اتحادیه اروپا نگران تصاحب Activision Blizzard توسط مایکروسافت است

تنظیم کننده رقابت اتحادیه اروپا پرسشنامه ای را برای برخی از شرکت های بازی سازی منتشر کرده و از آنها در مورد خطرات احتمالی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت پرسیده است.

بر اساس این پرسشنامه برای شرکت های بازی سازی، تولیدکنندگان نرم افزار و سخت افزار و توزیع کنندگان بازی های ویدئویی ارسال شده است. در سؤالات موجود در پرسشنامه، بسیاری از نکات اصلی مورد نظر اتحادیه اروپا بر اساس طرح است تا کمیسیون بتواند بفهمد که مایکروسافت چگونه می تواند پس از تراکنش مشکوک عمل کند:

  • لطفاً توضیح دهید که فکر می‌کنید مایکروسافت می‌تواند در مورد بازی‌های کنسول Activision Blizzard پس از تکمیل خرید Activision Blizzard، چه استراتژی‌های اختصاصی جزئی را دنبال کند؟
  • آیا مایکروسافت عرضه بازی های اکتیویژن بلیزارد را روی کنسول های رقیب به تاخیر می اندازد؟
  • کدام فرنچایز بازی‌های ویدیویی برای توزیع‌کننده بازی‌های کنسولی مهم‌تر است و چه فرنچایزهای جایگزین دیگری برای Call of Duty وجود دارد؟
  • اگر Call of Duty انحصاری می شد، آیا چیزی وجود داشت که بتواند با آن رقابت کند؟
  • اگر یک بازی به صورت انحصاری بر روی کنسول منتشر شود، سازندگان بازی، ناشران و توزیع کنندگان بازی های کنسولی با چه مزایا و معایبی مواجه خواهند شد؟
  • اگر بازی های اکتیویژن انحصاری شوند، چه تاثیری بر صنعت بازی خواهد داشت؟

الف) آیا دسترسی آنها به نرم افزار Activision Blizzard مانند سری Call of Duty را مسدود می کند؟

ماه‌هاست که قرارداد ادغام ردموندی با اکتیویژن بلیزارد یکی از داغ‌ترین اخبار بازی‌ها بوده است.این معامله وضعیت پیچیده و دشواری دارد. مایکروسافت برنامه ریزی می کند یکی از بزرگترین ادغام های تاریخ را با پرداخت 69 میلیارد دلار تکمیل کنید. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) این فرآیند را آغاز کرد تا با طرح شکایت از خرید جلوگیری کند، و اکنون در اتحادیه اروپا، ادارات ضد انحصار در تلاش هستند تا همه اجزای معامله را بررسی کنند. جدا از معاینات انجام شده توسط CMA انگلستان.

بخوانید  همکاری وینس گیلیگان با ری سیهورن برای تولید سریالی تازه برای اپل

ظاهراً قرار بود نظرات این پرسشنامه عظیم اندکی قبل از تعطیلات کریسمس به اتحادیه اروپا برسد. با این حال، تاکنون در میان آخرین اخبار بازی، هیچ اطلاعاتی از پاسخ شرکت های مختلف به پرسشنامه جدید اتحادیه اروپا منتشر نشده است. ما هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم در پایان این معامله مشکل دار چه اتفاقی می افتد.

اخیراً رسانه‌های رویترز گزارش داده‌اند که تنظیم‌کننده‌های رقابت اتحادیه اروپا نگران هستند که مایکروسافت پس از تکمیل خرید Activision Blizzard در سال آینده، دسترسی به دارایی‌های Activision Blizzard را مسدود کند. در یک گزارش و تحقیق، سوالات متعددی مطرح شد که خطاب به سایر ناشران، توسعه دهندگان و توزیع کنندگان در صنعت بازی های ویدیویی می باشد.

ب) آیا باعث کاهش کیفیت و عملکرد بازی های اکتیویژن بلیزارد در کنسول های رقیب می شود؟

هدف اتحادیه اروپا از ارسال پرسشنامه این است که بفهمد آیا این شرکت ها معتقدند که مایکروسافت:

اعضای تیم تحقیق اتحادیه اروپا قصد دارند پرونده ای بسازند که نشان دهد معامله به تجارت در سطح جهانی آسیب می رساند یا یک حرکت انحصاری توسط مایکروسافت است. تصمیمی که به سادگی منصفانه نیست یا برای یک اقتصاد قوی و متعادل مفید نیست. رویترز گزارش داد که اتحادیه اروپا یک پرسشنامه بزرگ تقریباً صد صفحه ای طراحی کرده است.

توجه داشته باشید که در گذشته، مایکروسافت نظر مثبتی در مورد عرضه سری پرچمداران اکتیویژن در سایر پلتفرم ها صادر کرده بود. در آن زمان، یکی از سخنگویان شرکت گفت: “سونی، به عنوان یک پیشرو در صنعت، می‌گوید که نگران Call of Duty هستند، اما ما گفتیم که متعهد هستیم همان بازی را در همان روز بر روی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن منتشر کنیم.” ما می خواهیم مردم دسترسی بیشتری به بازی ها داشته باشند. نه کمتر».

بخوانید  توسعه دهنده Callisto پروتکل بازی جدیدی را با Unreal Engine 5 ایجاد می کند

بازی Call of Duty: Warzone 2

لوگوی اکتیویژن بلیزارد

تحریریه مجله بازی یک گیمر