بررسی Helldivers 2: بازی تیراندازی سرگرم کننده علیه حشرات و روبات ها

استودیوی سوئدی Arrowhead اثری را به گیمرها پیشنهاد داده است که فقط باید قبل از خرید از خود بپرسید. آیا بازی های تیراندازی سوم شخص چند نفره را دوست دارید؟

بازی های چند نفره آنلاین توانایی غیرقابل انکاری برای به نمایش گذاشتن بخشی از قدرت بازی های ویدیویی دارند. زیرا با تمرکز بر تجربه جمعی از بازی، نشان می دهد که چگونه ماجراجویی در یک دنیای فانتزی می تواند صدها هزار نفر از نقاط مختلف جهان را گرد هم آورد. با این حال، در طول دهه گذشته و با انتشار تعداد زیادی از بازی‌های خدماتی زنده که بیش از یک «بازی» شبیه دستگاه چاپ پول هستند، بسیاری از بازیکنان قدیمی نسبت به «ارتباط» هر بازی جدید احساس منفی کرده‌اند. بازی

کافی است بگوییم وقتی یک تریلر هیجان انگیز از یک بازی منتشر می شود، بسیاری از بازیکنان آرزو می کنند که ای کاش با یک تجربه چند نفره آنلاین مواجه نمی شدند. به نظر می رسد در ذهن بسیاری از بازیکنان عاشق هنر هشتم، بازی های آنلاین تنها برای افزایش سریع و بدون خلاقیت درآمد ناشران ساخته شده است. در این صورت وقتی اثری مانند Hell Divers 2 به بازار می آید، شاید بسیاری از بازی سازان به خود بیایند.

در YouTube Zomji تماشا کنید

انتشار و فراتر از انتظارات Hell Divers 2 فقط یک موفقیت برای استودیوی توسعه و شرکت ناشر نیست. فروش چند میلیونی این بازی را نباید از آن دست دستاوردهایی دانست که فقط پتانسیل مالی صنعت بازی را نشان می دهد. داستان از این حرف ها خطرناک تر است. با Helldivers 2، Arrowhead کلیشه های مالی زیادی را به چالش کشیده است، بازی جذاب خود را معرفی کرده و با همان لحن طعنه آمیز Helldivers فریاد می زند: «می دانم که بسیاری از شما فراموش کرده اید و مشغول پرداخت 25 دلار برای یک پوست هستید، اما بازی های ویدیویی هستند. قرار است سرگرم کننده باشد.” .

Helldivers 2 از آن دسته بازی های خدماتی زنده غم انگیز نیست که به هنر ساخت بازی اهمیتی نمی دهد و فقط جنبه تجاری صنعت بازی های ویدیویی را نشان می دهد.

بسیاری از باگ های بزرگ Hell Divers 2 برای پلی استیشن 5 را بررسی کنید

Helldivers 2 در نگاه اول ساختار پیچیده ای ندارد. بازیکن پس از گذراندن قسمت آموزشی کوتاه بازی و انتخاب نام کشتی خود، به راحتی می تواند مراحل مختلفی را در نقاط مختلف کهکشان تجربه کند. او هر بار درجه سختی مورد نظر خود را برای صحنه انتخاب می کند و سپس به یکی از ماموریت های یکی از سیارات می رود. پس از اتمام ماموریت یا شکست در ماموریت، باید ماموریت بعدی را انتخاب کنید. به سادگی.

چرا یک بازی با این مدل به ظاهر ساده می تواند ساعت ها بازیکنان را سرگرم کند؟ زیرا این سازه بر روی سیستم های مناسبی نصب می شود که مدام دلایل متفاوتی را برای بازی بیشتر به مخاطب می دهد.

افکت سیاره دوردست زیبا در Helldivers 2 محصول سونی و استودیو Arrowhead

اولین برگ برنده بازی Hell Divers 2 این است که به بازیکن نشان می دهد که در چند سطح و به روش های مختلف در حال پیشرفت است. با کسب مدال می توانید به صفحات Warbond رفته و سلاح، زره، کلاه ایمنی، تقویت کننده، نشان و حتی شکلک جدید خود را خریداری کنید. در واقع، اگر علاقه مند به کاوش در محیط و جمع آوری نمونه هستید، از آنها برای نصب ماژول های جدید بر روی کشتی خود استفاده خواهید کرد که مزایای بسیار زیادی دارد. در این میان، اعتبار فوق العاده را فراموش نکنید، که فروشگاه خود را دارند و به شما فرصت خرید زره های مختلف را می دهند. از سوی دیگر، با استفاده از امتیاز کوپن سفارش، می توانید استراتژی های مختلفی را کاهش دهید. برای استفاده در حملات هوایی و دریافت تجهیزات مختلف یا سلاح های سنگین در حین نبرد.

بخوانید  مایکروسافت: بازار VR در حال حاضر بسیار کوچک است

هر یک از این سیستم های پیشرفت عملکردهای خاص خود را در جلب توجه بازیکن دارند. برخلاف سیستم‌های Battle Pass سنتی در اکثر بازی‌های سرویس زنده، Warbond برای دادن آیتم‌ها به شما محدودیت زمانی ندارد. بنابراین، حتی اگر می‌خواهید فقط یک ساعت در هفته را به بازی Helldivers 2 اختصاص دهید، همچنان می‌توانید از تلاش برای به دست آوردن زره‌ها و سلاح‌های مورد علاقه خود لذت ببرید. در عین حال، به لطف حضور سوپراستور، بازیکنانی که علاقه بیشتری به امتحان این بازی دارند نیز مورد توجه سازندگان قرار می گیرند. زیرا اجناس این فروشگاه خاص هر 48 ساعت یکبار تغییر می کنند.

از حملات هوایی بیشتر گرفته تا تجهیزات مختلفی که در طول زمان در بازی به دست می آورید، به شما امکان می دهد حرفه ای و بهتر بازی کنید.

خرید استراتژی های مختلف نه تنها برای گذراندن زمان در مراحل به شما پاداش می دهد، بلکه تنوع بیشتری به گیم پلی بازی می دهد. پس از مدتی، می‌توانید سلاح‌های رزمی سنگینی را که در دستان بازیکنان دیگر دیده‌اید، یا پهپاد هوشمندی که به دشمنان شلیک می‌کند، یا جامپ پک را خریداری کنید. تا همیشه از آن در نبردهای آینده استفاده کنید. با بهترین استراتژی ها شانس بیشتری برای برنده شدن در مراحل دشوار دارید. شما با برنده شدن در مراحل دشوار XP کسب می کنید. با دریافت XP بیشتر، سطح شخصیت شما افزایش می یابد. با بالا رفتن سطح شخصیت شما، استراتژی های بیشتری وجود دارد که می توانید خریداری کنید. به این بازی، بازی ای گفته می شود که مدام به مخاطب پاداش می دهد و او را تشویق می کند تا برای دریافت پاداش بیشتر تلاش کند. در نهایت، وجود سیستم ارتقاء ماژول کشتی یک امتیاز طولانی مدت است که ثابت می کند حتی اگر 10 ساعت را صرف بازی Hell Divers 2 کنید و نمونه های کمیاب از سیارات مختلف را جمع آوری کنید، بازی همچنان پاداشی برای ارائه به شما خواهد داشت.

در Hell Divers 2 از منظر اول شخص یک حشره غول پیکر را هدف بگیرید

تمام بهبودهایی که در سه پاراگراف قبلی ذکر کردم چیزهایی هستند که بازی مستقیماً به شما ارائه می دهد. از حملات هوایی بیشتر و تجهیزات مختلف گرفته تا سلاح‌ها و زره‌هایی که در طول زمان در Hell Divers 2 به دست می‌آورید، به شما امکان می‌دهد با برنامه‌ریزی و سبک بهتر چالش‌های سخت‌تری را انجام دهید. این بازی را برای شما احمقانه یا خیلی آسان نمی کند. Hell Divers 2 محصول استودیو Arrowhead یک بازی جدی با طراحی گیم پلی چالش برانگیز است و پیشرفت اصلی در این بازی به مهارت بازیکن مربوط می شود.

حتی زمانی که تعدادی سلاح جدید به دست می آورید، باید از دانش خود در مورد دشمنان مقابل خود برای انتخاب سلاح مناسب استفاده کنید. در عین حال، تنوع اکوسیستم سیارات مختلف روی گیم پلی بازی تاثیر می گذارد و استراتژی های بازیکن را تحت تاثیر قرار می دهد. مبارزه با ربات ها در وسط یک محیط جنگلی تاریک کاملاً متفاوت از تیراندازی به حشرات غول پیکر در وسط طوفان آتشین بیابان است.

تنوع در مراحل Helldivers 2 واقعا ستودنی است. اگرچه نقشه و ماموریت‌ها برای هر مرحله توسط بازی ایجاد می‌شوند، اما همه آنها پایه و اساس محکمی دارند. جو و طبیعت سیاره، چه روز و چه شب، نوع و تعداد دشمنان، خطرات آب و هوا و حتی مناظر خیره کننده ای که در قسمت های مختلف کهکشان می بینید، همگی بر تجربه شما از صحنه تأثیر می گذارند. اینجاست که ایجاد مراحل به تنوع کمک می کند و حتی پس از چند ساعت تجربه مداوم، بازی را کاملاً تکرار نمی کند.

حشره غول پیکر و ترسناک در صحنه ابتدایی فیلم Hell Divers 2 سونی

Hell Divers 2 دارای 9 سطح دشواری برای مراحلی است که به صورت متوالی منتشر می شوند. در قلب این سیستم، می توانید امتیاز جذاب بازی را نیز مشاهده کنید. زیرا هر چه سطح دشواری بالاتر باشد، امتیاز بیشتری و نمونه های بهتری می توانید انتظار داشته باشید. این افزایش سختی باعث افزایش تنوع در گیم پلی نیز می شود. زیرا در مراحل سخت با موجوداتی مواجه می شوید که تا به حال در چهار سطح دشواری قبلی ندیده اید. موجوداتی که باید نقاط ضعف خود را بشناسند و نحوه مبارزه با آنها را بیاموزند.

بخوانید  Ubisoft به نفع رویداد زنده خود از E3 2023 خارج می شود

نه تنها مبارزه با اتوماتنز اساساً با مبارزه با ترمینیدها متفاوت است، بلکه هر کدام از این دسته ها دارای تعداد زیادی دشمن مختلف هستند. در این محصول سونی و استودیوی سوئدی Arrowhead یکی از مهم ترین قسمت های توسعه مهارت های بازیکن به طور خاص مربوط به شناخت دقیق رفتارهای دشمنان و نقاط ضعف آنهاست. حتی اگر یک اسلحه جالب داشته باشید، با شلیک به قسمت های خاصی از بدنه آهنی هالک، عملاً گلوله ها را هدر می دهید. در حالی که اگر بدانید کدام قسمت پشت آن ها به شدت آسیب پذیر است، می توانید با یک سلاح معمولی با این ربات های خطرناک مقابله کنید.

طراحی هوش مصنوعی دشمنان در Helldivers 2 رضایت بخش است. هر دو ربات به خوبی از توانایی های تهاجمی خود استفاده می کنند و اشکالات مزاحم شما را به هم می ریزند، همانطور که از موجودات وحشی خطرناک انتظار دارید.

در تیراندازی چندنفره Hell Divers 2 با لیزر به روبات های قاتل شلیک کنید

اکنون تمام مکانیک های گیم پلی جالب را با یک تجربه همکاری بسیار خوب ترکیب کنید. تجربه ای که به لطف طراحی قابل درک مراحل و دستورات صوتی از پیش تعیین شده در بازی، بازیکنان مختلف بدون صحبت با یکدیگر می توانند از آن لذت ببرند. Hell Divers 2 با استفاده از چالش های مختلف در نقاط مختلف نقشه در هر مرحله، نقش های متفاوتی را به اعضای تیم می دهد. اولین بار که با تیمی متشکل از افراد ناشناس به ایستگاه چند مرحله ای کنار دو تپه رسیدم، به سمت ایستگاه حرکت کردم و آنها از دو طرف شروع به شلیک حشرات کردند. ما قبلاً هرگز با این سناریو روبرو نشده بودیم. اما ما Hell Divers 2 را آنقدر بازی کرده ایم که به سرعت یک استراتژی منطقی در ذهن خود برای غلبه بر این چالش جمع آوری کرده ایم.

حالا Hell Divers 2 دیگر از مشکلات روزهای اول انتشار رنج نمی برد. اگرچه بازی در روزهای اخیر چندین بار به بیش از 300000 بازیکن همزمان در Steam رسیده است، اما ظرفیت سرور به اندازه ای است که دیگر نیازی به انتظار در صف نیست. چه بخواهید بازی را با دوستان خود امتحان کنید یا به سرعت به گروهی از بازیکنان ناشناس بپیوندید، سیستم همسریابی Helldivers 2 شما را ناامید نخواهد کرد.

کلاه شخصیت خونین در Sony Helldivers 2

البته این مسابقه خالی از امتیاز نیست. اگرچه روی کاغذ Hell Divers 2 به بازیکن اجازه می دهد تا مراحل تک، دوگانه، سه گانه و چهارگانه را تجربه کند، اما در واقعیت فقط برای یکی از این حالت ها بهینه شده است. هیچ سیستمی در Helldivers 2 وجود ندارد که بر اساس تعداد بازیکنان، مرحله را کنترل کند. دشمنان از نظر قدرت برابر و از نظر تعداد زیاد هستند و در هر شرایطی آماده حمله هستند. در نتیجه، صرف نظر از مهارت های فردی هر یک از اعضای تیم، داشتن کمتر از چهار بازیکن به طور قابل توجهی شانس شما را برای برنده شدن کاهش می دهد. این برای بازی ای که دست بازیکن را در جنبه های مختلف گیم پلی باز می گذارد و به آنها اجازه می دهد در انجام ماموریت ها خلاقیت داشته باشند، خوشایند نیست.

در این بازی همچنین برای بازیکنانی که به طور ناگهانی بازی را ترک می کنند، هیچ پنالتی در نظر گرفته نشده است. Hell Divers 2 اکشنی است که در آن شما همیشه مشغول تصمیم گیری های تکان دهنده هستید. آیا می خواهید فقط ماموریت اصلی را انجام دهید و سپس با عجله از سیاره خارج شوید تا برای زمان باقی مانده امتیاز بگیرید؟ شاید بخواهید هر فرعی روی نقشه را تکمیل کنید و تمام لانه حشرات را نابود کنید. اگر در زمان این تصمیمات ندانید که آیا افراد همراه شما تا آخر در گروه خواهند ماند یا خیر؟ در نزدیکی خروجی سیاره، ممکن است احساس کنید که تیم شما توانایی تخریب لانه حشرات را در سمت دیگر نقشه دارد. سپس وقتی به آنجا رسیدید، ناگهان دو نفر از گروه خارج می شوند و شما تنها می مانید. در سیاره ای که بازگشت به خروجی به تنهایی غیرممکن است. بازی در چنین شرایطی می تواند بازیکن را عصبانی کند.

بخوانید  Destiny 2 در فصل نوزدهم Iron Banner Fortress را معرفی خواهد کرد که یک حالت کنترلی جدید است

تیراندازی با شعله افکن در سیاره بیگانه تیرانداز چندنفره Hell Divers 2 از سونی و استودیوی سوئدی Arrowhead

جدا از تمام نقاط قوت و ضعف های اندکی که تا به حال به آن ها پرداختم، نباید فراموش کنیم که Hell Divers 2 به عنوان یک بازی سرویس زنده باید در طول زمان محتوای زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد. خوشبختانه اگر با دقت به کیفیت محصول فعلی نگاه کنید و آن را به درستی تعریف کنید، متوجه خواهید شد که تیم Arrowhead شانس خوبی برای خروج از این چالش با افتخار دارد. Helldivers 2 نه تنها از روز اول مورد توجه بازیکنانی قرار گرفته است که محتوای مناسبی دارند، بلکه توانسته است پایگاه پخش بزرگی را هم در رایانه شخصی و هم بر روی PS5 ایجاد کند.

این در حالی است که به لطف پشتیبانی کراس پلی، بازی می تواند سرورهای خود را در ساعات مختلف روز به اندازه کافی مشغول نگه دارد. زمانی که تعداد بازیکنان یک بازی سرویس زنده زیاد باشد، تیم سازنده قادر خواهد بود سرمایه لازم را برای گسترش بازی خود فراهم کند. Hell Divers 2 اگرچه تفاوت های غیر قابل انکاری با قسمت اول دارد، اما در قسمت های مختلف از آن تاثیر گرفته است. این به تیم توسعه اجازه داد تا با الهام از کارهایی که روی بازی کوچکتر اما محبوب Helldivers انجام داده بودند، محتوایی را برای Helldivers 2 توسعه دهند.

داستان جمعی این بازی از رهایی کهکشانی می تواند با معرفی گونه های جدید حشرات، ربات های خطرناک تر و مهمتر از همه، معرفی نسل جدیدی از دشمنان پیش برود. بازیکنان به مبارزه ادامه خواهند داد و بخش‌های بیشتری از کهکشان آزاد خواهند شد. ورود سلاح های مختلف در آینده و شاید حتی وسایل نقلیه برای حرکت سریعتر در سیارات نیز می تواند طراوت گیم پلی را تضمین کند.

موفقیت طولانی مدت بازی های سرویس زنده را نمی توان تضمین کرد. کم نیستند بازی هایی که زمانی در اوج بودند و بعد از چند ماه از بین رفتند. اما Hell Divers 2 دارای نکات مثبت و پتانسیل زیادی برای گسترش آینده است که امیدوارم همچنان بدرخشد.

وارد کردن کد در ترمینال در سیاره نارنجی برای Helldivers 2، محصول سونی برای رایانه شخصی و پلی استیشن 5

Helldivers 2 بار دیگر نشان داد که در هر زیرژانر بازی های ویدیویی می توانیم آثاری را پیدا کنیم که ارزش تجربه کردن را داشته باشند. مهم است که یک توسعه‌دهنده واقعاً به ساخت بازی‌های ویدیویی سرگرم‌کننده اهمیت دهد و صرفاً به ساخت بازی‌های ویدیویی برای سوار شدن بر روندهای پول‌ساز اهمیت ندهد. Arrowhead همچنین نشان داد که این بازی می تواند با قیمت 40 دلار منتشر شود، اما قیمت آن بسیار کمتر از برخی بازی های به اصطلاح رایگان است.

در آخر باید بگم که طی چند روز بازی Helldivers 2 با اینترنت خانگی +ADSL2 نیازی به استفاده از DNS نداشتم و Helldivers 2 را بدون لگ آزاردهنده بازی کردم. امیدوارم بازیکنان ایرانی بتوانند در آینده همه بازی ها را بدون مشکل و با بهترین ارتباط ممکن تجربه کنند.

این بررسی پس از اجرای بازی بر روی کنسول PS5 نوشته شده است