تفاوت 10 درصدی درآمد بازی از Nvidia و AMD در سال 2022

معمولاً هنگام بحث در مورد رقابت بین Nvidia و AMD و وقتی صحبت از موفقیت و درآمدزایی این دو غول صنعت گرافیک بازی های ویدیویی به میان می آید، این تیم سبز حرف اول را می زند. با این حال، از آنجایی که هیچ یک از این دو شرکت به تنهایی پردازنده های گرافیکی آنها کامپیوتر تولید نمی کنند، با تمرکز بر بخش های مختلف تجارت خود، از جمله کنسول های بازی، این تفاوت در حال تغییر است.

کارت گرافیک Nvidia و AMD

گزارش مالی 2022 شرکت‌های Nvidia و AMD نشان می‌دهد که با توجه به کاهش درآمد تیم سبز در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و همچنین درخشش AMD در زمینه کنسول‌های بازی، تفاوت مجموع درآمد بازی‌ها از هر دو شرکت وجود دارد. به پایین ترین حد خود رسید

بررسی عملکرد مالی انویدیا و AMD در سه ماهه چهارم سال 2022 نشان می دهد که علیرغم برتری مداوم تیم سبز نسبت به نزدیکترین رقیب خود، تفاوت در کل درآمد بازی تنها 11 درصد بوده است که نشان می دهد انویدیا چالش های بسیار بیشتری نسبت به AMD دارد. این بخش

جالب اینجاست که این اعداد بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که از نظرسنجی سخت افزاری Steam بدست می آوریم. بنابراین گفته می شود که انویدیا حدود 75 درصد از بازار پردازنده گرافیکی را در بین گیمرهای رایانه شخصی در اختیار دارد. اما همه چیز مربوط به GPU نیست.

داده‌های جدید گروه NPD نشان می‌دهد که نینتندو در ۹ ماه گذشته ۱۴.۹۱ میلیون واحد از کنسول نینتندو سوییچ را در مقایسه با ۱۲.۸ میلیون واحد PS5 فروخته است. با این حال، به دلیل قیمت بالاتر و درآمد اضافی که کنسول نسل نهم سونی برای سازندگان قطعات خود در منطقه آمریکای شمالی به ارمغان می آورد، سود حاصل از فروش کنسول سونی برای AMD بیشتر بوده است.

بخوانید  نتفلیکس پوسترهای زنده One Piece را منتشر کرد، پنجره انتشار را اعلام کرد

کنسول های سوییچ، PS5 و Xbox Series X

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

انویدیا با سرویس استریم GeForce NOW خود از بازی های رایانه شخصی خارج می شود اما قطعه گم شده آنها در بازار بازی های ویدیویی کنسول های بازی هستند. AMD در اینجا به طور انحصاری به عنوان تامین کننده سیلیکون مورد استفاده در کنسول پلی استیشن 5 سونی و سری X/S Xbox مایکروسافت شناخته می شود. این زمانی است که انویدیا فقط برای نینتندو سوییچ سخت افزار ارائه می دهد.

هر دو شرکت اخیرا گزارش های پایان سال خود را ارائه کردند که نشان می دهد درآمد دوره گذشته آنها چقدر نزدیک بوده است. با توجه به کاهش 46 درصدی درآمد Nvidia به 1.8 میلیارد دلار و کاهش 7 درصدی AMD به 1.6 میلیارد دلار، این کاهش تفاوت منطقی به نظر می رسد.

در این بین اطلاعاتی از آمار دقیق کنسول های سری X و S مایکروسافت در دست نیست. زیرا ایکس باکس معمولاً اعداد دقیقی از فروش تعداد کنسول های خود ارائه نمی دهد. با این حال، NPD می گوید کنسول های جدید Xbox باید تا کنون 17 میلیون واحد فروخته باشند. پس از آن بود که تعداد کل کنسول های PS5 تقریبا 32 میلیون دستگاه فروخته شد و آمار نینتندو سوییچ با توجه به زمان سپری شده از تاریخ عرضه این دستگاه، 122 میلیون واحد را رد کرد.

با این حال، نتایج مربوط به تمرین دو شرکت تفاوت بسیار بیشتری را نشان می دهد. امسال انویدیا 9 میلیارد دلار درآمد بازی داشت که این رقمی است که توسط AMD گزارش شده است. حدود 6.8 میلیارد دلار بود. البته در این مقیاس انویدیا نسبت به سال گذشته با افت درآمد بیشتری مواجه شد که به ترتیب 27 و 21 درصد برای آنها بود.

بخوانید  اعلام زمان برگزاری کنفرانس شزکت یوبیسافت در سال ۲۰۲۲