مایکروسافت: بازار VR در حال حاضر بسیار کوچک است


رئیس استودیو ایکس باکس مدعی است که در حال حاضر بازار واقعیت مجازی بسیار کوچک است و به همین دلیل مایکروسافت وارد این عرصه نمی شود.

اخیرا رئیس استودیو ایکس باکس مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر داشته و دلایل ورود این پلتفرم به بازار واقعیت مجازی/واقعیت افزوده را توضیح داده است. در این مصاحبه غنیمت مات او گفت که Xbox Works باید باشد 10 میلیون بازیکن به موفقیت نزدیک می شوند.

او گفت: فکر می کنم کمی صبر کنیم تا تعداد مشتریان افزایش یابد. ما بسیار خوش شانس هستیم که این آثار بزرگ را داریم که به مجموعه های دائمی با جامعه بزرگ تبدیل شده اند. ما 10 بازی داریم که از زمان عرضه بیش از 10 میلیون بازیکن داشته اند که یک دستاورد بزرگ است. اما این معیار ما برای موفقیت یک بازی است و در VR و AR هنوز این امکان وجود ندارد.”

در ماه مارس، هیروکی توتوکیرئیس سونی گفت که او فکر می کند PSVR2 شانس خوبی برای فروش بیشتر از نسخه قبلی خود دارد، نسخه ای که در پایان سال 2019 موفق به فروش بیش از 5 میلیون دستگاه شد. هدست PlayStation VR2 در ماه فوریه عرضه شد و در 6 هفته اول، موفق شد فروش تقریبا 600000 نسخه که بیشتر از فروش اولیه هدست قبلی است.

هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2

متا همچنین نزدیک به 20 میلیون دستگاه با هدست Quest VR فروخته است. لازم به ذکر است که در نوامبر 2019، بیانیه های فیل اسپنسرمدیر ایکس باکس برخی افراد را در مورد واقعیت مجازی مورد انتقاد قرار می دهد. زیرا نگاهی تحقیرآمیز به این فناوری به نظر می رسید. او واقعیت مجازی را به عنوان یک موقعیت تنها و منزوی می دید که با دیدگاه او از بازی به عنوان یک سرگرمی انبوه مطابقت نداشت. او همچنین گفت که هیچ کس واقعیت مجازی در بازخورد کاربران Xbox را نمی خواهد.

بخوانید  ریمستر Sam & Max: The Devil's Playhouse معرفی شد

البته بعداً صحبت هایش را اصلاح کرد و گفت که از پیشرفت بازی در عرصه های مختلف خوشش می آید. اما آنها روی واقعیت مجازی تمرکز نمی کنند. در فوریه 2020 او همچنین گفت که اگرچه ایکس باکس از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی کند، اما امیدوار است روزی این فضا آنقدر مهم شود که بلافاصله وارد آن شویم. در نهایت اسپنسر سال بعد اشاره کرد که ایکس باکس علاقه ای به ساخت سخت افزار واقعیت مجازی ندارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر