این شرکت ها می خواهند به عصر اپلیکیشن ها پایان دهند

تاماس رامانسکاس و تاماس دروینسکاسبنیانگذاران A Phone, A Friend مانند جری یو معتقدند که هوش مصنوعی می تواند انسان ها و گوشی های هوشمند را به هم نزدیک کند. چشم انداز بنیانگذاران این شرکت لیتوانیایی این است که گوشی هوشمند به دوست واقعی انسان تبدیل شود و به همین دلیل نام شرکت خود را گذاشته اند.

هوش مصنوعی تلفن و دوست می تواند به خاطر بیاورد که چه نوع محتوایی بیشتر مورد علاقه شماست و از چه محتوایی بیشتر استفاده می کنید. این تکنیک همچنین دارای قابلیت به خاطر سپردن است. به عنوان مثال، به شما یادآوری می کند که ماه گذشته چقدر به پادکست گوش داده اید یا چقدر فیلم تماشا کرده اید.

تلفن، دوست هوش مصنوعی می تواند سبک نوشتن شما را یاد بگیرد

جالب ترین چیز این است که هوش مصنوعی “تلفن، دوست” توانایی یادگیری سبک نوشتن شما را دارد. یعنی بتواند بر اساس آن نوشتن و نوشتن را بیاموزد. این ویژگی و ویژگی‌های دیگری مانند بازنویسی زیرنویس با مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی مانند GPT-4 کار می‌کند.

A Phone, A Friend اخیرا تاسیس شده است و هنوز یک ساله نشده است. در حال حاضر تیمی هشت نفره فرآیند توسعه هوش مصنوعی را برای این شرکت آغاز کرده اند و هدف آن ها تولید یک اپلیکیشن مفهومی برای گوشی های هوشمند در ابتدای کار است.

این برنامه مانند یک سفارشی ساز اخبار عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد منابع خبری و صدای گوینده خبر را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند. رابط تلفن و دوست می تواند موضوعات خاصی را بر اساس روحیه کاربران به آنها پیشنهاد دهد.

بخوانید  نقد و بررسی فیلم "ببین چطور می دوند"

رابط کاربری A Phone, A Friend مانند تلفن مفهومی دویچه تلکام مبتنی بر اندروید خواهد بود و به کاربران این امکان را می دهد که به لطف “App Mode” مستقیماً به همه برنامه های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. موسس این شرکت درباره پایان دوران اپلیکیشن می گوید:

گوشی های هوشمند به دلایل زیادی بخشی ضروری از زندگی ما هستند و جایگزینی آنها در آینده نزدیک تقریبا غیرممکن است. به نظر نمی رسد در آینده نزدیک بتوانیم گوشی های هوشمند را به طور کامل کنار بگذاریم.

غول های فناوری روی چه چیزی تمرکز می کنند؟

در حالی که کسب‌وکارهای کوچک به سمت دنیایی بدون اپلیکیشن حرکت می‌کنند، غول‌های فناوری قدرت و پتانسیل هوش مصنوعی را نادیده نگرفته‌اند. مایکروسافت با خرید OpenAI، مدل GPT-4 AI را به موتور جستجو و حتی ویندوز آورد و گوگل نیز با معرفی Jamnai و تجهیز گوشی‌های پیکسل و حتی گوشی‌های جدید سامسونگ به قابلیت‌های هوش مصنوعی پا جای پای ردموندز گذاشت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر