حقایق جالب در مورد فیلم Whiplash Conflict بین موسیقی و خشونت

با تماشای فیلم Whiplash به سرعت متوجه می شود که این اثر با نقش آفرینی بازیگرانش هدف راضی نگه داشتن مخاطب است و قصد ندارد لوکیشن های پر زرق و برق و صحنه های اکشن هیجان انگیز را به مخاطب بدهد. به همین دلیل و به دلیل سادگی مکان های فیلمبرداری این فیلم و زمان کوتاه صرف شده برای ساخت آن، بودجه صرف شده برای ساخت Whiplash تنها 3.3 میلیون دلار اعلام شد. بودجه ای که بخش زیادی از آن به صورت دستمزد به بازیگران اصلی پرداخت می شود.

گروه این فیلم متشکل از افرادی است که یا دانش آموز مدرسه موسیقی هستند یا نوازندگان با استعداد بسیار جوانی که فارغ التحصیل شده اند. نه تنها هیچ یک از آنها قبل از فیلمبرداری Whiplash جلوی دوربین نرفته بودند، بلکه حتی تجربه حضور در کنار معلمی مانند شخصیت ترنس فلچر را هم نداشتند.

فیلم کوتاه ساخته شده در سال 2013 تنها 17 دقیقه بود، اما حاوی دیالوگ های اصلی زیادی از فیلم Whiplash بود. همچنین جی کی سیمونز در این فیلم کوتاه دقیقا همان نقشی را بازی می کند که در فیلم سینمایی Whiplash بازی کرد. سیمونز در مصاحبه ای توضیحات جالبی درباره روند ساخت فیلم کوتاه Whiplash ارائه کرد و گفت:

به اسکار اشاره کردیم، همچنین می توان به دستاوردهای فیلم Whiplash در فصل جوایز اشاره کرد. این فیلم علاوه بر برنده بهترین تدوین و بهترین صدا، نامزد بهترین فیلم سال و بهترین فیلمنامه اقتباسی در جوایز اسکار شد. علاوه بر این، بازی شگفت انگیز جی کی سیمونز در نقش ترنس فلچر نه تنها جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در اسکار برای او به ارمغان آورد، بلکه او این جایزه را در تمام جشنواره های سینمایی مانند بفتا، گلدن گلوب، جوایز SAG و غیره دریافت کرد. داد

اما پس از اسکار و نامزدی در چندین رشته مهم از جمله نامزدی بهترین فیلم سال، فروش این فیلم به طرز محسوسی افزایش یافت و پس از پایان اکران، فروش جهانی معادل 49 میلیون دلار را به نام خود ثبت کرد. فروش که با توجه به بودجه این فیلم و جذاب نبودن فیلمنامه آن برای همه، فروش بسیار موفقی محسوب می شود.

از دست نده

  • حقایق جالب در مورد فیلم Top Gun: Maverick
  • حقایق جالب در مورد سه گانه مرد عنکبوتی

آخرین نمونه مربوط به یکی از سکانس های بین اندرو و ترنس فلچر است. در یکی دو سکانس فیلم Whiplash، شخصیت ترنس فلچر دیده می شود که سیلی محکمی به صورت اندرو می زند. خب سیلی زدن در فیلم چیز خاصی نیست و معمولا با زاویه دوربین و صدای مناسب آن را شبیه سازی می کنند و لازم نیست دست سیلی زن به صورت طرف مقابل برسد. با این حال Whiplash یک فیلم معمولی نیست و یک سیلی معمولی به موضوعی عجیب تبدیل شده است.

نکته جالب دیگر در مورد مراحل ساخت فیلم Whiplash مربوط به طول آن است. در برخی منابع ذکر شده است که تمام مراحل ساخت فیلم در 19 روز به پایان رسیده است و در برخی منابع این تعداد به 24 روز افزایش یافته است. با این حال، اگر هر یک از این ارقام را در نظر بگیریم، عجیب خواهد بود که فیلمبرداری تمام دقایق این فیلم 117 دقیقه ای تنها در حدود سه هفته به پایان رسیده است.

بنابراین در لحظاتی که فلچ اجسام سنگین را به سمت آنها پرتاب می کند یا مستقیما به آنها توهین می کند، ترس ایجاد شده در چهره آنها تا حد امکان واقعی به تصویر کشیده می شود.

اجرای مایلز تلر به عنوان یک درامر آماتور به نام اندرو آنقدر خیره کننده است که به راحتی یکی از بهترین اجراهای سال است. مایلز تلر در 15 سالگی نواختن درام را آغاز کرد اما هرگز حرفه حرفه ای خود را دنبال نکرد. با این حال، او به خوبی از مهارت های اولیه یک درامر آگاه بود. برای یک بازیگر سینما نواختن ساز بسیار سخت تلقی می شود و نواختن ساز با این کیفیت و مهارت بسیار دشوارتر است.

خون شخصیت اندرو در فیلم Whiplash روی طبل می چکد

3- مصدومیت جی کی سیمونز و مایلز تلر

عنصر اصلی داستان فیلم به تقابل اندرو نیمن و ترنس فلچر نه تنها در زبان، بلکه از نظر فیزیکی در سکانس های خاص پیوند خورده است. در یکی از مهمترین سکانس ها، شخصیت اندرو از پشت به فلچر حمله می کند و او را به زمین می اندازد. شاید باورش سخت باشد اما در اثر این برخورد 2 دنده جی کی سیمونز شکسته می شود اما این بازیگر علاوه بر اینکه چیزی نمی گوید، فیلمبرداری این سکانس را با همان دنده های شکسته به پایان می رساند. پس از تیراندازی، جی کی سیمونز دردهایی را در شکم و پهلو ایجاد می کند، سپس او را به بیمارستان می برند.

“توجه: خواندن این مقاله ممکن است برخی از قسمت های داستان فیلم Whiplash را خراب کند”

البته شایان ذکر است که بدلکاری شبیه به مایلز تلر در جریان ساخت این فیلم حضور داشته و در کلوزآپ های شخصیت اندرو به جای تلر بازی کرده است. با این حال، تام کراس، تدوینگر اصلی فیلم Whiplash، در مصاحبه با هالیوود ریپورتر، اشاره کرد که تقریباً 99 درصد از طبل زدن شخصیت اندرو به طور کامل و واقعی توسط مایلز تلر انجام شده است.

او قبل از شروع مراحل فیلمبرداری، روزی چهار ساعت در یک مدرسه موسیقی به مدت سه ماه به تمرین بازیگری می پرداخت و سه روز در هفته این کار را انجام می داد تا کاملاً برای نقش اندرو آماده شود. کارگردان این فیلم و تهیه‌کنندگانش انتظار نداشتند که مایلز تلر تمام سکانس‌های درام را به صورت واقعی انجام دهد، اما به دلیل تعهد باورنکردنی تلر به نقش، پس از تمرین‌های فشرده تصمیم به اجرای واقعی آن گرفت.

خب، در قسمت قبلی، در مورد نامزدی باورنکردنی مایلز تلر در نقش اندرو صحبت کردیم و حالا نوبت جی کی سیمونز دوست داشتنی است که در مورد نقش فوق العاده تاثیرگذارش در این فیلم صحبت کند. بازیگری که خیلی ها او را به خاطر بازی در سه گانه مرد عنکبوتی می شناسند، اما باور کنید نقش او در فیلم Whiplash نه تنها کمی پایین تر از نقشش در مرد عنکبوتی است، بلکه ممکن است از نظر تاثیرگذاری چند درجه بالاتر باشد.

مایلز تلر در نقش یک پسر جوان علاقه مند به تئاتر و موسیقی و جی کی سیمونز به عنوان رهبر بسیار سخت گیر این گروه موسیقی داستانی را روایت می کنند که احتمالا برای مدت طولانی در ذهن شما باقی خواهد ماند. Whiplash به هیچ وجه یک فیلم موزیکال معمولی نیست و می توان آن را در بین فیلم های روانشناختی درام جای داد. فیلمی که آدم به راحتی درد شخصیت هایش را حس می کند. در این مقاله تصمیم گرفتیم نگاهی به آن بیندازیم حقایق جالب درباره فیلم Whiplash; حقایقی که شاید ندانید

ما به اندازه کافی در مورد تعامل باورنکردنی دو بازیگر اصلی در Kickstarter صحبت کرده ایم و زمان آن رسیده که در مورد بازیگران مکمل صحبت کنیم. بازیگرانی که اصلاً بازیگر نبودند و همین باعث تحسین بیشتر بازی آنها می شود.

به احتمال زیاد با من موافق هستید که یکی از دلایل موفقیت و ماندگاری فیلم Whiplash بازی بازیگران آن است که مطمئناً مهم ترین عنصری است که وقتی برای اولین بار نگاه می کنیم توجه ما را به خود جلب می کند.

فلچر در فیلم Whiplash رهبری گروه را بر عهده دارد

1- از محل مناسب سازی تا مراحل ساخت

یکی از روزهای فیلمبرداری، داشتیم یکی از سکانس‌هایی را ضبط می‌کردیم که باید به اندرو توهین می‌کردم. در آن زمان خط اصلی فیلمنامه به ذهنم نمی رسید و من نسخه متفاوتی از آن را گفتم. کلمه بدی بود و با فیلمنامه خیلی فرق داشت. با این حال، در طول فیلمبرداری فیلم اصلی، دیمین شزل به من گفت که همان کار بد را برای اندرو تکرار کنم، اما من این کار را نکردم. در نهایت از صدای ضبط شده من از این فیلم کوتاه در فیلم سینمایی Whiplash استفاده شد تا این خط در فیلم اصلی گنجانده شود.

