بررسی انیمیشن مومیایی ها ماجراهای مومیایی ها در لندن

انیمیشن مومیایی ها جدیدترین محصول بخش انیمیشن برادران وارنر است که مدتی است با کیفیت عرضه شده است. این انیمیشن داستان سه مومیایی را دنبال می کند که مجبور می شوند شهر مخفی و باستانی خود را در زمان حال ترک کنند تا حلقه سلطنتی دزدیده شده توسط یک باستان شناس بلند پرواز را پیدا کنند و اکنون در لندن امروزی در حال جستجوی حلقه هستند. در حالی که راهی برای بازگشت به زادگاه خود پیدا می کنند، باید با مشکلات ناشناخته ای روبرو شوند و همچنین ببینند که هدفشان از آینده چیست.

مومیایی ها در لندن در انیمیشن مومیایی ها

به این ترتیب در داستان انیمیشن مومیایی ها شاهد شکل گیری شخصیتی نیستیم و در کنار آن شخصیت شرور انیمیشن که یک باستان شناس است کاملاً زیرک می آید. او تیمی کاملاً بی عرضه دارد و کاملاً به مادرش وابسته است، اما همچنان این توانایی را دارد که وارد دنیای مومیایی ها شود و به آن دستبرد بزند و به راحتی آنها را شکست دهد. به طور کلی شخصیت های انیمیشن حرفی برای گفتن ندارند و تنها کسانی هستند که قرار است داستان را جلو ببرند و به خط پایان برسانند.

انیمیشن مومیایی از همان ابتدا یک نکته را ثابت می کند و آن این است که مهم نیست ایده جدید یا نسبتا متفاوتی داشته باشید، اما اگر نتوانید از آن به درستی استفاده کنید، مهم نیست که در نهایت به یک ایده جدید برسید. کلیشه یا ایده جدید اگرچه انیمیشن مومیایی ها ایده جالبی در تاریخ خود دارد، اما متاسفانه کاربرد صحیح آن را نمی دانیم و خیلی سریع انیمیشن ایده جذاب خود را با اثری که ظاهراً برای کودکان ساخته شده است جایگزین می کند.

از طرفی شاهد جوک های انیمیشن مومیایی هستیم که تا حدود زیادی می تواند نقطه قوت آن باشد. انیمیشن مومیایی ها از نظر فنی حرف زیادی برای گفتن ندارد و یک کار کاملا متوسط ​​با بودجه کم است که برادران وارنر فقط برای گروهی خاص در نظر گرفته اند و طراحی شخصیت و دنیای آن را به ساده ترین شکل و بدون خلاقیت می بینیم. . اما این انیمیشن در هر دو بخش فنی و روایی بخش کمدی بیش از حد ساخته شده است و در واقع شوخی های آن ممکن است تا حد زیادی ناجی انیمیشن باشد.

بخوانید  کنفرانس Meme-Heavy E3 2006 سونی را در Glorious HD زنده کنید

اما از آنجایی که انیمیشن زمان کمی دارد و کمتر از 90 دقیقه طول می کشد، روند سریع آن به ما اجازه می دهد تا شاهد انیمیشنی سریع باشیم که تماشای آن حداقل بیننده را خسته نمی کند و زمان زیادی را نمی گیرد. در نهایت، انیمیشن Mummies ممکن است هدف خود را برای جذب بچه ها و شاید حتی سرگرم کردن یک خانواده انجام دهد، اما کار خاصی که از آن انتظار می رود را انجام نمی دهد.

جوک های کارتونی در مورد مومیایی ها بسیار ساده و کلیشه ای هستند، اما می توانند برای کودکان بسیار جذاب باشند.

اگرچه در دوره ای هستیم که ایده های جدید و متفاوت زیادی را نمی بینیم، اما حتی یک تغییر کوچک یا ارائه یک موضوع جدید می تواند شکل و ظاهر جدیدی به یک اثر بدهد. انیمیشن قرار نیست مومیایی ها ایده جدید و تم جدیدی داشته باشند، اما نمایش دنیایی پر از مومیایی و قرار دادن چند مومیایی در لندن می تواند ایده نسبتا جدیدی باشد که می تواند توجه ما را جلب کند و تجربه نسبتا متفاوتی را به ما بدهد.

جوک های انیمیشن مومیایی هوشمندانه یا جدید نیستند و اتفاقا کاملاً کلیشه ای و قابل پیش بینی هستند، اما از آنجایی که هدف آنها جذابیت برای کودکان است، سازندگان آن را به شکلی ساده و قابل درک به تصویر کشیده اند که آنها را جذب می کند. علاوه بر این، ما همچنین یک کروکودیل بامزه را می بینیم که شبیه یک سگ است و حداقل در مقایسه با شخصیت های اصلی آن، شخصیت بسیار جالب تری است که برای بچه ها جذاب است. انیمیشن مومیایی ها در نهایت به اثری تبدیل می شود که اصلا از ایده نسبتا جالب خود استفاده نمی کند و در ابتدا خیلی سریع آن را رها می کند.

بخوانید  پل والتر هاوزر نقش اسرارآمیزی را در Fantastic Four بازی می کند

انیمیشن مومیایی ها با نشان دادن ماجراجویی های مومیایی ها در زمان حال، ایده جالبی را ارائه می دهند، اما چقدر این ایده را اجرا می کند؟

مقاله مرتبط:

  • بهترین انیمیشن های 2023 از مرد عنکبوتی تا آرزو
اگرچه مومیایی ها بر دو مومیایی متمرکز است که عاشق می شوند، هیچ رابطه قابل مشاهده ای در طول ماجراجویی در لندن ایجاد نمی شود.

اما انیمیشن Mummies دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که ما در هنگام ورود به لندن انتظارش را داشتیم. در ابتدا شاهد خلق جوک های متعدد از سوءتفاهم مومیایی ها با تکنولوژی تا انتها هستیم، کودکی که به سرعت پیچیده می شود، روندی که همه ما انتظارش را داریم، پایانی کاملاً قابل پیش بینی و شخصیت های بسیار غیرجذابی که در رویدادهای آن نشان می دهند. اما بیشتر داستان مومیایی ها مربوط به دو شخصیت اصلی آن است که در این ماجراجویی غیرعادی عاشق یکدیگر می شوند.

البته از همان ابتدا می توان این عشق را پیش بینی کرد و انیمیشن راه غیرمعمول تری را برای اثبات عشق آنها انتخاب می کند، اما نکته جالب داستان این است که واقعاً هیچ رابطه خاصی در طول اتفاقات آن شکل نمی گیرد. موضوع این است که در جریان اتفاقات انیمیشن مومیایی ها، تلاش این دو شخصیت را می بینیم که ابتدا حلقه سلطنتی را پیدا کرده و راهی برای خانه پیدا می کنند. در ادامه، شاهزاده خانم مومیایی تلاش می کند تا رویای خود را برای خواننده شدن برآورده کند.

بچه مامان و بچه کروکودیل در انیمیشن مومیایی ها

بدیهی است که هدف از انیمیشن برای کودکان است و نباید از انیمیشن بزرگسالان انتظار داشت، اما تمام انیمیشن ها به گونه ای است که بیننده در حین تماشای آن احساس می کند که سازندگان انیمیشن مجبور شده اند به هر شکل ممکن انیمیشن را پایان دهند. اگرچه انیمیشن شروع جالبی دارد، اما مسیری که به تدریج انتخاب می کند برای بیننده جذابیتی ندارد. بسیاری از رویدادهای انیمیشن خارج از دنیای مومیایی اتفاق می افتد که جذابیت اصلی و کنجکاوی ما را در مورد دنیای جالب آن از بین می برد.

بخوانید  ارباب حلقه ها رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه سریال‌ های آمازون را شکست

عاشق مومیایی و عاشق پشت صحنه تئاتر زنده در انیمیشن مومیایی ها

در این میان، راننده سابق کالسکه در واقع هنوز در بیشتر رویدادهای انیمیشن مومیایی‌ها، ترس از آخرین سواری خود را تسخیر کرده است. وقتی همه این اتفاقات را کنار هم می گذاریم، حقیقت این است که نمی فهمیم جرقه عشق بین این دو شخصیت در کدام قسمت اتفاق افتاده است. درست است که هر بیننده ای به راحتی می تواند از دعواها و مشاجرات این دو شخصیت به این نتیجه برسد که این دو شخصیت در نهایت عاشق یکدیگر خواهند شد، اما باز هم این رابطه نیاز به اتفاقی دارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر