نقد و بررسی بازی Metal Gear Solid: Master Collection | گنج طلایی؟


مار جامد افسانه ای پس از مدت ها غیبت به بازی های ویدیویی بازگشت. بازگشتی که فرصت خوبی را برای طرفداران فراهم می کند تا تاریخ زیبا و پر پیچ و خم سری متال گیر سالید را کشف کنند. در حین بررسی بازی Metal Gear Solid Master Collection با یک گیمر همراه باشید.

من همیشه معتقدم که حرف آخر را باید از ابتدا گفت. Metal Gear Solid جایگاهی ابدی در صنعت بازی های ویدیویی دارد. این مجموعه از آن دست آثار دنیای بازی های ویدئویی است که نه تنها تاثیر زیادی بر روی محصولات هم سبک داشته است، بلکه سایر بازی های ساخته شده توسط توسعه دهندگان مختلف نیز تا حد زیادی از آن الهام گرفته اند. کونامی با انتشار بازی Metal Gear Solid استانداردهای سبک مخفی کاری را وارد مرحله جدیدی کرد.

مجموعه ای پر از داستان های زیبا که مفاهیم سیاسی و اجتماعی خود را در قالب روایتی پیچیده با ظرافتی مثال زدنی بیان می کند. داستانی که ترکیبی استادانه از عناصر واقعی و خارق العاده را در خود دارد. این سری از بازی های مخفی کاری با گذشت چندین سال از عمر خود و قبل از انتشار Phantom Pain که به نظر من ضعیف ترین بازی این سری افسانه ای است، با انتشار هر نسخه رنگ و خون جدیدی به این سری آورد.

منوی بازی Metal Gear Solid Master Collection

چاپ اول تا چهارم که با فاصله ده سال از هم منتشر شده است، هرکدام حال و هوای متفاوتی را ارائه می دهند و در عین حال به ملزومات این مجموعه وفادار می مانند.

از چاپ اول تا چهارم که با فاصله ده سال از هم منتشر شده اند، هر یک فضای متفاوتی را در عین وفادار ماندن به ذات این مجموعه تراوش می کنند. نبرد Solid Snake و Liquid Snake در سرمای کشنده جزیره Shadow Moses در قسمت اول، کاربران با یکی از اولین آثار پست مدرن دنیای بازی های ویدیویی در قسمت دوم، تجربه دوران مرموز دوران جنگ سرد روبرو می شوند. در قسمت سوم و پایانی حماسی، ماندگار و زیبا در قسمت چهارم. فقط برخی از ویژگی های مثبت دسته فلزی جامد هستند.

از شخصیت پردازی های دقیق این سریال غافل نشویم. هر شخصیت در این مجموعه دارای پرداخت مناسب و دقیق است. Solid Snake که در طول داستان به هیچ وجه قهرمان بودن را انکار کرده و حاضر به پذیرش این عنوان نیست. پس از اتفاقات نسخه سوم، مار برهنه نیز با چالشی مشابه اما متفاوت روبرو است.

گیم پلی Metal Gear Solid در مجموعه Metal Gear Solid: Master

تمامی شخصیت های این مجموعه به زیبایی نقش خود را در روند پیشبرد داستان خلق شده توسط هیدئو کوجیما ایفا می کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، مکانیک بازی جذاب این سری را نیز فراموش نکنید. عناصر جذاب و خلاقانه ای مانند ارتباط رادیویی قهرمان بازی با اعضای تیم و مافوق خود، استفاده از شکستن دیوار چهارم، استتار، مخفی کردن جزئیات، حواس پرتی دشمنان، تیراندازی خوب بازی و آیتم هایی که می توانند در استفاده های مختلف در بسیاری از قسمت ها به شما کمک کنند. بازی به پیشبرد رویدادهای این سری کمک کنید.

بخوانید  تایید رسمی سریال جدید Game of Thrones بر اساس Dunk and Egg Story

گیم پلی متال گیر سالید را می توان با کلمات غنی و سرگرم کننده توصیف کرد

گیم پلی بازی Metal Gear Solid را می توان در کلمات غنی و سرگرم کننده توصیف کرد. Rich چون کوجیما تمام هوش خود را در طراحی تابلوهای این سری به کار برده است. قرار دادن خود به جای یک مامور مخفی کارکشته بدون شک لحظه ای به یاد ماندنی، آموزشی و سرگرم کننده خواهد بود. هدف این بررسی بحث درباره همه آثار این مجموعه نیست. این در این مقاله گنجانده نشده است. از مقدمه ای که خواندید شکی در کیفیت آثار موجود در این مجموعه نیست. در این بررسی به دنبال پاسخی برای این سوال هستیم که آیا مجموعه مستر ارزش خرید دارد؟

ارتباط رادیویی شخصیت های Metal Gear Solid در مجموعه Metal Gear Solid: Master

در این مجموعه علاوه بر سه نسخه سه بعدی این مجموعه، شاهد دو نسخه از آثار دو بعدی هیدئو کوجیما از متال گیر سالید هستیم.