بعد از اینکه فلچر چند سیلی به اندرو زد، به راحتی می توانیم قرمز شدن صورت اندرو را ببینیم. موضوعی که به راحتی با گریم قابل انجام است اما نه! پس از اکران فیلم، مشخص شد که سیمونز نه تنها به صورت مایلز تلر سیلی زده است، بلکه سیلی های او به قدری سخت و طبیعی بوده که صورت مایلز تلر به معنای واقعی کلمه قرمز شده است. برای اینکه هر لحظه پرتنش این فیلم بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد، سیمونز و تلر توافق کردند که این سکانس ها را تا حد امکان واقعی اجرا کنند تا احساسات شخصیت ها به واقعی ترین شکل ممکن به مخاطب منتقل شود. . . آیا این تعهد به نقش شگفت انگیز نیست؟

والپیپر فیلم Whiplash سیاه و سفید

5- دستاوردهای کوچک و بزرگ

مثال دیگر زمانی است که شخصیت اندرو دیوانه وار طبل می زند و می بینیم که دستانش به خاطر آن آسیب دیده و خونریزی می کند. مایلز تلر در یک مصاحبه تلویزیونی در این باره گفت که از آنجایی که او تمام درام های آن فیلم را به صورت واقعی انجام داده است، در آن سکانس به شیوه ای غیرعادی و واقعا سریع درام می نوازد و این باعث می شود که دستش آسیب ببیند. به عبارت دیگر، خونی که در این فیلم می بینیم، در واقع خون مایلز تلر است و دست او در این فیلم واقعا زخمی شده و خونریزی می کند.

فیلم کوتاه Whiplash مورد توجه بسیاری از منتقدان سینما قرار گرفت و بسیاری این اثر را بهترین فیلم کوتاه تولید شده در آن سال دانستند. با تمام این تفاسیر، دیمین شزل پتانسیل بسیار بیشتری را در داستان خود دید و پس از پیشنهاد آن به چند استودیو فیلمسازی، در نهایت با Bold Films برای انجام آن موافقت کرد و سونی مسئولیت انتشار و پروژه آن را بر عهده گرفت.

ترنس فلچر: “یا می‌دانی که سرعتت تمام شده و عمداً این کار را انجام می‌دهی، یا نمی‌دانی، و دومی خیلی بدتر است.”

نظر شما همراهان عزیز و باوفای یک گیمر در مورد فیلم Whiplash چیست؟ اگر چیزی در مورد این فیلم در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، آن را با ما و دیگر مخاطبان سایت یک گیمر به اشتراک بگذارید.

دیمین شزل در مصاحبه ای با AV Club گفت: بسیاری از افراد نزدیک به من به من گفتند که برای نقش های فرعی از بازیگران واقعی استفاده کنم؛ صادقانه بگویم، استفاده از بازیگران واقعی پایان فیلم را آسان تر می کرد. قصد نداشتم احساس ترس در چهره این شخصیت ها فقط نقش آفرینی باشد، احساس ترس واقعی خیلی بهتر به مخاطب منتقل می شود و تماشاگر در این لحظات با نگاه کردن به ترس ایجاد شده واقعاً از فلچر می ترسد. در آن نوازندگان، شما نمی‌توانید آن را با بازیگران واقعی تجربه کنید، حتی اگر آن بازیگر آن حس ترس را تا حد ممکن به بهترین شکل بازی کند.

این فیلم از زمان اکران تا زمان جوایز اسکار فروش معادل 7.6 میلیون دلار را به ثبت رسانده بود. فروش، نسبت به بودجه صرف شده، برای این رقم خیلی بد نیست، اما به این فیلم کارنامه بسیار قانع کننده ای می دهد. فیلم Whiplash کم درآمدترین فیلم نامزد اسکار در تاریخ است. رکوردی که پیش از این در اختیار فیلم An Education محصول سال 2009 بود و Whiplash با فروش کم قبل از اسکار این رکورد را از آن خود کرد.

داستان ساخت فیلم Whiplash داستان جالبی است. اگرچه در اطلاعات این فیلم و همچنین در صفحه ویکی پدیا ویپلش به اقتباسی بودن این فیلم اشاره نشده است اما حقیقت چیز دیگری است. در سال 2013 آقای دیمین شازل کارگردان این فیلم فیلم کوتاهی به همین نام تولید کرد که جی کی سیمونز نیز در آن به ایفای نقش پرداخت.

اگر کسی فیلم Whiplash را به کسی نشان دهد و به او بگوید که این فیلم در مورد موسیقی و علاقه یک پسر جوان به نواختن درام است، کسی که به آن گوش می دهد احتمالاً فکر می کند که در حال تماشای یک موزیکال دبیرستانی است. این فیلم نشان می دهد که دیدگاه اولیه او برای این کار فیلم به اندازه رنگ سفید و سیاه با واقعیت متفاوت بود. فیلم Whiplash توسط دیمین شزل کارگردانی شده است تا مخاطبان خود را با بازی های شگفت انگیز جی کی سیمونز و مایلز تلر تحت تاثیر قرار دهد.

مایلز تلر و جی کی سیمونز در فیلم Whiplash

2- مایلز تلر در نقش اندرو

جی کی سیمونز در مقابل گروه در شلاق فیلم

4- بازیگران نقش های فرعی

بخوانید  رقابت پر هرج و مرج را در تریلر سینمایی Crash Team Rumble نشان دهید