تاریک و تاریکتر از Steam به دلیل اختلاف با Nexon خارج شد

توسعه دهنده مستقل توضیح داد که اکثریت قریب به اتفاق Dark and Darker با استفاده از دارایی های سه بعدی خریداری شده از Unreal Marketplace ساخته شده است که به توضیح توانایی استودیو برای ایجاد نسخه آزمایشی Dark and Darker در 10 ماه پس از ایجاد استودیو کمک می کند. Ironmace می‌گوید که ویدیوهایی از نسخه‌های نقطه عطف مختلف دارد که پروژه را در حین توسعه نشان می‌دهد، و گزارش‌ها و فهرست‌های فایل‌ها را از مخزن کنترل نسخه Git خود به اشتراک می‌گذارد تا کار خود را بیشتر نشان دهد.

Ironmace استدلال Nexon را رد می کند که Dark and Darker را نمی توان از ابتدا در مدت زمان کوتاهی ساخت و بنابراین باید از جنبه هایی از دارایی ها، کد و طراحی P3 استفاده کرده باشد. آیرون میس در بیانیه خود کلمات محکمی برای نکسون داشت.

در پایان بیانیه مطبوعاتی Ironmace آمده است: «اگر آن‌ها می‌خواهند بر اساس شایستگی رقابت کنند، از Nexon دعوت می‌کنیم تا به سرعت با مقایسه کد منبع، دارایی‌های سفارشی و اسناد طراحی با پلیس سازگار شود تا به سرعت و قاطعانه به این موضوع پایان دهد.»

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

قبل از بازنشستگی نکسون، Dark and Darker قرار بود آخرین تست بازی را در ماه آوریل دریافت کند، پس از آن انتظار می‌رفت که این عنوان قبل از پایان سال در Steam در دسترسی زودهنگام عرضه شود. آزمایشات بعدی بازی و انتشار نهایی بازی اکنون تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

نکسون در او اخطار خروج اشاره می‌کند که Ironmace از اسرار تجاری Nexon و مطالب دارای حق چاپ استفاده غیرمجاز می‌کند، و بر اساس تحقیقات خود، از کدهای منبع، دارایی‌های هنری، فایل‌های ساخت و ساز و سایر مالکیت معنوی شرکت استفاده می‌کند. این اطلاعیه همچنین یک کارمند سابق Nexon و رهبر سابق تیم پروژه P3 را که اکنون برای Ironmace کار می کند، هدف قرار می دهد. Nexon تأیید می کند که کارمند مورد بحث به دلیل ذخیره کد و دارایی های مربوط به P3 در یک سرور شخصی در جولای 2021 “تنظیم و اخراج” شد و متعاقباً توسط Nexon به خاطر آن شکایت کرد. این محاکمه همچنان ادامه دارد.

بخوانید  اتحادیه اروپا نگران تصاحب Activision Blizzard توسط مایکروسافت است

آیرون میس در پایان بیانیه خود می گوید که شواهد نکسون صرفاً بر اساس ادعاهای غیرمستقیم است و اقدامات نکسون بر توانایی استودیو برای انجام تجارت تأثیر منفی گذاشته است. توسعه‌دهنده از Nexon می‌خواهد «از اظهارات بی‌اساس خود چشم پوشی کند».

در بیانیه ای طولانی در Reddit و سرور رسمی Dark and Darker Discord، Ironmace تلاش کرد تا استدلال‌های مختلف نکسون را رد کند و تا آنجا پیش رفت که گفت که استفاده از دارایی‌ها یا کدهای دزدیده شده از پروژه P3 “به جای یک مزیت برای توسعه Dark and Darker” یک مانع بوده است. همانطور که بسیاری از توسعه دهندگان Ironmace روی P3 کار می کردند و می دانستند که پروژه چگونه ساخته شده است.

Dark and Darker قرار بود آخرین تست پخش خود را در آوریل قبل از اخطار خروج Nexon دریافت کند.
Dark and Darker قرار بود آخرین تست پخش خود را در آوریل قبل از اخطار خروج Nexon دریافت کند.

شباهت این دو پروژه یکی از دلایل اصلی تلاش Nexon برای عقب نشینی است، که اشاره می کند که تنظیمات سیاه چال بازی، استفاده از مشعل ها و کلاس های شخصیت های مختلف مانند Barbarian، Ranger و Wizard یکسان هستند. Ironmace، با این حال، بیان می کند که Dark and Darker “عمداً سنتی و عمومی است”. او ادعای نکسون مبنی بر اینکه هیچ شخص ثالثی خارج از نکسون از P3 مطلع نبوده است را رد می کند و به این نکته اشاره می کند که نکسون P3 را در یک ویترین رسانه عمومی در آگوست 2021 اعلام کرد و تعداد زیادی وجود دارد. مقالات در پروژه آنلاین

به گفته نکسون، کارمند مورد نظر اعضای مختلف تیم P3 را به خدمت گرفت تا نکسون را ترک کنند و بازی مشابهی بسازند که تبدیل به Dark و Darker شد. طبق گفته Nexon، 10 نفر از 23 کارمندی که در P3 کار می کردند، Nexon را ترک کردند و اکنون در Ironmace کار می کنند. به گفته نکسون، بنیانگذار Ironmace، ترنس پارک از اقدامات کارمند خاتمه یافته اطلاع داشت و بنابراین از سوء استفاده از اسرار تجاری Nexon سود برد.

بخوانید  کالبد شکافی Arrowverse: چه چیزی سلسله ابرقهرمانان CW را کشت؟

بیانیه Ironmace همچنین تلاش می‌کند تا اقدامات کارمند ذکر شده در اخطار حذف Nexon را روشن کند و بیان می‌کند که کارمند مجاز به استفاده از سرور شخصی برای بیش از یک سال بین سال‌های 2020 تا 2021 بود. سپس از کارمند خواسته شد استفاده از سرور شخصی را متوقف کند، اما به دلیل عدم قطعیت پیرامون همه گیری کووید-19 به این کار ادامه داد. Ironmace استدلال می کند که از آنجایی که همه ماشین های شرکت نظارت می شوند، استفاده از سرورهای شخصی باید برای Nexon شناخته شده باشد، اما کارمند هیچ نوع هشداری دریافت نکرده است. این کارمند در نهایت اخراج شد و آیرون میس گفت که این اقدام تنها زمانی انجام شد که نکسون از قصد کارمند برای ترک شرکت آگاه شد. Ironmace می‌گوید که کارمند در طول تحقیقات در حال انجام کاملاً همکاری داشته است و تا آنجا که ممکن است برای تسریع این روند و اثبات عدم انجام تخلف عمل کرده است.

Nexon ادعا می‌کند که Dark and Darker نام‌های فایل‌های زیادی مشابه P3 دارد، نکته دیگری که Ironmace آن را رد می‌کند. از دارایی‌های فهرست شده توسط Nexon، Ironmace می‌گوید 950 دارای نام مشترک هستند زیرا دارایی‌های خریداری شده در فروشگاه یا افزونه‌های یکسانی برای Unreal Engine هستند. Ironmace می گوید که نام فایل های یکسان باقی مانده را می توان به قراردادهای عمومی نام گذاری فایل و این واقعیت نسبت داد که هر دو عنوان بازی های فانتزی اول شخص هستند.

این آخرین تشدید درگیری حقوقی بین توسعه‌دهنده مستقل Ironmace و Nexon بر سر ریشه‌های Dark and Darker است. Nexon ادعا می‌کند که Dark and Darker از کد و دارایی‌های سرقت شده از پروژه مشابه نکسون به نام P3 استفاده می‌کند که در نهایت کنار گذاشته شد، پروژه‌ای که بسیاری از اعضای Ironmace قبلاً روی آن کار می‌کردند. Ironmace این اتهامات را رد می کند و اصرار دارد که Dark and Darker از ابتدا ساخته شده است.

بخوانید  افشای نتایج محک پردازنده Core i9-13900KS. تا 15 درصد سریعتر از Ryzen 9 7950X

Ironmace قبلاً اعلام کرده بود که Nexon نمی تواند یک ژانر را کپی رایت کند و در آخرین بیانیه خود ادعا کرده است که حق چاپ نکسون مربوط به P3 تا ماه گذشته ثبت نشده است. طبق گفته Ironmace، ژانر، مفاهیم و شخصیت‌های Dark و Darker در بسیاری از بازی‌های RPG فانتزی، از جمله بازی‌های رومیزی مانند Dungeons & Dragons، یافت می‌شود. به گفته Ironmace، تنظیمات اولیه Dark and Darker (گروهی از ماجراجویان برای مبارزه با هیولاها و یافتن گنج وارد یک سیاهچال می شوند) به قدری رایج است که توسعه دهنده از ChatGPT خواسته است تا توضیحاتی برای یک ربات سیاهچال ارائه دهد. و پاسخی که داد بسیار شبیه Dark and Darker و P3 بود.

Ironmace گفت: «فقط به این دلیل که ممکن است برای یک شرکت بزرگ بوروکراتیک مانند Nexon توسعه بازی در مدت زمان کوتاهی دشوار باشد، به این معنی نیست که برای استودیو دیگری، بزرگ، کوچک، جدید یا قدیمی، امکان توسعه سریع بازی وجود ندارد. . بیانیه می خواند.

Dark and Darker، بازی تیراندازی قرون وسطایی آینده که بیش از 100000 بازیکن همزمان را در آخرین تست پخش خود مشاهده کرد، به دنبال حذف DMCA و اخطار توقف و توقف صادر شده توسط غول بازی کره ای Nexon از Steam حذف شد.

Nexon بیان می‌کند که «غیرممکن است که Ironmace بتواند Dark and Darker را در مدت زمان کوتاهی بدون استفاده از اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه Nexon توسعه دهد» و می‌گوید که شباهت‌های بین این دو بازی «آنقدر قابل توجه است که نمی‌توان آنها را به طور منطقی توضیح داد. توسعه مستقل.” این تا حدی به این دلیل است که Nexon ادعا می کند که P3 هرگز “به شخص ثالث فاش نشده است” و قبل از Dark and Darker، هیچ بازی دیگری “مفهوم، ژانر و طرح” مشابه بازی P3 را نداشت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر