدد در 25 سال گذشته، روی فیلم ها و انیمیشن های زیادی در ژاپن نیز کار کرده است. تأسیس گروه راک Moonriders با کیچی سوزوکی، که به عنوان سازنده موسیقی متن سریال معروف مادر نینتندو شناخته می شود، یکی دیگر از فعالیت های حرفه ای اوکادا در سال های اخیر است. می‌توانید قطعه‌ای کوتاه از برخی از لوگوهای برند پلی‌استیشن در طول تاریخ را که Okada برای آنها موسیقی ساخته است، در زیر مشاهده کنید.

دانلود از آپارات

در سال های اخیر، همچنان شاهد استفاده از این جلوه های صوتی ساخته شده توسط Okada در بسیاری از تریلرها و محتوای ویدیویی منتشر شده توسط برند پلی استیشن هستیم. برای مثال می توانید نگاهی به تریلر آپدیت جدید واقعیت مجازی بازی No Man’s Sky با نام فراکتال بیندازید که دیروز در صفحه یوتیوب پلی استیشن منتشر شد که تاثیر هنر و آثار این نوازنده ژاپنی را نشان می دهد. در صنعت بازی و در میان طرفداران و گیمرها پس از دهه ها.

بخوانید  State Of Play در فوریه با جزئیات Final Fantasy 7 Rebirth بازمی‌گردد