افزایش درآمد اکتیویژن بلیزارد در سه ماهه اول 2023

در فصل اول، بلیزارد سالانه 62 درصد رشد کرد و به 435 میلیون دلار درآمد از آثاری مانند Warcraft، Overwatch و Diablo رسید. نتیجه عملیاتی این بخش در سطح جهانی پایدار است. تمدید اشتراک World of Warcraft توسط کاربران غربی در مقایسه با بازه زمانی مشابه برای بسته های بازی جدید بیشتر است.

مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند. سهام اکتیویژن بلیزارد پس از انتشار اخباری مبنی بر رد معامله توسط CMA، 10 درصد سقوط کرد. اما سهام مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود افزایش یافت. در زمان نگارش این مقاله، با وجود گزارش مالی مثبت، سهام اکتیویژن بلیزارد با قیمت 76.91 دلار معامله می شود. در حالی که قبل از اعلام تصمیم CMA به 86.99 دلار افزایش یافته بود.

بازی Diablo Immortal

فروش بازی های پریمیوم Callaf Duty در این بازه زمانی به میزان قابل توجهی بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. فروش محصولات درون بازی روی کنسول و رایانه شخصی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این افزایش در مورد Call of Duty Mobile نیز صادق است.

به طور کلی، کاربران فعال ماهانه اکتیویژن بلیزارد (MAU) در این سه ماهه 368 میلیون نفر بود. رشد این فصل به دلیل عوامل متعددی است و با افزایش رزرو خالص Call of Duty، Candy Crush، Warcraft، Overwatch و Diablo مرتبط است. درآمدهای اکتیویژن نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است و به لطف کالاف دوتی، درآمد عملیاتی تا سال 2022 سه برابر شده است.

در این گزارش مالی بابی کوتیکمدیرعامل این شرکت همچنین با اشاره به تصمیم اداره رقابت بریتانیا مبنی بر جلوگیری از تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این تصمیم را نامتناسب، نامعقول و مغایر با شواهد دانست و گفت: ما معتقدیم توافق ما با مایکروسافت به نفع رقابت، مصرف کنندگان و ایجاد شغل در بازارهای اطراف خواهد بود. جهان به خصوص در انگلستان گزارش امروز CMA این حقایق را منعکس نمی کند و ما به شدت با مایکروسافت کار خواهیم کرد تا در صورت استیناف آن را تغییر دهیم.

بخوانید  کریستوفر نولان دیگر فیلم های ابرقهرمانی نمی سازد

در سه ماهه اول سال، میزان خالص فروش محصولات و خدمات به صورت دیجیتال یا فیزیکی نسبت به سال گذشته با 26 درصد افزایش به 1.86 میلیارد دلار رسید. درآمد حاصل از این نرخ در داخل بازی ها 1.29 میلیارد دلار است. به طور کلی درآمد شرکت در این مدت 70 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و درآمد عملیاتی 30 درصد افزایش یافته است.

اکتیویژن بلیزارد گزارش مالی سه ماهه اول سال 2023 خود را منتشر کرد 11 آوریل (31 مارس) اعلام شد. در این دوره، درآمد خالص شرکت 2.38 میلیارد دلار بود که در مقایسه با 1.77 میلیارد دلار درآمد در سه ماهه اول سال 2022، 35 درصد افزایش یافت. درآمد خالص از بخش های دیجیتال 2.16 میلیارد دلار بود.

علاوه بر این، King، بخش موبایل اکتیویژن نیز سود خالص دارد 739 میلیون دلار و شاهد افزایش 8 درصدی نسبت به سال گذشته بودیم.

بازی Diablo Immortal بر روی کامپیوتر و موبایل نیز در افزایش رزرو خالص بلیزارد در این مدت موثر بوده و این بازی روندی ثابت در جذب کاربر، حفظ و سرمایه گذاری داشته است. بازی استراتژیک و اکشن Warcraft: Arclight Rumble که توسط بلیزارد توسعه یافته است، در تست های منطقه ای نیز به خوبی عمل می کند.

تعامل کاربر با Overwatch در مقایسه با سه ماهه راه اندازی Overwatch 2 متوسط ​​بود. ساعت های بازی تقریباً دو برابر سطح قبل از انتشار این بازی رایگان بود. فصل 3 که در ماه فوریه منتشر شد، شاهد حفظ کاربران قوی و سرمایه گذاری ثابت بازیکنان نسبت به فصل قبل بود.

بخوانید  بررسی بازی Steelrising - زومجی

نتایج گزارش مالی Activision Blizzard برای سه ماهه اول سال منتشر شده در سال 2023، که شاهد افزایش درآمد کسب و کار هستیم.