سونی 900 کارمند خود را در تعطیلی استودیو پلی استیشن اخراج کرد

سونی قصد دارد 900 کارمند پلی استیشن را اخراج کند و یکی از استودیوهای بازی خود را به طور کامل تعطیل کند.

در آخرین موج اخراج در صنعت فناوری و بازی های ویدیویی در سال 2024، سونی اعلام کرد که 900 کارمند را در پلی استیشن اخراج خواهد کرد که معادل هشت درصد از کل کارمندان سونی اینتراکتیو اینترتینمنت در سراسر جهان است. این خبر دقایقی پیش بود جیم رایان، رئیس پلی استیشن تایید و اعلام شد. اخراج های جدید در پلی استیشن بر بسیاری از استودیوهای بازی سونی در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت.

در نتیجه این اخراج ها، استودیوی بریتانیایی Firesprite، خالق آثار واقعیت مجازی مانند The Persistence و Horizon Call of the Mountain، کوچکتر خواهد شد و استودیوی لندن، توسعه دهنده Blood & Truth، PlayStation VR Worlds و SingStar Celebration. به طور کامل بسته خواهد شد و بازی نیز کنسل شده است.در حال توسعه توسط این استودیو. سونی چند روز پیش اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 را به رایانه اضافه کند.

علاوه بر این، برخی از اعضای استودیوهای Naughty Dog، Gorilla Games و Insomniac Games نیز شغل خود را از دست دادند. این اخراج تنها چند روز پس از فراخوان درآمد سونی صورت می گیرد که طی آن این شرکت پیش بینی فروش کنسول پلی استیشن 5 خود را کاهش داد و باعث کاهش 10 میلیارد دلاری سهام سونی شد. علاوه بر این، حاشیه سود پلی استیشن با وجود درآمدهای بیشتر کاهش یافت که به دلیل هزینه بیشتر ساخت بازی ها بود.

بخوانید  بهترین معاملات PS5 قبل از Prime Day 2023

مدتی پیش، مایکروسافت 1900 کارمند خود را نیز از بخش بازی و اکتیویژن بلیزارد اخراج کرد. یونیتی اخیراً 25 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است.