۱۰ لبخند ترسناک دنیای انیمه که از یادتان نمی‌رود!


وقتی پای انیمه درمیان باشد، به‌نظر می‌رسد هر کسی از تماشای اثری خاص چنان غرق شعف و شادی شده است که از یادآوری آن لبخند به لب می‌آورد. از آثار اکشن و ماجراجویی تا عاشقانه‌های دلفریبی که شما را غرق احساسات شیرین می‌کنند. اغلب، دست سازندگان آثار انیمه‌ای برای به تصویر کشیدن داستان‌هایی مهیج باز است و به همین خاطر آن‌ها از شیوه‌هایی خلاقانه برای بیان احساسات و عواطف شخصیت‌های داستان خود استفاده می‌کنند.

دراین بین لبخند زدن ژستی دلپذیر و خوشایند است که می‌تواند احساسات شیرین و دلپذیر شخصیت‌ها رابه مخاطبان منتقل کند. اما گاهی شاهد آن هستیم که لبخند تعدادی از شخصیت‌های دنیای انیمه بیش از آنکه دلپذیر باشد، باعث ترس و وحشت مخاطب می‌شود. اغلب این شخصیت‌ها، بدذات و شرور هستند و این لبخندها دقیقا بازتاب دهنده واقعیت وجودی پنهان شده آن‌ها است.

درادامه با ما همراه باشید تا به مرور تعدادی از ترسناک‌ترین لبخندهای دنیای انیمه بپردازیم و ببینیم چه چیزی باعث این شهرت برای آن‌ها شده است.


لبخند ترسناک سوکونا شخصیت جوجوتسو کایسن

۱. شخصیت سوکونا از انیمه جوجوتسو کایسن

Sukuna – انیمه Jujutsu Kaisen

مجموعه شونن جذاب و موفق جوجوتسو کایسن از همان ابتدای پخش، با استقبال خوب بینندگان مواجه شده و خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. دراین بین هر زمان که شخصیت‌های محبوب این انیمه لبخندی از سر اعتماد به نفس به لب آورده و آماده ورود به مبارزه‌ای سخت و نفس‌گیر می‌شدند، مخاطبان هم از شادی و هیجان لبخند می‌زدند. بااین‌حال این مسئله در مورد شخصیت یوجی ایتادوری که یکی از شخصیت‌های اصلی این انیمه است، صدق نمی‌کند. چراکه او گاهی در میانه یک دعوا لبخندی به لب می‌آورد، درحالی ‌که مخاطب می‌داند کس دیگری پشت آن خنده پنهان شده است.

سوکونا پادشاه نفرین‌ها و روح افسانه‌ای است که درون ایتادوری ساکن شده است. زمانی‌که او عامل اصلی لبخند زدن ایتادوری باشد، مخاطب با یک نگاه متوجه قضیه می‌شود. صرف‌نظر از حالت این لبخند، ترسی که از دیدن آن به جان طرف مقابل می‌افتد هم عامل تشخیص او است. درواقع هرکسی که شاهد لبخند سوکونا باشد، احتمالا آنقدر زنده نمی‌ماند که در مورد احساسات واقعیش در آن لحظه، با کس دیگری هم صحبت کند.


دیمپل به شکل ابری سبزرنگ با لبخندی ترسناک در انیمه موب سایکو

۲. شخصیت دیمپل از انیمه موب سایکو ۱۰۰

Dimple – انیمه Mob Psycho 100

شاید هم‌اکنون دیمپل در شکل روح مانند خود بیشتر به‌عنوان عاملی کمیک و تسکین دهنده برای بیشتر طرفداران انیمه موب سایکو درنظر گرفته شود، اما بعید است مخاطبان فراموش کرده باشند که او به‌عنوان یک رهبر فرقه چقدر ترسناک بود. در آن زمان پیروان او ماسک‌هایی به‌صورت می‌زدند که لبخندی توخالی و مرده را به نمایش می‌گذاشت. خود او هم از نقابی استفاده می‌کرد که دارای گونه‌های گرد و گلگون بود.

اغلب گفته می‌شود که رهبران یک فرقه باید کاریزماتیک و دوست داشتنی باشند، اما لبخند دیمپل بیشتر شبیه کسی بود که در معرض گاز خنده قرار گرفته است و اکنون به اجبار می‌خندد. دیمپل پس از مرگ تبدیل به یک توپ سبز شناور و مه مانند شد که اگرچه هنوز گونه‌هایی گلگون دارد، اما خوشبختانه دیگر به ندرت می‌خندد و همین مسئله به او کمک می‌کند پیروان بیشتری را دور خود جمع کند.

بخوانید  Zachary Levi توضیح می دهد که چرا فکر می کند Shazam 2 در باکس آفیس خیلی خوب عمل نمی کند

شخصیت ریوک شینیگامی دفتر مرگ با یک سیب قرمز در دست

۳- شخصیت ریوک از انیمه دفتر مرگ

Ryuk – انیمه Death Note

بینندگان انیمه جذاب و پرمخاطب دفتر مرگ با خدای مرگ یا شینیگامی به نام ریوک آشنا شدند که به‌عنوان کاتالیزور اصلی انیمه وارد عمل می‌شود. دفتر مرگ به‌شکل غیرمستقیم از ریوک به لایت یاگامی رسیده و سرآغاز قدرت‌نمایی او می‌شود. ریوک از نظر ظاهری موجودی بلند قامت با پوستی به رنگ خاکستری مایل به آبی است.

درحالی‌که نگریستن به چشمان ریوک کاری آزاردهنده است، این لبخند او است که ترس به جان‌تان می‌اندازد. دهان او پر از دندان‌هایی تیغ مانند است، گویی لبخندی نصف و نیمه روی آن ماسیده است. خنده ریوک بیشتر شما را به یاد لبخند زدن فردی خجالتی می‌اندازد که دوست دارد در میان جمع ظاهری خوب از خود نشان دهد. لبخندی که آنگونه که باید تأثیرگذار نبوده و تنها باعث می‌شود که نیمی از افراد حاضر در آن جمع احساس خوبی داشته باشند. به‌علاوه فراموش نکنید که این لبخند شرمگین را نه یک انسان معمولی، که موجودی بلند قد با ظاهری ترسناک به لب دارد، امری که اوضاع را ترسناک‌تر هم می‌کند.


شخصیت کاستر انیمه فیت زیرو با لبخند ترسناک

۴. شخصیت کاستر از انیمه فیت/زیرو

Caster – انیمه Fate/Zero

انیمه سریالی فیت دنیایی بسیار پیچیده و همینطور گسترده‌ را به تصویر می‌کشد که از نظر روایی داستان‌های بسیاری را در خود جای داده است. در فیت/زیرو مخاطب با شخصیتی به‌نام کستر آشنا می‌شود که درخلال چهارمین جنگ جام مقدس در خدمت «ریونوسکه اوریو» (Ryuunosuke Uryuu) است. او مردی است که نیاز فراوانی به اعمال خشونت دارد و از شکنجه دادن قربانیان خود لذت می‌برد.

حالت‌ چهره کستر و لبخندش به‌دلیل ماهیت ناخوشایندی که دارد، همواره در میان طرفداران این انیمه محل بحث و جدل است. توجه داشته باشید که لبخند کستر به‌معنی میل او به خوشامدگویی به دیگران یا از روی شادی نیست، این لبخند رضایت مردی است که سرانجام موفق به پیدا کردن طعمه‌ای مناسب شده و اکنون آماده می‌شود تا او را مورد آزار و اذیت قرار دهد.


تومورا شیگاراکی با صورت خون آلود و لبخند ترسناک

۵. تومورا شیگاراکی – آکادمی قهرمان من

Tomura Shigaraki – انیمه My Hero Academia

شخصیت شرور تومورا شیگاراکی از زمان معرفی شدن به مخاطب تاکنون، آن حالت و فرم ترسناک خود را حفظ کرده است. حتی بزرگ شدن، رسیدن به بلوغ و قدرتمندتر شدن هم باعث نشده است چیزی از تاثیر آن لبخند تلخ و ناخوشایند او کم شود که به‌نوعی به بخشی از ظاهر ترسناک او تبدیل شده است.

شاید عمده دلیل ترسناک بودن این لبخند، وضعیت خاص صورت او است که گویی رو به پوسیدگی گذاشته است. او دوست دارد با دستش صورت خود را پوشانده و بعد لبخند بزند. این حرکت شاید نمادین باشد، اما حتی بدون توجه به آن هم به وضوح ظاهر ترسناک او قابل مشاهده است. وقتی تومورا شیگاراکی شروع به لبخند زدن می‌کند، همه خیلی زود متوجه می‌شوند که نیت خوبی پشت این لبخند نیست و قرار نیست شاهد اتفاق خوبی باشند.

بخوانید  حضور MSI در بازار کامپیوتر رضا برای تجربه بی‌نظیر گیمینگ

تایتان خندان در انیمه حمله به تایتان

۶. شخصیت تایتان خندان از انیمه حمله به تایتان

Smiling Titan – انیمه Attack on Titan

درمیان این همه موجودات غول‌پیکر آدم‌خوار، شاید صحبت کردن در مورد یک تایتان خنده‌رو کمی عجیب به نظر برسد. شاید این مسئله به‌این خاطر است که ما از مفهوم خندیدن تصویری خوشایند در ذهن داریم، اما بهتر است بدانید مواردی هم وجود دارد که تماشای یک لبخند می‌تواند شما را در ترس و وحشت غوطه‌ور کند و این درست همان چیزی است که در مورد تایتانی غیرعادی موسوم به تایتان خندان صدق می‌کند. درواقع این لبخند و حالت چهره است که باعث شده است از این تایتان با این عنوان یاد شود.

اولین دیدار تایتان خندان و ارن یگر بسیار دردناک بود، جایی که او شاهد مرگ وحشتناک مادرش درمیان آرواره‌ای تایتان بود. اما این دیدار اگرچه درنگاه اول کاملا تصادفی به نظر می‌رسید، اما به تدریج برای مخاطب مشخص شد که چرا این تایتان خاص اینگونه خانواده یگر را هدف قرار داده است. درمجموع انیمه حمله به تایتان از این ویژگی خاص بهره می‌برد که همه چیز در آن به‌شکلی از نظر احساسی به هم متصل هستند و تایتان خندان هم یکی از بخش‌های این پازل بود.


پیروت دیوانه در کنار کابوی بیباپ

۷. شخصیت پیروت دیوانه از انیمه کابوی بیباپ

Pierrot – انیمه Cowboy Bebop

انیمه جذاب کابوی بیباپ را می‌توان یکی از آثار طلایی و درخشانی در نظر گرفت که هم در ارائه‌ی داستانی مملو از کمدی و درام بسیار خوب عمل کرده و هم بین لحن جدی و فضای خاص خود هماهنگی قابل قبول ایجاد کرد. اما دراین بین هیچ کس خبر نداشت که در قسمتی از این انیمه با عنوان «Pierrot le Fou»، قرار است با شخصیتی عجیب و غریب آشنا شویم که چیزی سرگرم‌کننده را به کابوسی دلهره‌آور تبدیل می‌کند.

پیرو لبخندی خاص و ترسناک داشته و این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که گویی مردی در جسم خود به دام افتاده است. بخش مهمی از چشم‌انداز ترسناک این شخصیت، به‌دلیل فرم و حالت چشمان او است. گویی چشمان قرمز رنگ و خیره ماننده‌اش که با مفهوم پلک زدن آشنایی ندارد، در دام زل زدنی بی‌پایان گرفتار شده است و برای رهایی تقلا می‌کند.


نانیکا و کیلوا در انیمه هانتر ایکس هانتر با چشمان تهی و لبخند ترسناک

۸. شخصیت نانیکا از انیمه هانتر ایکس هانتر

Nanika – انیمه Hunter x Hunter

خانواده زولدیک پر از شخصیت‌های عجیب و غریبی است که هرکدام به‌شکلی نقشی در زندگی کیلوا ایفا کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها افراد خوبی نبودند، اما دراین بین جالب‌ترین عضو این خانواده تا زمان انتشار آخرین قوس داستانی این انیمه در سال ۲۰۱۱ به مخاطبان معرفی نشده بود. او کسی نیست جز آلوکا زولدیک (Alluka Zoldyck)، خواهر کوچک‌تر کیلوا که ظاهرا تسخیر شده است.

بخوانید  تاریخ انتشار اولین بسته الحاقی Wo Long: Fallen Dynasty مشخص شده است

وجود آلوکا را موجودی به نام نانیکا تسخیر کرده است که حضورش را هم می‌توان یک موهبت در نظر گرفت و هم نفرینی ناخوشایند که گاهی اوضاع را سخت پیچیده می‌کند. درمجموع هرکسی که با عنصر ترس آشنا باشد، می‌داند که کودکان می‌توانند تاچه‌اندازه درانتقال این مفهوم موفق عمل کنند. کافی است به لبخند نانیکا که روی لبان آلوکا نقش بسته است نگاه کرد تا متوجه این حقیقت شد. لبخندی جسدگونه و بی‌احساس که هم آزاردهنده است و هم اسباب اضطراب بیننده را فراهم می‌کند.


سریو یوبیکوتس

۹. شخصیت سریو یوبیکوتس از انیمه آکامه گا کیل

seryu ubiquitous – انیمه Akame ga Kill!

دیگر شخصیتی که با لبخند ترسناکش شناخته می‌شود، سریو یوبیکوتس از انیمه آکامه گا کیل است. داستان این انیمه در مورد یک گروه مخفی است که تلاش می‌کنند کشورشان را از شر حاکمان ظالم نجات دهند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف از انجام جنایت واهمه ندارند و باوجود اینکه می‌دانند بالاخره باید روزی تاوان این جنایت‌ها را بدهند، با کمال میل زندگی خود را برای نجات ملت‌شان به خطر می‌اندازند.

اما دراین بین کسی انتظار نداشت مسئول مجازات سریو یوبیکوتس باشد. دختری که اگرچه ظاهری دوستانه دارد، اما در عمل یک ماشین کشتار است که به باور خود برای اجرای عدالت از هیچ کاری دریغ ندارد. این ایمان او به اجرای عدالت، بینشش را هم تحت تأثیر قرار داده است. به‌همین خاطر برای مجازات مجرمان هیچ رحم و شفقتی از خود نشان نمی‌دهد و درست درهمین زمان است که چهره زیبای سریو به شکلی دیوانه‌وار پیچ و تاب خورده و لبخند ترسناک خود را به نمایش می‌گذارد.


لبخند ترسناک شخصیت هاومیا از انیمه فایر فورس

۱۰. شخصیت هاومیا از انیمه فایر فورس

Haumea – انیمه Fire Force

یکی از اعضای فرقه «the White Clad» درانیمه فایر فورس، شخصیتی به نام هاومیا است که مأموریت‌های مختلفی را علیه مدافعان توکیو رهبری کرده است. او درحالی از قدرت خود علیه دشمنانش‌ استفاده می‌کند که تقریبا همیشه لبخندی ترسناک به لب دارد. او از اینکه گاهی مثل یک کودک رفتار کرده و از توانایی‌هایش برای رسیدن به خواسته‌هایش استفاده کند، واهمه‌ای ندارد. بااین‌حال نگرش خوشبینانه او به زندگی اغلب با برخوردهایی سادیسمی همراه است که به شکلی یکسان نصیب دوست و دشمن می‌کند.

هاومیا سرشار از اعتماد به‌نفس است و درمجموع باید گفت او یکی از به‌یادماندنی‌ترین و همینطور مرگبارترین شخصیت‌های این انیمه است.

درپایان نظر شما در مورد لبخند شریرانه و ترسناک شخصیت‌های فوق چیست؟ آیا شخصیت دیگری را می‌شناسید که لبخندش شما را نگران، معذب یا وحشت‌زده می‌کند؟ اگر قرار باشد شما ترسناک‌ترین لبخند انیمه‌ای را انتخاب کنید، جایگاه اول را به چه کسی اختصاص می‌دهید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در یک گیمر هم درمیان بگذارید، پیشاپیش از این همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.


تحریریه مجله بازی یک گیمر