این بازی ویدیویی D&D را به من یاد داد بنابراین دوستانم مجبور به انجام آن نبودند


وقتی بزرگ شدم، هرگز Dungeons & Dragons را بازی نکردم. این احتمالاً ترکیبی از بازی بود که با نژادها، کلاس‌ها و قوانین بسیار زیاد آن برای یادگیری بسیار زیاد به نظر می‌رسید، اما همچنین به این دلیل که احساس می‌کرد اینطور است. همچنین dorky برای بچه ای که قبلاً بیشتر وقت خود را صرف بازی های ویدیویی می کرد – البته جالب است. با این حال، و همانطور که مسیر شغلی نهایی من ثابت می کرد، به خودم دروغ می گفتم. وقتی نمایش‌های خنده‌داری مانند Nerd Poker و اخیراً Dimension 20 را کشف کردم، جذابیت Dungeons & Dragons قوی‌تر شد. کسی که این بازی را انجام داد قبلاً بسیار با تجربه بود. چه کسی می‌خواهد با کسی که هنوز یاد می‌گیرد روی اصلاح‌کننده‌ها کار کند و برای ابتکار عمل می‌کند سر و کله بزند؟ بازی‌های ویدیویی جایگزین خوبی به نظر می‌رسیدند، اما انتخاب یکی به این راحتی نبود.

بازی‌های رسمی بی‌شماری Dungeons & Dragons در طول سال‌ها منتشر شده‌اند، اگرچه همه آن‌ها به سبک بازی یا قوانین نسخه رومیزی پایبند نبودند، و بیشتر آنها – Baldur’s Gate 3 بزرگترین استثنا است – از قوانین D&D قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. از آنجایی که آنها از قوانین قدیمی و اغلب مکانیک های مختلف بازی استفاده می کنند، این بازی های دیگر برای یادگیری بازی D&D بسیار کمتر مفید هستند.

Xbox Game Pass و Solasta: Crown of the Magister را وارد کنید، بازی ای که احتمالاً نامش را نشنیده اید، به خصوص اگر با همه چیزهای D&D به روز نباشید.

این یکی از مواردی است که مسلماً اسمش انقلابی به نظر نمی رسد. من آن را در حین مرور محدوده Xbox Game Pass، و مکان آسانسور در توضیحات من را فورا فروخت از آن زمان توجه من را به خود جلب کرده است و من مشتاقانه منتظر هستم که هر زمان که عملاً هر کار دیگری انجام می دهم به داستان مهمانی خود بازگردم.

بخوانید  نقد انیمیشن نمایش پالونی: ویژه هالووین | هالووین از نگاه خالق ریک و مورتی
چانگل داون بیم در چکمه هایش می لرزد.
چانگل داون بیم در چکمه هایش می لرزد.

با استفاده از یک مجموعه قوانین D&D ویرایش پنجم بدون اینکه یک بازی رسمی D&D باشد، تقریباً تمام ویژگی های Solasta کلمه به کلمه مانند Dungeons & Dragons هستند. اکثر مسابقات، کلاس‌ها، سلاح‌ها، انواع طلسم و حرکات رزمی ممکن است مستقیماً از بازی رومیزی گرفته شده‌اند. این امکان انتقال یکپارچه از Solasta به D&D را فراهم می کند، زیرا بازی بدون اینکه متوجه شوید شما را به داخل می کشاند. یادگیری نحوه راه اندازی حملات فرصت، غافلگیری دشمنان، و بهترین استفاده از هر کلاس به طبیعت دوم تبدیل می شود، همانطور که دانستن اینکه چه زمانی بهتر است از جنگ اجتناب کنید و کمی خلاق تر باشید. من اصول اولیه را از آن برنامه‌های کمدی محور D&D یاد گرفتم، به‌ویژه Dimension 20’s Fantasy High، اما به لطف Solasta توانستم تمام دانش دوره‌های تصادفی را در عمل ببینم.

زیبایی شناسی نیز با بازی های رومیزی کلاسیک به روشی کاملاً تحت اللفظی مطابقت دارد. هنگام تلاش برای حمله، ذخیره پرتاب یا بررسی توانایی در Solasta، تاس روی صفحه ظاهر می شود. حتی قبل از فاش شدن اعداد کلیک آنها را می شنوید و اگر گزینه استاندارد را دوست ندارید، می توانید ظاهر تاس ها را سفارشی کنید. این چیزی است که از نظر نحوه عملکرد بازی، به معنای واقعی کلمه چیزی را تغییر نمی دهد، اما این ایده را بیشتر تقویت می کند که شما واقعاً بازی رومیزی D&D را به شکل دیگری انجام می دهید.

این فقط مبارزه یا ویترین نیست که واقعاً نشان می دهد که تجربه Solasta چقدر معتبر است. قبل از شروع یک کمپین، باید چهار ماجراجوی خود را انتخاب می کردم. Solasta مجموعه‌ای از شخصیت‌های از پیش ساخته شده دارد، اما ایجاد شخصیت خود بسیار سرگرم‌کننده‌تر است و می‌توانید تقریباً هر چیزی را سفارشی کنید. انتخاب صفت روی همسویی تیم شما تأثیر می گذارد، و من متوجه شدم که تقریباً بلافاصله منعکس شد. پالادین وفادار من آلدریچ می خواست بیشتر موقعیت ها را خنثی کند، در حالی که میسون جنگجوی بی پروا بیشتر از “به هر حال من شروع به انفجار کردمآنها احساس کردند من کاراکترها و ایرادات آنها – و همچنین نقاط قوت آنها – کاری را که من می توانستم انجام دهم شکل داد. گاهی اوقات این به معنای صرفاً نادیده گرفتن یک مأموریت جانبی بود زیرا حزب من برای مقابله با نوع خاصی از دشمن مجهز نبود، اما زنده ماندن به معنای باهوش بودن و همچنین قوی بودن است.

بخوانید  رونمایی از بازی RIDE 5 با انتشار تریلر زیبا
اگر سعی کنید از جنگ اجتناب کنید، اغلب موقعیت ها می توانند بسیار متفاوت باشند.
اگر سعی کنید از جنگ اجتناب کنید، اغلب موقعیت ها می توانند بسیار متفاوت باشند.

داستان سولاستا چیزی غیرعادی نیست، اما برای کسانی که هنوز به سمت خود می‌روند، معامله‌ای نیست. ابزار ایجاد کاربر قابل توجهی به نام Dungeon Maker به شما این امکان را می دهد که به طور موثر بازی های خود را مدیریت کنید، مناطق، برخوردها و داستان ها را از طریق دارایی های موجود ایجاد کنید. البته، شما قرار نیست از طریق این ابزار داستانی در مورد زندگی جان هیوز انجام دهید، اما به کسانی که می‌خواهند بازی‌های خودشان را اجرا کنند، این امکان را می‌دهد تا بفهمند چه چیزی لازم است – و به طور بالقوه بدون اتلاف وقت دیگران شکست می‌خورند. . شما نمی توانید از سهام خود برداشت کنید صداهای گنگ مانند برنان لی مولیگاناما وقتی آماده راه‌اندازی یک کمپین صادقانه D&D هستید، می‌توانید آنها را در جیب پشتی خود نگه دارید.

با بازی Solasta و لذت بردن از این نمایش های مختلف بود که یاد گرفتم بفهمم Dungeons & Dragons چیست و چه چیزی نیست. بسیاری از دنیاهای رسمی با دقت ساخته شده مانند قلمروهای فراموش شده وجود دارد، اما این شخصیت ها و نشانه های دقیق آن چیزی نیستند که D&D را تعریف می کنند. در عوض، سیستم‌ها و مکانیک‌های بازی آن انجام می‌دهند، و در ابتدایی‌ترین شکل آن، Dungeons & Dragons یک چارچوب انعطاف‌پذیر است که می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌خواهید روی آن اعمال کنید. من ایده یک محیط جاسوسی مدرن را مطرح کردم، نام اسلحه ها و جادوها را در صورت لزوم بدون نیاز به نقض قوانین تغییر نام داد. بازی سولاستا به من اطمینان داد که واقعاً می توانم به این هدف برسم. همه انجام خواهند داد چک های فریب و پنهان شوید در حالی که یک مغز متفکر شیطانی تلاش می کند تا یک طرح اصلی روز قیامت را اجرا کند. ممکن است وجود داشته باشد یا نباشد کوسه ها با اشعه لیزر روی سر.

بخوانید  فیلم Insidious: Red Door کارگردان/ستاره پاتریک ویلسون می‌خواست با آسیب‌های سریال کنار بیاید.

وقتی بالاخره از دسترسی زودهنگام خارج شد، آیا Baldur’s Gate 3 همان خارشی را که سولاستا در حال حاضر انجام می دهد، ایجاد می کند؟ این شانس برای بسیاری وجود دارد، اما اینکه بتوانم آن را به صورت دلخواه از طریق Xbox Game Pass بازی کنم، به من این امکان را داد که کاملاً قوانین D&D را بپذیرم و به طور جدی در مورد شروع کمپین خودم فکر کنم. Developer Tactical Adventures باید به آن افتخار کند، و دیدن اینکه آیا بودجه یا تیم توسعه بیشتر می تواند به گیم پلی D&D یا داستان سرایی معتبرتر منجر شود، هیجان انگیز خواهد بود. بررسی بینش من می گوید احتمال دارد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر