بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون؛ 4 مدل از جدیدترین ها

به گزارش مجله ایده آل تکنولوژی، اکثر گیمرها علاقه مند هستند که روی مانیتور و صفحه نمایش بزرگ با گرافیک عالی بازی کامپیوتری انجام دهند. حافظه اختصاصی گرافیک: حافظه گرافیکی اکثر این لپ تاپ ها 2 گیگابایت است اما برخی از مدل ها به کارت گرافیگ 4 گیگابایتی مجهز هستند که برای بازی ها هم بسیار ایده ال و کاربردی هستند. حتی کلیدهای کیبورد مقاومتر ساخته شدهاند و طبق ادعای ایسوس، هر کدام از کلیدها میتواند تا ۲۰ میلیون بار فشار داده شود؛ بنابراین اگر قرار است لپتاپ گیمینگ خود را زیاد جابهجا کنید، به نظر میرسد ایسوس A15 جزو بهترین انتخابها باشد.

ضمناً در نظرداشته باشید که میزان شارژدهی این لپ تاپ حداکثر 3 ساعت و بسیار مناسب برای گیمینگ است. درست همینجاست که سری TUF برند ایسوس، گزینه بسیار جالبی را پیش روی مخاطب قرار میدهد. دوباره محصولی از برند گیمینگ TUF ایسوس، اما این بار در بین لپتاپهای گیمینگ ردهبالا؛ ایسوس TUF A15 لپتاپی جذاب است که با بهرهگیری از پردازنده قدرتمند رایزن ۷ در کنار کارت گرافیک GTX 2060، میتواند اکثر بازیهای کامپیوتری را روی نمایشگر باکیفیت ۱۴۴ هرتزی خود اجرا کند. این لپ تاپ نمونه دیگری از سری گیمینگ TUF ایسوس است که به نسبت قیمت ارزش خرید بالایی دارد و برای اجرای بازیها گزینه خوبی به حساب میآيد. البته نمایشگر لپتاپ Full HD است و برای بازی کردن با رزولوشن QHD باید آن را به مانیتور یا تلویزیون با وضوح تصویر بیشتر از QHD متصل کنید. حتی یک سری از بازیها مثل Far Cry 5 و Need for Speed Heat را میتوانید در رزولوشن QHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه کنید.

دوستان ما بدون طرفداری از هیچ برند و مدل خاصی سعی کردیم بهترین ها رو توی این لیست به شما معرفی کنیم. اگر اولویت شما هم بهرهمند شدن از فضای بیشتر حافظه داخلی است باید بگوییم که این لپتاپ دارای هارد HDD یک ترابایتی است و شما میتوانید تمام اطلاعاتتان را بدون محدودیت در آن ذخیره کنید. لپ تاپ S533JQ گزینهای مناسب برای کسانی است که حمل و نقل زیادی دارند و صفحه نمایش بزرگ و بدنه مستحکم مورد نیاز آنهاست. تلویزیون ۷۵ اینچ ال جی ۷۵UN7180 با داشتن صفحه نمایش ۷۵ اینچ برای محیطها و سالنهای بزرگ بسیار مناسب است. همچنین این محصول به گیرنده DVB-T2، DVB-T مجهز شده است که دسترسی شما را به شبکهها و برنامههای مختلف فراهم نموده است. طراحی شیک و ساده، تاچپد یک تکه، پورتهای متعدد از جمله ویژگیها و امکانات این محصول هستند. نیترو ۵ ایسر برخی از فناوریها و امکانات لپتاپهای بالارده و گرانقیمت را ندارد؛ ولی برای کسی که میخواهد صرفا با لپتاپ بازی کند، بهترین انتخاب در این بازه قیمتی محسوب میشود. اول از همه این که حتما لپ تاپ مورد نظر شما باید پنلی FHD یا QHD داشته باشد (4K کمتر دیده میشود). رفرشریت این لپتاپ 120 هرتز و رزولوشن صفحه نمایش آن هم FHD است که به همین دلیل میتواند حرکات و تصاویر را زندهتر، سریعتر و بهتر برای شما نمایش دهد.

بخوانید  خرید سی پی کال اف دیوتی موبایل بتل پس Call of Duty در موجو جم | 1gamer

این مدل از برند ایسوس یک لپ تاپ با حافظه رم 40 گیگابایتی است که با پردازنده نسل یازدهم Core i7 کار میکند. اندازه و ضخامت این لپ تاپ با وجود سختافزارهای نیرومند، نمایشگر بزرگ و سیستم خنکسازی قدرتمند، بسیار عالی بوده و طراحی آنها هم بهگونهای است که مورد پسند همه است. تلویزیون ۲۰۱۹ ال جی ۶۵SM9500 از سرعت رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکند و میتواند محتواها را با کیفیتی بسیار گسترده برای شما ارائه دهد. همچنین پردازنده تصویر Crystal Processor همچون قلب تپنده تلویزیون عمل کرده و اطلاعات و دادهها را با سرعت بسیار بالایی آنالیز میکند. این تلویزیون سرعت رفرش صفحه ۵۰ هرتز دارد و میتواند تمامی محتواهای سریع و اکشن را با کیفیت بسیار بالا ارائه دهد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 ، قدرتمندترین محصول برای اجرا تمام بازی هایی است که فکرش را هم نمی توانید بکنید! همانطور که ابتدای راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ گفتیم، لپتاپ ROG Zephyrus G15 ایسوس در ظاهر یک محصول جمع و جور و سبک اما پرقدرت محسوب میشود. این باتری از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی میکند که باعث میشود تنها در ۴۹ دقیقه شارژ لپ تاپ به 60 درصد برسد. باتری S533 از نوع لیتیوم پلیمری ۳ سلولی است که به راحتی تا ۵ ساعت، شارژ لپتاپ را تامین میکند. تنها نقطه ضعف محصول عمر باتری است که کلا سه ساعت شارژ نگه میداره. نمایشگرهایی با نرخ نوسازی زیاد، پردازندههای پرچمدار، رم زیاد، حافظههای SSD، پردازندههای گرافیکی قدرتمند و کیبوردهای رنگارنگ بخشی از مواردی است که با سرمایهگذاری روی لپتاپ گیمینگ ردهبالا به دست میآورید. پردازندههای چهار هستهای برای اجرای تسکهای مختلف از دو پردازشگر دو هستهای، در کنار یک پردازشگر منفرد استفاده میکنند. به هیچوجه به سراغ لپتاپهایی که کارت گرافیک جدا ندارند و از پردازندهی گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده میکنند نروید؛ چراکه در این صورت فقط میتوانید بازیهای قدیمی را در پایینترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید. به خاطر این که اکثر افرادی که لپتاپهای قدیمی خریداری کردهاند، برای چنین هدفی، اقدام به خرید هارد SSD به صورت مجزا کرده و به ناچار DVD رام خود را از لپتاپ جدا میکنند تا بتوانند هارد را جای آن نصب بکنند.

بخوانید  بهترین تنظیمات پابجی موبایل 2022 + ویدیو | 1gamer

میخواهیم حالت خاصی در نظر بگیریم که هیچ مشکلی با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان برای لپتاپ ندارید! 1 ترابایت هاردیسک به همراه 512 گیگابایت حافظه از نوع SSD NVMe (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود. گرافیک این محصول نیز 8 گیگابایت Nvidia GeForce RTX 3070 است و 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل میکند. لپتاپ HP 15-dw3140ne دارای یک پردازنده مرکز INTEL از نوع Core i5 است. لازم به ذکر است که این لپتاپ هم به مانند سایر مدلهای TUF ایسوس، قابلیت ارتقا رم و حافظه ذخیرهسازی را دارا است. این لپ تاپ با دو نمایشگر که یکی از آنها لمسی بوده که تفاوت خاصی را در کاربری برای شما ایجاد کرده است. اگر قیمت لپ تاپ های موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه میشوید که برخی از لپتاپهای گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند. مدل سال گذشته این لپتاپها یعنی لنوو لیجن Y540 با قیمتی حدود ۳۶ میلیون تومان، پردازنده نسل نهم Core i7 و کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti را داخل بدنهای باریک و سبک در اختیارتان قرار میدهد. این مدل به همان کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Ti و پردازنده نسل دهم Core i5 مجهز شده است و کموبیش میتواند بازیهای مختلف را با رزولوشن Full HD اجرا کند.

رنگ آن تمام مشکی بوده و دارای لبههای شارپ همراه با ظاهری تمیز و جذاب باشد. این اولترابوک ۱۳ اینچی به کمک Secure Enclave تراشهی M1 امنیت را ازطریق Touch ID تأمین میکند و مانند همتای اینتلیاش دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیتبرثانیه) پورت Thunderbolt 3 (پهنای باند ۴۰ گیگابیتبرثانیه) و اتصال یک نمایشگر ۶K با نرخ ۶۰ هرتز دراختیار کاربر میگذارد. قبل از هر چیز باید به صفحه نمایشگر 15.6 اینچی مات این لپتاپ اشاره کنیم که قدرت چرخش 180 درجهای دارد. برای نمونه میتوانیم به نمایشگر ۱۴۴ هرتز آن اشاره کنیم.

کارت گرافیک GTX 1660 Ti دارای قدرت بهمراتب بیشتری در مقایسه با GTX 1650 Ti است؛ ولی هنوز اختلاف قابل توجهی با GeForce RTX 2060 دارد و از فناوری جذاب Ray Tracing هم پشتیبانی نمیکند؛ بنابراین با اینکه کارت گرافیکی سریعی محسوب میشود و میتواند بازیهای جدیدی مثل Cyberpunk 2077 را با تنظیمات گرافیکی Ultra و دقت Full HD اجرا کند؛ ولی به دلیل پشتیبانی نکردن از Ray Tracing، نمیتواند حداکثر کیفیت بازیهای جدید را نشان بدهد. اگر قرار است محدودیت مالی را از فرایند خرید لپتاپ گیمینگ حذف کنیم، میتوانیم به سراغ برندهای مطرح این حوزه مثل ریزر برویم.

بخوانید  دانلود کالاف دیوتی موبایل سیزن 1 Call of Duty®: Mobile کافه بازار | 1gamer

لنوو لیجن ۵ از کارت گرافیک GeForce RTX 2060 بهره میبرد که پیش از این در مورد قدرت پردازشی آن صحبت کردیم. این لپتاپ همانند گذشته از وبکم 720p استفاده میکند؛ اما اکنون بهلطف پردازندهی سیگنال تصویر داخل تراشهی M1 تصاویر را با نویز کمتر و گسترهی دینامیکی وسیعتری ثبت میکند. برای مثال، میتوانید به طور همزمان تبها یا صفحات زیادی داخل گوگل کروم باز کرده و همزمان مشغول کارهای پردازشی دیگرتان شوید. تلویزیون ال جی ۷۵UN7180 قابلیت اتصال به موبایل دارد و شما میتوانید از قابلیت ضبط و بلوتوث این تلویزیون نیز به راحتی استفاده کنید. با وجود این پنل شما تمامی تصاویر با زاویه دید گسترده دریافت میکنید این پنل معمولاً گرانترین پرنده محسوب شده و امکان مشاهده تصاویر از زوایای غیر مستقیم نیز فراهم شده است. پورتهای USB-C هر دو در سمت چپ قرار دارند و در مقایسه، میتوانیم به XPS 13 کمپانی دل اشاره کنیم که در سمت چپ و راست این پورتها را قرار داده است. برای نمونه میتوانیم به نمایشگر ۱۴۴ هرتز آن اشاره کنیم که تجربهای عالی در اختیارتان قرار میدهد. با وجود پردازنده چهارهستهای تمامی نویزهای تصاویر از بین رفته و رنگ و کنتراست در سطح بالایی از کیفیت برای شما ارائه میشود.

لپ تاپ Legion 7 عضوی از سریهای بالا رده و گیمینگ شرکت لنوو است و در حال حاضر به عنوان یکی از قویترین لپتاپهای سری Legion این شرکت محسوب میشود که در سال 2020 رونمایی شده است. تلویزیون ال جی ۷۵UN7180 کاملا شیک و زیبا میباشد و یکی از تلویزیونهای سری بهترین لپتاپ های گیمینگ UN محسوب میشود. تلویزیون اسمارت ال جی مدل ۷۵UN7180 به پنل IPS مجهز شده است. یکی دیگر از لپ تاپهایی که توانسته در لیست بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان قرار گیرد، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل K513EQ-BQ113 است. لپ تاپهایی که توسط برند اپل عرضه میشوند در دو خانواده قرار میگیرند. در حال حاضر حداقل هزینهای که میتوانید صرف خرید لپ تاپ گیمینگ کنید، ۳۰ میلیون تومان است که آن هم حق انتخاب زیادی ندارید. این لپتاپ مقرونبهصرفه بهترین راه برای دریافت تنظیماتی است که شامل سری 3070 میشود، بدون اینکه کیف پول شما را خالی کند. از دیگر مشخصات جذاب لیجن ۵ میتوانیم به طراحی زیبا با نمایشگری بدون حاشیه، پردازنده ۶ هستهای Core i7، مقادیر زیادی حافظه رم و SSD و صفحهنمایش IPS با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کنیم. از نظر مشخصات فنی هلیون ۳۰۰ شباهت زیادی با لیجن ۵ لنوو دارد.