بررسی تهاجم مخفی مارول – MCU با نتایج متفاوت، آندوره خود را امتحان می کند

بن مندلسون بار دیگر در نقش تالوس، اسکرولی دوستانه ای که برای اولین بار در کاپیتان مارول ملاقات کردیم، بازمی گردد. از دیگر چهره‌های آشنا می‌توان به ماریا هیل (کوبی اسمالدرز) و اورت کی راس (مارتین فریمن) اشاره کرد که هر دو در اوایل سریال ظاهر می‌شوند. امیلیا کلارک در نقش دختر تالوس، گیاه، اولیویا سولمن به عنوان مامور MI6 و کینگزلی بن آدیر در نقش گراویک، رهبر اسکرول‌هایی که علیه انسان‌ها شورش می‌کنند، می‌شوند. تا اینجا همه برای تماشای دو قسمت اول سرگرم کننده هستند.

اگرچه ناهموار است، اما داشتن یک داستان MCU بدون ابرقهرمانان در خط مقدم، شاداب است. حتی رودی که یک بار دیگر توسط دان چیدل بازی می‌شود، فقط به زره آهنین پاتریوت خود اشاره می‌کند و هرگز لباس نمی‌پوشد. در عوض، او در حالت دیپلماتیک است و به عنوان نماینده ایالات متحده آمریکا به جای انتقام جویان عمل می کند.

هیچ‌کدام از این‌ها در دو قسمت اول اتفاق نمی‌افتد، بنابراین نمی‌توان فهمید که سریال پس از شش قسمت چقدر موفق خواهد شد. تا اینجای کار، شروع خوبی بوده است.

او یکی از بسیاری از موارد جالب اضافه شده به این داستان است که توسط تلافی جویانه جکسون به عنوان نیک فیوری، که اکنون پیرتر و کندتر شده است، اما همچنان بسیار عصبانی است، رهبری می شود. او پس از آن فیلم، نزدیک‌ترین خشم جکسون به شیوه‌ای است که او را در فیلم Captain America: The Winter Soldier دیده‌ایم، و این بار او توسط یک بازیگر بزرگ دیگر احاطه شده است.

شرحی ارائه نشده است

بازی Secret Invasion یک داستان ابرقهرمانی معمولی نیست. در عوض، این داستان جاسوسی با محوریت نیک فیوری، دشمنان بیگانه، و تلاش برای ماندن یک قدم جلوتر از دولت‌های جهان – از جمله دولت فیوری – است، زیرا او سعی می‌کند از تهاجم واقعی بیگانگان جلوگیری کند.

بخوانید  مارول نمی تواند یک فیلم مستقل از نیمور تولید کند

خلاصه داستان این است که فیوری سال‌ها در حال ساخت یک ایستگاه فضایی بوده است و در حالی که او به دنبال آن نبود، Skrulls به طور کامل زمین را زیر پا گذاشته است، بسیاری از آنها برای سرنگونی انسان‌ها از طریق حملات تروریستی تلاش می‌کنند. در دو قسمت اول این سریال که برای بررسی ارائه شده است، بینندگان با دنیایی آشنا می شوند که بیش از هر چیز دیگری در MCU شبیه شاهین و سرباز زمستانی است، اما به سرعت مشخص می شود که برخلاف گروه تروریستی این سریال، Flag Smashers، Skrulls یک برنامه بازی درازمدت در ذهن دارند و آن را به طور کامل بازی می کنند. همه این‌ها به نمایش کمک می‌کند کمتر شبیه فیلم‌های انتقام‌جویان و بیشتر شبیه فیلم آمریکایی‌های FX یا حتی آندور از دیزنی پلاس باشد. یک فرنچایز غرق در داستان و شخصیت های خداگونه که در سطح خیابان یک جاسوس بدون قدرت را کاوش می کنند؟ مطمئناً قابل باور است که مارول استودیو به موفقیت منتقدانه آندور نگاه کرده و سعی کرده آن را تکرار کند.

شرحی ارائه نشده است

جدیدترین مورد در دنیای سینمایی مارول که درازمدت است، کاملاً متفاوت از کرایه ابرقهرمانی است که شما به آن عادت کرده اید. محدود کردن پروژه مارول به یک چیز سخت است، اما به احتمال زیاد این پروژه شامل ابرقهرمانان، قدرت‌های ویژه شگفت‌انگیز و فهرست عظیمی از شخصیت‌های بازگشتی است که ممکن است در درازمدت معنایی داشته باشند یا نداشته باشند. تهاجم مخفی این نیست و حقیقتاً تا حدودی شاداب کننده است.

با این حال، در حالی که مارول به وضوح در تلاش است تا یک داستان جاسوسی کند را روایت کند، چند مشکل وجود دارد. به عنوان مثال، سرعت قسمت اول به تنظیم لحن کمک نمی کند. اپیزود اول به جای اینکه آرام آرام به جوش بیاورد Secret Invasion، سعی می کند کارهای زیادی انجام دهد که در پایان اپیزود، احساس می کنید که از طرح داستان غرق شده اید. در نمایش‌های مارول که فقط سعی می‌کنند داستان‌های زیادی را از طریق چند قسمت تلویزیونی روایت کنند، چیز غیرعادی نیست. خوشبختانه، با این حال، سرعت در قسمت 2 کند می شود و به شما این امکان را می دهد که کاملاً خود را در داستان در حال گسترش غرق کنید. متأسفانه، بسیاری از اتفاقاتی که در قسمت اول پرجمعیت رخ می دهد، به دلیل تغییر سریع سرعت، کمی بیشتر از یک فکر بعدی در پایان قسمت دوم است.

بخوانید  شما می توانید به اندازه کافی خوش شانس باشید که کمیاب ترین کارت Yu-Gi-Oh را بخرید

در حالی که این دو قسمت ممکن است نمایانگر کل مجموعه نباشند، کافی است که مخاطب را جذب کنید تا بمانید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. با این حال، در حالی که استودیوی مارول به وضوح در حال ورود به نوع متفاوتی از ژانر است (که قبلاً در Disney+ با WandaVision، Loki، Hawkeye و غیره انجام داده است)، ما در حال حاضر بیش از اندازه کافی در مورد آینده MCU می دانیم. بازی Secret Invasion احتمالاً به Avengers: Secret Wars منجر خواهد شد. در همین حال، رودی در مرحله بعدی در Armor Wars در دیزنی + دیده خواهد شد. مطمئناً بافت همبند وجود خواهد داشت که به نحوی اشیا را به هم گره بزند.