یونیتی تعداد زیادی کارمند را اخراج می کند


شرکت یونیتی اعلام کرد که تقریباً 25 درصد از کارکنان خود را که معادل 1800 نفر است، اخراج خواهد کرد.

یونیتی در یک پرونده نظارتی تأیید کرد که تقریباً 25 درصد از کارکنان خود را که معادل 1800 نفر است، اخراج خواهد کرد. سازنده موتور بازی در توضیح دلیل این اقدام گفت این اخراج بخشی از برنامه‌هایی برای بازسازی تمام بخش‌های شرکت و تمرکز مجدد بر کسب‌وکار اصلی آن، Unity است. در واقع، یونیتی می خواهد با تغییر ساختار نیروی کار خود در تمام بخش ها، برای یک جهش و رشد بلندمدت برنامه ریزی کند.

به گفته یونیتی، پیش بینی می شود طرح اخراج 25 درصدی تا پایان سال مالی جاری که در ماه مارس به پایان می رسد، تکمیل شود. این برنامه تمامی بخش های تجاری و زیرمجموعه های یونیتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این چهارمین دور اخراج یونیتی در سال گذشته و پس از یک دوره بی ثباتی قابل توجه در رهبری شرکت است.

بازی های ساخته شده با موتور Unity

در ماه اکتبر، اعلام شد که جان ریسیتالو از سمت مدیرعاملی یونیتی بلافاصله کناره گیری خواهد کرد. جدایی مدیرعامل چند هفته پس از اعلام رسمی صورت گرفت و شرکت متعاقباً برنامه های بحث برانگیز خود برای کسب درآمد از Engine Unity را کنار گذاشت. زیرا بسیاری از مروجین نسبت به این سیاست های درآمدزا واکنش ها و اعتراضات بسیار شدیدی را ابراز کرده اند.

جیمز وایت هرست، رئیس سابق آی‌بی‌ام، که پس از کناره‌گیری ریسیتلو، مدیرعامل موقت یونیتی شد، در آن زمان به رویترز گفت که تغییرات بیشتری برای تمرکز مجدد شرکت بر روی اهداف اساسی‌اش برنامه‌ریزی شده است. گزارش درآمد سه ماهه یونیتی که در اوایل نوامبر منتشر شد، به وضوح تغییرات ساختاری برنامه ریزی شده برای شرکت از جمله توقف تولید برخی محصولات، کاهش نیروی کار تا هفت هزار نفر و کاهش کار اداری را نشان می دهد.

بخوانید  بازی Age of Mythology Retold با انتشار یک تریلر معرفی شد

تخمین زده می شود که سال گذشته 9000 نفر در صنعت بازی های ویدیویی از کار بیکار شدند. تاکنون، شرکت‌های بزرگ نیروی کار خود را تنظیم کرده‌اند، از جمله سونی، مایکروسافت، اپیک گیمز، بلیزارد، بایوور، Telltale Games و CD Project.

تحریریه مجله بازی یک گیمر