شفاف‌سازی نینتندو درباره احتمال ساخت بازی‌های درخواستی هواداران

شینایا تاکاهاشی یکی دیگران از مدیران اجرایی ارشد نینتندو در این‌باره توضیح داد: « ما همواره ساخت بازی‌ها و ریمیک‌های جدیدی که بتواند باعث لذت بردن بسیاری از هواداران شود را درنظر می‌گیریم. در جریان برگزاری هفتادونهمین نشست عمومی سهام‌داران در سال ۲۰۱۹، یکی از سهام‌داران درباره احتمال ساخت یک نسخه ریمیک از مجموعه‌ی معمایی Famicom Detective Club از ما سؤال پرسید. در آن زمان، ما برنامه‌ریزی برای ساخت یک ریمیک را آغاز کرده بودیم. این یکی از مثال‌هایی است که ما در هنگام پرسش هواداران، از مدت‌ها قبل از آن ساخت آن پروژه را آغاز کرده بودیم اما در آن زمان آماده معرفی رسمی آن نبودیم.

فوروکاوا در پاسخ به سؤال این سهام‌دار گفت که از دیدگاه واقع‌گرایانه، امکان ساخت بازی‌های جدید برای تمامی فرانچایزهای قدیمی نینتندو وجود ندارد. مدیرعامل نینتندو در این‌خصوص توضیح داد: «اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، ساخت بازی‌های جدید، ریمیک‌ها و دنباله‌های تازه برای همه بازی‌های نینتندو که مردم خواستار آن هستند حقیقتا دشوار است. اما ما سپاس‌گزار انتظارات و علاقه‌ای که هواداران به بازی‌های ما دارند هستیم».

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع

حالا باید ببینیم که با افزایش ظرفیت‌های استودیوهای داخلی این شرکت، آیا در سال‌های آینده ریمیک‌های بیشتری از بازی‌های درخواستی هواداران از مجموعه‌های خاطره‌انگیز نینتندو ساخته می‌شود یا خیر.

در ماه آوریل امسال نیز نینتندو اعلام کرد که با خریداری یکی از زمین‌های اطراف دفتر اصلی این شرکت، قصد ساخت یک مرکز بازی‌سازی بسیار مجهز و ۱۲ طبقه‌ را در این منطقه دارد. این پروژه که تا اواخر سال ۲۰۲۷ به پایان می‌رسد، قلب جدید بازی‌سازی و تحقیقاتی نینتدو در دهه‌های آینده خواهد بود.

بخوانید  Trial of Osiris Rewards این هفته در Destiny 2 (31 مارس - 4 آوریل)

گراب اخیرا نیز گفته است که طبق اطلاعات او، نسخه اول این مجموعه، پیشرفت‌های گرافیکی بیشتری نسبت به دیگر بازی‌های این سری دریافت کرده است و تا حدودی به یک ریمیک یا بازسازی کامل شباهت دارد. درحالی‌که دو بازی بعدی سری صرفا یک ریمستر متداول خواهند بود و البته احتمال انتشار جداگانه‌ آن‌ها در سال ۲۰۲۳ و پس از عرضه‌ی نسخه ریمیک بازی Metroid Prime نیز وجود دارد.

والپیپیری از سه‌گانه Metroid Prime

ماه گذشته نینتندو اعلام کرد که موفقیت‌های مالی غافل‌گیر کننده کنسول دستی نینتندو سوییچ، برای آن‌ها این امکان را فراهم کرده است تا روی موقعیت‌های بیزینسی جدیدی سرمایه‌گذاری کنند. یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها، تصاحب شرکت نرم‌افزاری SRD Co. Ltd در نزدیکی دفتر اصلی نینتندو در شهر کیوتو بود که از سالیان دور در ساخت بازی های فرست‌پارتی و انحصاری نینتندو حضور داشته است.

روز سه‌شنبه هفته گذشته و در جریان برگزاری نشست مالی سالیانه‌ی این شرکت، یکی از سهام‌داران نینتندو مستقیما از شانتارو فوروکاوا مدیرعامل این مجموعه در خصوص برنامه‌های نینتندو برای ساخت بازی‌های جدیدی از سری‌های قدیمی و فراموش‌شده‌ای مانند F-Zero و واریولند سؤال پرسید.

یکی از ریمسترهایی که براساس گزارش‌ها نینتندو درحال حاضر در دست توسعه دارد، سه‌گانه‌ی محبوب متروید پرایم است. این گزارش که برای اولین‌بار توسط جف گراب خبرنگار شناخته‌شده‌ی وب‌سایت GiantBomb منتشر شد، از برنامه نینتندو برای انتشار این بازی در سالگرد بیست‌سالگی سری متروید پرایم در اواخر امسال خبر می‌دهد.

ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که آیا برنامه‌هایی برای ریمیک یک بازی به‌خصوص وجود دارد یا خیر، اما می‌توانیم به هواداران اطمینان بدهیم که ما در طول توسعه بازی‌های جدید، همواره امکان ساخت همه نوع بازی‌ها و پروژه‌های جدید را درنظر می‌گیریم».

بخوانید  Pokemon Scarlet and Violet Endgame - بعد از اتمام داستان چه باید کرد

این شرکت ژاپنی که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌‌‌ها از آیپی‌های محبوب و پرطرفدار مانند سوپر ماریو و افسانه‌ زلدا را در اختیار دارد، در سال‌های اخیر با درخواست‌های دائمی هواداران برای ساخت بازی جدید از سری دلخواه آن‌ها رو‌به‌رو بوده است.

نینتندو می‌گوید امکان ساخت بازی‌های جدید از همه‌ی مجموعه‌های پرطرفدار این شرکت وجود ندارد.