در مجموعه متال گیر سالید، علاوه بر سه نسخه سه بعدی این مجموعه که از سال 1998 تا 2004 منتشر شد، دو نسخه دو بعدی ساخته شده توسط هیدئو کوجیما معروف به Metal Gear و Metal Gear 2: Solid Snake وجود دارد. البته انتقام مار را فراموش نکنید.

برای کشف این آثار، باید آنها را جداگانه دانلود کنید. ظاهر این امر باعث می شود که آیکون هر اثر وارد شده به منوی کنسول شما به صورت جداگانه ظاهر شود. خب باید گفت که در این قسمت با تصمیمی بسیار عجیب و غیر منطقی از طرف کونامی روبرو هستیم. آیا بهتر نیست سازندگان کمی ذوق بیشتری در بازنمایی آثار نشان دهند و حتی از ذکر نام خالق خودداری کنند و با طراحی هاب مرکزی، آثار مذکور را برای زنده شدن دوباره آماده کنند؟ THE

تصویری از لوگوهای بازی Metal Gear Solid: Master Collection در پلی استیشن 5

با این حال با ورود به هر یک از بازی ها متوجه می شویم که کونامی محتوای جالبی برای کاربران در نظر گرفته است. علاوه بر قرار گرفتن نسخه های مختلف هر یک از قطعات متالگیر سالید، شاهد قطعاتی مانند Masterbook و Screenplaybook هستیم که به صورت دیجیتالی در دسترس هستند. بخش Master Book در واقع علاوه بر ارائه جزئیات داستان، شخصیت های بازی را به ما معرفی می کند. پیشنهاد می کنم اگر برای اولین بار قصد تجربه Metal Gear Solid را دارید وارد این قسمت نشوید. زیرا رویدادهای مهم تاریخ برای شما آشکار خواهد شد. البته باید گفت که خود سازندگان نیز این هشدار را به شما خواهند داد. بخش سناریو نیز فیلمنامه بازی را برای شما بررسی کرده است.

بخش داستان بازی Metal Gear Solid در مجموعه Metal Gear Solid: Master

بدون شک وجود دو بخش Masterbook و Screenplaybook در مجموعه برای علاقه مندان به این مجموعه خوشایند است. به عنوان مثال می توانید در تنظیمات این قسمت قطعه ای از موسیقی متن این بازی را انتخاب کنید و سپس فیلمنامه را همزمان مطالعه کنید. بسیاری از شرکت های بازی سازی دیگر این کار را با استخدام یک فرد اختصاصی انجام می دهند. اما باید گفت که مجموعه فلزیاب های جامد تا به امروز شاهد این امر نبوده است. مطالب ذکر شده معمولا در نسخه های کلکسیونی بازی های مختلف موجود است که در ایران قیمت های گزافی دارند.

بخوانید  Fallout 76 به لطف نمایش تلویزیونی بیش از هر زمان دیگری در Steam محبوب شده است

از طرفی کونامی چندین رمان گرافیکی دیجیتالی از این سری بازی را در اختیار علاقه مندان قرار داده است. علاوه بر این، سازندگان چند قطعه معروف از موسیقی متن این مجموعه را نیز در این مجموعه قرار داده اند. در واقع، شرکت ژاپنی در این زمینه شکست خورد. مجموعه MGS از بدو تاسیس همواره دارای موسیقی متن باکیفیتی بوده است و سازندگان می توانند با قرار دادن همه آنها در مجموعه مورد نظر، بسته کامل تری را برای طرفداران در نظر بگیرند.

موسیقی از Metal Gear Solid: Master Collection در Metal Gear Solid: Master Collection

هدف سازندگان تنها دادن حس یکپارچه سازی و حفظ فضای قدیمی این بازی ها بود.

بازی Metal Gear Solid با رزولوشن 1920 در 1080 و نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه اجرا می شود. خود این اثر با نسبت 4:3 ​​بر روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود. می توانید با انتخاب تصاویر مختلف از منوی بازی، جاهای خالی را پر کنید، این را می توان از دو منظر تفسیر کرد. در نگاه اول می توان در نظر گرفت که هدف سازندگان تنها دادن حسی رترو و حفظ فضای قدیمی این نسخه بوده است. از طرفی با توجه به مدل سازی قدیمی این اثر، بهبود بصری آن نیازمند پروژه ای مجزا از این مجموعه است. البته فراموش نکنیم که این بازی گاهی کندتر از نسخه اصلی اجرا می شود. به عنوان مثال، در اوایل تجربه نسخه اول، وقتی وارد محیط برفی پایه می شوید، شخصیت شما با چند فریم تاخیر حرکت می کند.

گیم پلی Metal Gear Solid در مجموعه Metal Gear Solid: Master

تنبلی کونامی در ارائه راه حل مدرن تر قابل توجه است. عدم پشتیبانی از رزولوشن 4K قطعاً کاربران پلتفرم مدرن را خشنود نخواهد کرد

سپس باید گفت که نسخه دوم و سوم با رزولوشن 1920 در 1080 و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه کار می کنند. در این صورت شرایط کمی با بازی اول متفاوت است و تنبلی کونامی در ارائه راه حل مدرن تری نمایان است. عدم پشتیبانی از وضوح 4K قطعاً کاربران پلتفرم مدرن را خوشحال نخواهد کرد. ناامید کننده است.

به نظر می رسد که کونامی بدون زحمت همه چیز را از نسخه HD Collection منتشر شده در سال 2011 به طور مستقیم به مجموعه Metal Gear Solid Master منتقل کرده است. سپس لازم به ذکر است که کنترلرهای بازی که سازندگان ژاپنی بدون هیچ تغییری به مجموعه Master بازگردانده و از مدرن سازی آن خودداری کردند. به شخصه خیلی دوستش داشتم، اما گاهی اوقات می تواند برای کاربران مدرن در تجربه بازی مشکلاتی ایجاد کند، بهتر بود سازندگان امکان تغییر حالت کنترل در این مجموعه را برای بازیکنان جوان تر در نظر می گرفتند. به نظر می رسد سازندگان تنها در تلاش بوده اند تا بستری مناسب برای تجربه نسخه های مختلف متال گیر سالید فراهم کنند. همانطور که در پاراگراف های بالا اشاره کردم، پلتفرم نیز دارای مشکلاتی است.

بخوانید  GTA 6 احتمالاً ربطی به تم های Wook نخواهد داشت

گیم پلی Metal Gear Solid 2 در بازی Metal Gear Solid: Master Collection

Metal Gear Solid به خوبی به بازیکنان جدید و قدیمی پاسخ می دهد. زیرا علاوه بر خلق لحظات خاطره انگیز، حاوی درس های زیادی برای ساخت یک بازی با کیفیت است.

باید گفت برای تجربه این مجموعه باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا باید گروه های مختلف بازیکنان را در نظر گرفت. کسانی هستند که صرفا برای سرگرمی به سراغ بازی های ویدیویی می روند و عده ای دیگر می خواهند داستان Metal Gear Solid را کشف کنند. Metal Gear Solid به خوبی به هر دو گروه پاسخ می دهد. چرا که این مجموعه علاوه بر خلق لحظات خاطره انگیز، حاوی درس های زیادی در زمینه ساخت محصولی با کیفیت است. به شما اطمینان می دهم که این مجموعه برای هر دو گروه ارزش خرید دارد. با این حال، من به عنوان طرفدار سری متال گیر سالید از دوران کودکی، نمی فهمم چرا کونامی اینقدر تنبل است. به نظر می رسد استودیوی ژاپنی با بهترین مجموعه خود دشمنی دارد.

کونامی در سال های اخیر رویکرد درستی نسبت به سریال های محبوب خود در پیش نگرفته است. انتشار این مجموعه بر روی پلتفرم‌های مدرن با توجه به سیاست‌های بدی که کونامی در سال‌های اخیر دنبال کرده، نکته مثبتی است. آثار گنجانده شده در این مجموعه نیاز به بسترهای تجربه متفاوتی دارند که شاید یافتن آنها در بازار امروز دشوار باشد.

گیم پلی Metal Gear Solid 3 در بازی Metal Gear Solid: Master Collection

با این حال، صادقانه بگویم، در حین تجربه بازی های Metal Gear Solid Master Collection، احساس کردم که شاید کونامی فقط می خواهد از نام این مجموعه درآمد کسب کند. سیاست بدی که خطر کاهش عمق کیفیت اثبات شده آثار این مجموعه را به دنبال دارد. از طرفی باید این احتمال را هم در نظر بگیریم که کونامی بالاخره به خود آمده و قصد دارد جان تازه ای به این سریال بدهد. همانطور که احتمالا می دانید، چندی پیش نسخه بازسازی شده Metal Gear Solid 3 Sneak Eater تایید شد. اثری که نسخه اصلی آن به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های این مجموعه شناخته می شود و در حال حاضر کیفیت و کامل بودن آن جای تردید دارد. کونامی یک تست بسیار سخت در پیش دارد. تستی که نتیجه آن می تواند پاسخ ابهامات موجود در مورد رویکرد این شرکت به آینده سری بازی های MGS را کاملاً روشن کند.

این بازی بر روی کنسول پلی استیشن 5 تست شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر