اکتیویژن بلیزارد پس از حل و فصل شکایت به کالیفرنیا 54 میلیون دلار پرداخت می کند



اکتیویژن بلیزارد دعوای سال 2021 خود را با ایالت کالیفرنیا حل و فصل کرده است و 54 میلیون دلار به ایالت و همچنین 47 میلیون دلار اضافی به کارمندان زن که از سال 2015 تا 2020 در این شرکت کار کرده اند، پرداخت خواهد کرد.

شکایت سال 2021 که توسط آژانس ایالتی که در آن زمان به عنوان وزارت اشتغال و مسکن منصفانه کالیفرنیا شناخته می شد و اکنون به عنوان دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا شناخته می شود، تنظیم شد، Activision Blizzard را متهم کرد که یک پسر با فرهنگ کاری “فرات” را تحت آزار جنسی قرار داده است. اکنون از طریق مجله نیویورک تایمزActivision Blizzard و دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا در توافقنامه حل و فصل می گویند که تحقیقات در مورد فرهنگ این شرکت شواهدی مبنی بر “آزار جنسی سیستمیک یا فراگیر” را نشان نداده است.

بر اساس توافقنامه تسویه حساب، تحقیقات هیئت مدیره اکتیویژن، از جمله بابی کوتیک، مدیر عامل شرکت، هیچ مدرکی دال بر تخلف پیدا نکرد. یک گزارش وال استریت ژورنال در سال 2021 ادعا کرد که کوتیک اطلاعات مربوط به سوء رفتار در شرکت را مخفی کرده است. در این گزارش ادعا شده بود که او در سال 2006 یک دستیار زن را تهدید به قتل کرد و شخصاً در تحقیقات داخلی جداگانه در مورد آزار جنسی در شرکت مداخله کرد. اکتیویژن بلیزارد قبلاً علیه این شکایت صحبت کرده و آن را به “رفتار غیرمسئولانه بوروکرات های غیرمسئول دولتی” نسبت داده است.

در نتیجه ادعاهای دادخواست، Activision Blizzard اعلامیه اقدامات انجام شده برای ایجاد “محل کار مسئولانه تر”. این اقدامات شامل گسترش و تجدید ساختار روابط کارکنان شرکت و تیم های اخلاقی و انطباق بود. همچنین اعلام شد که بیش از 20 نفر درگیر در “گزارش های حل شده” در اکتیویژن بلیزارد شرکت را ترک کرده اند و حدود 20 نفر دیگر با “اقدامات انضباطی” روبرو هستند.

بخوانید  Avatar: Frontiers Of Pandora Review - The Good Blue Man Group

حتی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد نیز تحت تأثیر این شکایت قرار گرفته‌اند، به‌ویژه بلیزارد به دنبال فاصله گرفتن از کارمندان درگیر بوده است. در World of Warcraft، چندین اشاره به تنها کارمند بلیزارد که به صراحت در شکایت کالیفرنیا نام برده شده است حذف شده است. بلیزارد همچنین نام شخصیت Overwatch با نام اصلی جسی مک‌کری را تغییر داد، این نام به نام یکی از کارمندان سابق بلیزارد که در پی شکایت کالیفرنیا از کار اخراج شد.

این شکایت تا حدی منجر به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت شد، قراردادی که در سال جاری نهایی شد. ناشر Call of Duty و World of Warcraft پس از اتهامات شکایت، قیمت سهام خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد و منجر به خرید 69 میلیارد دلاری آن توسط مایکروسافت شد.

شکایتی که در کالیفرنیا ثبت شد منجر به کناره گیری کارمندان از اکتیویژن بلیزارد، کناره گیری جی. آلن براک، رئیس وقت بلیزارد، و تلاش های اتحادیه در چندین استودیو که زیر چتر اکتیویژن بلیزارد کار می کردند، شد. آزمایش کنندگان تضمین کیفیت در Raven Software و Blizzard Albany (Vicarious Visions سابق) هر دو پس از شکایت به اتحادیه تبدیل شدند. استودیوی دیگری که در سال 2022 توسط اکتیویژن بلیزارد خریداری شد، پرولتاریا، نیز به دنبال تشکیل اتحادیه بوده است. رای اتحادیه او بعداً کنار گذاشته شد و کارگران، مدیر عامل پرولتاریا، ست سیواک را متهم کردند که “انتخابات آزاد و عادلانه را غیرممکن کرده است”.

اکتیویژن بلیزارد در سال های اخیر چندین مورد دیگر را حل و فصل کرده است. در مارس 2022، Activision Blizzard یک شکایت جداگانه برای آزار جنسی با کمیسیون فرصت های شغلی برابر فدرال به مبلغ 18 میلیون دلار حل و فصل کرد و در فوریه 2023، 35 میلیون دلار در بخشی از توافق با SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) به دلیل اتهامات وارده پرداخت کرد. که ناشر نتوانسته اطلاعات را به درستی برای سرمایه گذاران افشا کند.

بخوانید  انیمیشن ماریو در کمتر از یک ماه یک میلیارد می شود

به گفته نیویورک تایمز، توافقنامه تسویه حساب سال 2021 با ایالت کالیفرنیا همچنان منوط به تایید دادگاه است و در اواخر این هفته ثبت خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر