نقد و بررسی فیلم Glass Onion A Knives Out Mystery

در سال 2019 فیلمی به نام Knives Out اکران شد. اثری که قرار بود به عنوان قسمت اول یک سریال معمایی کار کند و دنیل کریگ پس از کشف راز یک سری قتل ها به عنوان یک کارگاه خصوصی در داستان حضور داشت. اکنون، Glass Onion A Knives Out Mystery در نتفلیکس به عنوان دنباله ای برای Knives Out منتشر شده است و دنیل کریگ در نقش بنوا بلان به دنبال حل یک معمای قتل دیگر است. این فیلم با شخصیت های متفاوت و داستانی از قسمت قبلی ساخته شده است و تنها دنیل کریگ و ریان جانسون نقطه مشترک این دو فیلم خواهند بود.

حتی زمانی که دوک کشته می‌شود و طبق قوانین داستان‌های معمایی، شرایط برای شروع ماموریت بلنک فراهم می‌شود، او یک شخصیت ارواح باقی می‌ماند و نمی‌توان آن را شخصیت اصلی داستان دانست، زیرا این شخصیت درگیر نمی‌شود. اقدامات نمایشی و نقشی ندارد. بولد وظیفه دارد معما را حل کند. در واقع شخصیت بلان با نسخه های کلاسیک هرکول پوآرو متفاوت است. در پیاز شیشه ای، ریان جانسون تلاش می کند تا پوآرو خود را بسازد، شخصیتی در دنیای امروز. کارآگاهی که در میان افراد باهوش زندگی می کند و نیازی به خودنمایی ندارد.

بنوا بلان به عنوان یک کارآگاه خصوصی در فیلم Knives Out وارد دنیای سینما شد. جانسون در این فیلم تمام تلاش خود را کرد تا شخصیت جدیدی از دنیای اسرارآمیز کارآگاهان را در اذهان عموم خلق کند. با این حال، بلنک همه چیز را که در قسمت قبلی برای او آماده کرده بود از دست می دهد، زیرا نه در موقعیت قتل مناسب قرار می گیرد و نه فرصتی برای حضور پیدا می کند. Glass Onion A Knives Out Mystery فقط یک فیلم پر زرق و برق با چاشنی های گزنده ساختگی از مضامین اجتماعی است. اثری نه چندان متراکم که در ایده هایش درست است.

پس از قتل دیو باتیستا، فیلم در مسیر جدیدی قرار می گیرد و جنبه دیگری از داستان خود را آشکار می کند. پیاز شیشه ای Aster این رمز و راز را به تصویر می کشد و بنوا بلان را در مرکز داستان قرار می دهد. از آنجا، پیاز شیشه ای به دنبال راه اندازی دنیایی شبیه به دنیای ادبیات پلیسی کلاسیک است و از طنزی که در نیمه اول به راه انداخت دور می شود. قتل دوک نقطه عطف فیلم است، شوک پیاز شیشه ای را به سمت معما پرتاب می کند و قطعات پازل را کنار هم می گذارد تا شروع به حل معمای این دو قتل کند. این نقطه عطف آنقدر سریع، بدون مقدمه و با سرعت برق رخ می دهد که تماشاگران برای سازگاری با دنیای جدید فیلم به زمان نیاز دارند.

بخوانید  تریلر معرفی بسته الحاقی Cyber Heist بازی The Ascent

داستان پیاز شیشه ای تا حد امکان سطحی و به دور از تنش دراماتیک شکل گرفته است. سرعت اثر کند است و شخصیت ها با عمق کمی در طرح حضور دارند. نه معمای قتل پیچ خورده در انتظار مخاطب است و نه طنز آنقدر زنده که مخاطب را غافلگیر کند. Knives اثری منسجم و قابل قبول تر از Glass Onion A Knives Out Mystery بود. جانسون در فیلم Knives Out هیچ ریسکی نمی‌کند و قوانین را قدم به قدم پیش می‌برد، اما در این فیلم ایده ریسک را در پیش می‌گیرد و بعد معمایی داستان را کاهش می‌دهد تا اثری طعم طنز سیاه داشته باشد. . اما نتیجه این ریسک یک اثر چند بخشی است. فیلمی که در آن حتی نماهای حاوی قتل نیز با تعلیق ضعیفی همراه است و مخاطب می داند که قاتل به ساده ترین شکل ممکن به دام می افتد. جانسون در اینجا همه چیزهایی را که در قسمت قبلی سریال به دست آورده بود از دست می دهد.

اندی در Glass Onion: A Knives Out Mystery پنهان شده است

Glass Onion A Knives Out Mystery اقتباسی از فرمول کلاسیک معمای قتل آگاتا کریستی است. این فیلم روایت جدیدی را برای ارائه خود ارائه می دهد و داستان خود را با استفاده از ایده هایی از زندگی مدرن امروزی پیش می برد. هرکول پوآرو شخصیتی جذاب در دنیای داستان های پلیسی است، شخصیتی جدایی ناپذیر از دنیای اقتباس ها و اقتباس های سینمایی، شخصیتی جدا از آن که رازهای پیرامونی آن برای طرفداران این نوع فیلم ها در طول زندگی سینمایی اتفاقات سختی خواهد بود. . Glass Onion A Knives Out Mystery اثری متفاوت در میان بسیاری دیگر از اقتباس‌های پوآرو و دیگر داستان‌های مشابه است، زیرا جانسون تلاش می‌کند داستانی قدیمی را با ایده‌های جدید و تازه درآمیزد، حالا باید دید که فرمول خلق شده توسط این کارگردان معمایی است. به فرمول های قدیمی یا نه؟

بخوانید  نتایج تست تراشه های گرافیکی RTX 4090 و RTX 4080 در لپ تاپ های مختلف

پس از این اتفاق، ما با فیلمی طرف هستیم که ساختارش به هم ریخته است و کارگردان با بافتن قطعات رمز و راز، طنز و درام به هم چسبیده است. حالا چاقوها 2 شبیه اثری است که صحنه هایش با هم مطابقت ندارند و فقط از طریق فلاش بک می بافند. از ابتدای فیلم تا اواسط داستان، مخاطب با دنیایی طنزآمیز پر از مضامین اجتماعی همراه می شود، سکانس هایی که هیچ ربطی به ایده اصلی فیلم ندارند و دنیای دیگری را برای مخاطب رقم می زند. ایده رازآلود و ایده کمدی فیلم، هر کدام به تنهایی خوب عمل می کنند و می توانند برای مدتی ذهن مخاطب را به خود مشغول کنند، اما اگر بخواهیم به عنوان یک مجموعه یکپارچه به آنها نگاه کنیم، ما نه فقط خستگی و بیهودگی را تجربه خواهیم کرد. به عبارتی هر قسمت از فیلم می تواند به خودی خود داستان جذابی داشته باشد و اگر هر کدام را از کل فیلم حذف کنیم به قسمت دیگر آسیبی وارد نمی شود.

فکر خالی در پیاز شیشه ای: راز با چاقو

Glass Onion A Knives Out Mystery فیلمی با دو داستان کمدی و معمایی است. پیرنگ با درام برگرفته از زندگی شخصیت‌ها شروع می‌شود، مخاطب را به ابعاد مختلف زندگی‌شان می‌برد و هر آنچه را که لازم بداند از منظر مخاطب به او می‌گوید. ایده ها و گفتگوهای اجتماعی در اینجا شکل می گیرد، تجربیات زندگی در طول همه گیری نشان داده می شود، منبع تغذیه سیاستمداران خالی به مردم ارائه می شود و ماهیت خنده دار شبکه های اجتماعی خودشان آشکار می شود. در واقع، رایان جانسون فیلم خود را با طنز زندگی سیاستمداران، غول های شبکه های اجتماعی، افراد مشهور و میلیاردرها آغاز می کند. این تقلید تا زمانی ادامه می یابد که داستان اصلی شروع می شود و دیو باوتیستا به قتل می رسد.

دوک و نورتون در Glass Onion: A Knives Out Mystery چت می کنند

Glass Onion A Knives Out Mystery ساخته هرکول پوآرو برای دنیای مدرن امروزی است. بنوا بلان از دنیای قهرمانان ادبیات کلاسیک و مرموز می آید، جایی که قهرمانان او اشتباه نمی کنند و یک گردن بالاتر از سایر شخصیت های تاریخ هستند. بلان مانند پوآرو وارد این داستان می شود و کار خود را در بحبوحه بزرگترین اپیدمی قرن آغاز می کند. ریان جانسون در پیاز شیشه‌ای خود، در مقایسه با Knives Out جای خالی متفاوتی ایجاد کرد و سعی می‌کند شخصیتی نه‌چندان جدی را بازی کند. در فیلم چاقوهای دنیل کریگ او شخصیتی قدرتمند، جدی و سخت کوش است که از تمام حواس خود برای حل معمای قتل مرد خانواده استفاده می کند و فیلم حول محور اقدامات او می چرخد، اما در پیاز شیشه ای نقش بنوا. بلان به حاشیه رفته و مخاطب در میان دیگران است، شخصیت ها باید به دنبال آن باشند.

بخوانید  پاسخ امروز وردل (#530) - 1 دسامبر 2022

در قسمت قبلی این مجموعه معمایی، بنوا بلان استخدام شد تا معمای قتل یا خودکشی یک رمان نویس مشهور را کشف کند. در فیلم Glass Onion A Knives Out Mystery، او با دعوتی پیچیده به جزیره‌ای یونانی سفر می‌کند تا بفهمد چه کسی در پس مرگ ظاهراً خودساخته اندی، شریک زندگی یک مرد میلیاردر است. پیاز شیشه ای بعد از یک ساعت پیش بازی شروع می شود. مخاطب مدت زمان نسبتا زیادی منتظر فیلم است تا به اصل مطلب برسد و داستان را روایت کند. این فیلم برخلاف قسمت قبلی خود ایده‌های اجتماعی مختلفی دارد، از کووید-۱۹ گرفته تا شباهت‌های شخصیت مایلز بران با ایلان ماسک و نقشه‌های دیوانه‌کننده‌اش، همگی در این داستان حضور دارند.

در ادامه قسمت هایی از داستان فیلم مشخص خواهد شد

در پیاز شیشه ای، ریان جانسون تلاش می کند تا پوآرو خود را بسازد، شخصیتی در دنیای امروز.

رایان جانسون فیلم خود را با طنز زندگی سیاستمداران، غول های شبکه های اجتماعی، افراد مشهور و میلیاردرها آغاز می کند.

Glass Onion A Knives Out Mystery فقط یک فیلم پر زرق و برق با چاشنی مصنوعی گزنده از مضامین اجتماعی است.

Glass Onion A Knives Out Mystery، عاقبت Knives Out، یک فرمول رمز و راز داستانی کلاسیک است که در دنیای مدرن اتفاق می افتد. در نقد و بررسی این فیلم با یک گیمر همراه باشید.