اکتیویژن بلیزارد به دلیل تبعیض علیه کارمندان زن خود 54 میلیون دلار جریمه شد.


پس از 18 میلیون دلار جریمه شدن در سال گذشته، Activision Blizzard اکنون با پرداخت 54 میلیون دلار در دادخواستی که توسط دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا تنظیم شده است، موافقت کرده است.

سال ۲۰۲۱ یکی از عجیب‌ترین و حساس‌ترین سال‌ها برای اکتیویژن بلیزارد، ناشر بازی‌های معروفی مانند Call of Duty، Warcraft و Diablo بوده است. از ژوئیه 2021، وزارت مشاغل و مسکن منصفانه کالیفرنیا (DFEH) او از Activision Blizzard به دلیل آزار و تبعیض گسترده علیه کارمندان زن شکایت کرد و این شروع طوفانی بود.

برای بهبود وضعیت، کارکنان اکتیویژن بلیزارد اتحادیه ای را در اعتراض به این شرایط تشکیل دادند. پس از مدتی قیمت سهام این شرکت کاهش یافت و در نتیجه مایکروسافت برای استفاده از این فرصت و بازخرید اکتیویژن بلیزارد اقدام کرد. تلاش ردموندی ها سرانجام پس از چندین دادگاه و حواشی فراوان در سال 2023 به ثمر نشست و اکنون اکتیویژن بلیزارد و تمام دارایی های این شرکت متعلق به مایکروسافت است.

در مارس 2022، پس از طرح دعوی دپارتمان اشتغال و مسکن منصفانه کالیفرنیا، اکتیویژن بلیزارد با پرداخت 18 میلیون دلار با کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر کالیفرنیا (EEOC) موافقت کرد. البته این پایان کار نبود. یک آژانس دولتی دیگر از این شرکت شکایت کرد تا Activision Blizzard را مجبور به پرداخت بیشتر کند.

اکتیویژن بلیزارد سال گذشته توسط دپارتمان مشاغل و مسکن منصفانه کالیفرنیا 18 میلیون دلار جریمه شد.

اداره حقوق مدنی (CRD) نیز اخیرا اعلام کرد که با اکتیویژن بلیزارد به توافق رسیده است. سکهدر این رابطه، مدیر دفتر حقوق مدنی کالیفرنیا گفت: «کالیفرنیا عمیقاً متعهد به ترویج و احترام به حقوق مدنی زنان در محیط کار است. اگر این توافق توسط دادگاه تایید شود، می‌تواند گام بزرگی به جلو باشد که برای کارمندان اکتیویژن بلیزارد آرامش ایجاد کند. “در وزارت حقوق مدنی کالیفرنیا، ما به مبارزه برای حقوق ساکنان ایالت خود ادامه خواهیم داد.”

بخوانید  The Boys: Mexico آماده می شود تا جهان محبوب خود را در مکزیکو سیتی گسترش دهد - گزارش

اکتیویژن بلیزارد در مجموع 87.54 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد که 45.75 میلیون دلار آن به صندوق تسویه حساب کارمندان اختصاص خواهد یافت. زنانی که بین 12 اکتبر 2015 تا 31 دسامبر 2020 به عنوان کارمند یا کارگر قراردادی برای این شرکت در کالیفرنیا کار می کردند، ممکن است واجد شرایط دریافت غرامت از صندوق باشند. با این حال، هنوز زمان درخواست فرا نرسیده است. زیرا دادگاه ابتدا باید این قرارداد را تایید کند.

علاوه بر این، اکتیویژن بلیزارد باید هرگونه درآمد اضافی حاصل از تسویه حساب را بین سازمان‌های خیریه‌ای که بر ارتقای زنان در صنایع بازی‌های ویدیویی و فناوری یا افزایش آگاهی در مورد مسائل برابری جنسیتی در محیط کار متمرکز هستند، توزیع کند. علاوه بر این، اکتیویژن بلیزارد یک مشاور مستقل را برای ارزیابی و ارائه توصیه‌هایی در مورد سیاست‌های پاداش و ارتقای شرکت و مواد آموزشی استخدام خواهد کرد.

علاوه بر این، کارمندان اکتیویژن بلیزارد می‌توانند از قرارداد عدم افشای مایکروسافت با کارگران ارتباطات آمریکا (CWA) انصراف دهند. استفاده کنید و یک اتحادیه آزاد تشکیل دهید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر