لیست مکان های تفریحی و جاهای دیدنی بوشهر | behgardi

پس با بازدید از آن می‌توانید بیشتر با فرهنگ و تاریخ مردم این شهر آشنا شوید. عمارت ملک بوشهر یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر متعلق به دوره قاجار است که در محله بهمنی بوشهر قرار دارد. این عمارت، مجموعه‌ای متعلق به یک قرن پیش است که زیربنای آن ۴ هزار متر است. بوشهر یا پایتخت انرژی ایران، شهری که نه تنها از ذخایر گازی و نفتی بهره‌مند است، بلکه جاذبه‌‌های گردشگری آن زبانزد عام و خاص است و به‌عنوان نگینی در حاشیه خلیج فارس می‌درخشد.

لیست دیدنی های بوشهر

لیست مکان های تفریحی و جاهای دیدنی بوشهر | behgardi

اما دلیر مردانی چون باقر خان در برابر این تهاجم ساکت ننشستند. آن‌ها با وارد کردن تلفات به نیروهای انگلستان، از مرزهای کشورمان جانانه دفاع کردند. نیروهایی انگلیسی کشته شده در درگیری با مدافعان ایرانی، امروزه در یک گورستان واقع در بوشهر دفن شده‌اند. برای بازدید از آن باید به محله‌ی دواس بهمنی بروید تا سفر تاریخی‌تان را شروع کنید. بازار قدیم بوشهر یکی از چندین بازار سنتی ایران است که هنوز هم قلب آن می‌تپد و خریدوفروش و رفت و آمد در آن جریان دارد.

آران و بیدگل کجاست؟ | نگینی درخشان در میان کویر و دریاچه

پشت پنجره‌های این بنا از بیرون کره‌کره‌های چوبی نصب کرده‌اند. گره‌چینی درها و پنجره‌ها، هلال‌های رنگی، گچ‌بری‌ها و گنجه‌های دیواری از بخش‌های تماشایی این بناست. تزیینات چوبی این خانه را به شکل سر بز کوهی و دم حیوانات ساخته‌اند که از زیبایی‌های داخلی برج است. نام این کوه «padri» است؛ یعنی در آوای درستش باید «د» را ساکن بخوانیم و معنای آن «محافظ شهر سلطنتی» است. اگر در بالای کوه پدری بایستید می‌توانید کل منطقه را به‌خوبی ببینید. خیابان‌های این منطقه شما را دچار خطای دید می‌کند و با اینکه سرازیری است، ممکن است آن را سربالایی ببینید؛ البته چنین مناطقی در سراسر جهان هم جاهای دیدنی بوشهر هستند.

بخوانید  دانلود بازی پابجی موبایل به همراه دانلود PUBG Mobile هندی | 1gamer

بازار بوشهر

گورستان صخره‌ای سیراف در شمال غربی بندر سیراف (محل ویرانه‌هاى شهر باستانى سیراف)‌ و در دامنه جنوبى ارتفاعات مشرف بر آن قرار دارد. این بنا در اواخر دوران قاجار به دست معماران فرانسوی و با مصالح محلی ساخته شده است. مالک آن فرد ثروتمندی به نام محمد مهدی ملک التجاره بوده است که برای سفر تفریحی – تجاری به فرانسه رفته و آنجا کاخ یکی از وزرای قرن وسطی را می‌بیند و تصمیم می‌گیرد مشابه آن را در بوشهر بسازد. جنگل‌های حرای «نای بند» بوشهر گسترده‌ترین پراکنی این گونه گیاهی را با گستره ۳۹۰ هکتار در جنوب غربی آسیا و ایران دارد. همچنین جنگل‌های حرای «عسلویه» بوشهر، حکم انبار هوای زیستی آب‌های جنوب ایران را در آن حجم آلودگی مناطق نفتی و گازی دارد. در دوره‌ قاجار یعنی حدود سال ۱۲۸۷ در خیابان امامِ بوشهر مدرسه‌ای به سبک نوین تاسیس شد و به درخواست فردی به‌نام دریابیگی و کمک‌های نقدی بی‌ شائبه مظفرالدین شاه، این مدرسه با نام سعادت مظفری پا گرفت.

قدمت آثار کشف شده آن به هزاره سوم تا هزاره اول پیش از میلاد می رسد. در محوطه موزه 40 فروند شناور سطحی و انواع زیرسطحی های جنگی دریایی متعلق به دوره های مختلف تاریخی از جمله قاچار و کشتی پرسپولیس نگهداری می شود. منطقه شکارممنوع کوه سیاه در منطقه کوهستانی دشتستان استان بوشهر قرار دارد.

  • مجله ایرانگرد هرآنچه که باید پیش از شروع سفر از مقصد بدانید را در اختیار شما خواهد گذاشت.
  • مردم اوگری را برای شنا ترجیح می‌دهند؛ اما گزارش‌های زیادی از غرق‌شدن شناگران در این چشمه وجود دارد؛ پس کاملاً احتیاط کنید.
  • جزیره گرم مقابل شهرستان دیر در خلیج فارس واقع شده و به علت و جود انبوه درختان جنگلی (موسوم به گرم) به همین نام نیز مشهور شده است.
  • این شهر یکی از زیباترین شهر های استان بوشهر به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر به شمار می رود که می توانید با خرید بلیط هواپیما سفری بی نظیر به این خطه داشته باشید.
بخوانید  آموزش کالاف دیوتی وارزون اموزش و راهنمای جامع بازی وارزون پی اس ارنا | 1gamer
تحریریه مجله بازی یک گیمر