زمان راه اندازی RTX IO فناوری حافظه گرافیکی تسریع شده Nvidia


فناوری جدید RTX IO برای فشرده سازی اطلاعات محیط بازی در GPU و استفاده از قابلیت‌های PCIe NVMe SSD، با راه‌اندازی Ratchet & Clank: Rift Apart شروع به کار خواهد کرد.

آخرین فناوری حافظه با شتاب GPU NVIDIA، به نام NVIDIA RTX IO، بارگذاری سریع‌تر داده‌های مبتنی بر GPU و فشرده‌سازی اطلاعات بازی را امکان‌پذیر می‌کند و عملکرد ورودی/خروجی GPU را نسبت به هارد دیسک‌ها و APIهای ذخیره‌سازی سنتی به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. NVIDIA RTX I/O فرآیند فشرده سازی داده ها در GPU را به بسته‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند، بنابراین زمان بارگذاری سریع‌تر و قدرت پردازش CPU کمتری را ارائه می‌دهد.

به این ترتیب، توسعه‌دهندگان می‌توانند نسل جدیدی از بازی‌های ویدیویی را با جهان‌های عظیم و با جزئیات بالا ایجاد کنند. فناوری RTX IO اخیرا با یک مود رایگان پورتال: Prelude RTX این برای اولین بار در دسترس است و در بازی خواهد بود Ratchet & Clank: Rift Apart به طور رسمی در 26 جولای منتشر می شود.

عملکرد فناوری NVIDIA RTX IO

برای توضیح نحوه عملکرد فناوری جدید انویدیا باید گفت که به طور سنتی داده ها از درایو ذخیره سازی سیستم شما به CPU ارسال می شود تا از طریق حافظه سیستم فشرده شده و برای پردازش گرافیکی به GPU ارسال شود. ارسال شود اما این سیستم ظرفیت های دیسک های نسل چهارم و پنجم را در نظر می گیرد NVMe PCIe-SSD طراحی نشده و فقط از بخشی از ظرفیت آنها استفاده می کند. بنابراین با افزایش حجم داده های گرافیکی بازی ها و ایجاد گلوگاه CPU و حافظه سیستم که در نتیجه استفاده از این سیستم سنتی ایجاد شده‌اند، بازی‌ها کندتر بارگذاری می‌شوند و بافت‌ها به درستی در طول بازی پردازش نمی‌شوند.

بخوانید  تریلر بازی The Division Resurgence با محوریت دارک زون

تفاوت در استفاده از فناوری NVIDIA RTX IO در سیستم

اکنون با تغییر این مسیر، NVIDIA RTX IO به طور چشمگیری پهنای باند ورودی/خروجی داده را افزایش داده و داده های فشرده شده را با تداخل کمتر CPU و حافظه سیستم به GPU منتقل می کند. در واقع، در اینجا از عملکرد GDeflate پردازنده گرافیکی برای فشرده سازی اطلاعات استفاده می شود تا CPU با وظایف مهم دیگری مشغول شود. در نتیجه پدیده پاپ این اشیاء در محیط بازی یا لود جزئی و وقفه های کوتاه در بازی به حداقل رسیده و بافت های با کیفیت با سرعت بالاتری تحویل داده می شود.

بنابراین حتی اگر با سرعت بسیار بالایی در محیط بازی حرکت کنید، همه چیز به خوبی اجرا شده و عالی به نظر می رسد. علاوه بر آن، این فناوری حتی می‌تواند حجم دانلود بازی‌ها را کاهش دهد و امکان ذخیره بازی‌های بیشتری را بر روی SSD فراهم کند. این سیستم در اختیار کاربران قرار می دهد.

تاثیر پورتال: ماژول Prelude RTX

فناوری RTX IO در تمام پردازنده‌های گرافیکی مدرن DirectX 12 پشتیبانی می‌شود. اما میزان تأثیر آن در سرعت بخشیدن به روند اجرای بازی ها به خود بازی، صحنه مورد نظر و از همه مهمتر ترکیب پردازنده گرافیکی و دیسک ذخیره سازی بستگی دارد. این فناوری هنوز در مود Portal: Prelude RTX وجود دارد و کارایی آن کاملاً مشهود است.

در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart نیز از RTX IO برای بارگذاری سریع تکسچرهای محیط بازی با کیفیت بالا با سطح جزئیات بالا استفاده می شود که در هنگام پرش بین ابعاد مختلف محیط بازی مشهود است.با ادغام تاثیر این فناوری بر روی DirectStorage و استفاده از حافظه سریع NVMe SSD، تنظیمات استریم محیط بازی حتی در بالاترین سطح تکسچر و گرافیک بسیار روان خواهد بود.

بخوانید  اکتیویژن بلیزارد پس از حل و فصل شکایت به کالیفرنیا 54 میلیون دلار پرداخت می کند

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر