انواع فناوری محافظت از صفحه نمایش – زومیت


شیشه Xensation یک پوشش شیشه ای با کارایی بالا است که توسط SCHOTT، متخصص و سازنده شیشه آلمانی ساخته شده است. شیشه Xensation از یک ترکیب شیشه ای منحصر به فرد ساخته شده است که حداکثر محافظت را برای دستگاه های تلفن همراه فراهم می کند.

شیشه Xensation یک شیشه لیتیوم آلومینوسیلیکات (LAS) است که توسط فرآیند تبادل یونی از نظر شیمیایی تقویت شده است. این فرآیند یون‌های کوچک‌تر روی سطح شیشه را با یون‌های بزرگ‌تر جایگزین می‌کند و ساختاری قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر ایجاد می‌کند. شیشه Xensation دارای خواص فیزیکی و شیمیایی استثنایی است که پایداری فوق‌العاده بالایی را برای تلفن‌های همراه فراهم می‌کند.

شیشه Xensation به گونه ای طراحی شده است که از نظر مقاومت در برابر شکستن و دوام بهتر از سایر پوشش های شیشه ای عمل کند. در آزمایش‌هایی که از ارتفاع پایین می‌افتند، شیشه Xensation می‌تواند تا دو برابر ارتفاع را بهتر از شیشه آلومینوسیلیکات معمولی تحمل کند. SCHOTT ادعا می کند که یک گوشی هوشمند با شیشه Xensation ده برابر بیشتر از شیشه آلومینوسیلیکات معمولی از سقوط از ارتفاع جان سالم به در می برد.

شیشه Xensation همچنین دارای ویژگی های پردازشی خوبی است که امکان طراحی انعطاف پذیر و خلاقانه برای صفحه نمایش گوشی های هوشمند را فراهم می کند. به عنوان مثال، شیشه Xensation را می توان برای پنل های جلو یا پشت، قاب دوربین یا ساعت، یا حتی صفحه نمایش های خمیده مانند «صفحه نمایش آبشار» گوشی های پرچمدار Vivo استفاده کرد.

همانطور که گفته شد این قاب شیشه ای به گوشی های پرچمدار چینی راه پیدا کرده است، از این رو شرکت های بزرگ گوشی چینی مانند Oppo، Vivo و Huawei از این قاب زیبا در گوشی های پرچمدار و رده بالای خود استفاده کرده اند.

بخوانید  Diablo 4 - Rogue Talents Guide

اکنون که از تاریخچه و عملکرد قاب های شیشه ای استفاده شده در پنل ها اطلاع دارید، آیا فکر می کنید روزی فرا می رسد که دیگر ترسی از انداختن گوشی خود نداشته باشیم و این قاب ها آنقدر محکم باشند که به این راحتی آسیب نبینند؟