توقف تولید و عرضه RTX 2060، دومین پردازنده گرافیکی پرفروش در نمودار Steam

با این حال به نظر می رسد که عمر کارت گرافیک های سری RTX 2060 نیز به پایان رسیده است. منابع آسیایی در ارتباط با انتشارات معتبر بازی، از توقف تولید و عرضه تراشه های گرافیکی GeForce RTX 2060 و RTX 2060 SUPER خبر داده اند. ظاهرا انویدیا از شرکای تجاری خود خواسته است تا پایان سال جاری عرضه کارت گرافیک 2060 را محدود و در نهایت متوقف کنند.

توجه داشته باشید که تا زمانی که موجودی موجود است، کارت گرافیک GeForce RTX 2060 همچنان برای خرید در دسترس خواهد بود. اما با توجه به نرخ بالای تقاضا برای این مدل، پیش بینی می شود این موجودی خیلی زود تمام شود. خبر خوب این است که تب کریپتوکارنسی به میزان قابل توجهی فروکش کرده است و کاربران در پلتفرم رایانه شخصی اکنون می توانند از GPU استفاده کنند. آنچه می خواهید را حداقل با قیمتی نزدیک به نرخ مصوب بخرید.

به نظر می رسد انویدیا به زودی با یکی از محبوب ترین کارت های گرافیک بازی خود در بین کاربران Steam خداحافظی خواهد کرد. ظاهرا به زودی شاهد توقف تولید و توزیع سری RTX 2060 و RTX 2060 SUPER خواهیم بود..

اگرچه کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 برای اولین بار در سال 2019 عرضه شد، اما در سال های 2020 و 2021 با معرفی مدل های 12 گیگابایتی GeForce RTX 2060 SUPER و RTX 2060 به روز رسانی شد تا جایگاه خود را در بین کاربران حفظ کند. آخرین مدل از این سری در دسامبر 2021 عرضه شد و حدود یک سال از آن تاریخ می گذرد. معرفی این نسخه به منظور تخلیه موجودی پردازنده گرافیکی سری تورینگ انویدیا و مقابله با بحران ارزهای دیجیتال در آن زمان انجام شد.

بخوانید  Tons Of Lego Sets Are On Sale Ahead Of Black Friday 2023
منشورهای گرافیکی استیم

در زمان معرفی سری RTX 20، کارت گرافیک GeForce RTX 2060 مقرون به صرفه ترین کارت گرافیکی بود که از ردیابی اشعه پشتیبانی می کرد. در حال حاضر، این موقعیت توسط RTX 3050 اشغال شده است و انویدیا قطعاً در حال کار بر روی مدل های مقرون به صرفه RTX 40 است. بنابراین، اکنون زمان حذف GeForce RTX 2060 است.

اما کارت گرافیک های سری GeForce RTX 2060 NVIDIA از زمان انتشار، آنها با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شدند. به طوری که در رتبه بندی پردازنده های گرافیکی که بیشترین استفاده را توسط کاربران پلتفرم Steam دارند، در رتبه دوم قرار گرفت. این محبوبیت با وجود معرفی دو نسل جدید از کارت های گرافیک انویدیا همچنان ادامه دارد. مطمئن RTX 2060 SUPER به اندازه مدل های دیگر مورد توجه قرار نگرفته است، اما همچنان نام رسمی را در میان سایر مدل های سری SUPER یدک می کشد.