امکان پشتیبانی از بازی Starfield از Steam Deck


تاد هاوارد، مدیر بازی Starfield گفت که جزئیات پشتیبانی Steam Deck از بازی جدید Bethesda بعداً اعلام خواهد شد تا طرفداران را امیدوار نگه دارد.

کارگردان استارفیلد تاد هاوارد با مایک هاوارد و گری ویتا در پادکست Xcast نشستند تا درباره استارفیلد و هیجان و انتظار طرفداران برای بازی نقش آفرینی جدید بتسدا صحبت کنند. هاوارد در بخشی از صحبت های خود در مورد تنظیمات دسترسی و مسائل مربوط به آن، به طور خلاصه به توسعه تجربه بازی از طریق استریم و دستگاه های قابل حمل اشاره کرد که باعث شد مایک هاوارد از او در مورد احتمال پشتیبانی Steam Deck از Starfield سوال کند.

جایی که به نظر می رسد او این احتمال را به طور کامل رد نمی کند. مایک هاوارد سوال خود را اینگونه می پرسد: «شما به کنسول های قابل حمل اشاره کردید. آیا می توانید آن استارفیلد را به ما بگویید آیا از Steam Deck پشتیبانی می کند یا خیر؟ روی همچین چیزی تمرکز کردی؟ یا قصد دارید بعدا با آن مقابله کنید؟ » تاد هاوارد پاسخ داد: “آره، بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.”

شخصیت زن استارفیلد

بنابراین، همانطور که می بینید، پاسخ تاد هاوارد لزوماً دیدگاه مثبتی در مورد پشتیبانی احتمالی Steam Deck از Starfield به ما نمی دهد، اما از طرف دیگر، او این احتمال را به طور کامل رد نمی کند. صفحه فروشگاه Steam این مشخصات را برای حداقل مشخصات سیستم برای اجرای بازی Starfield تنظیم کرده است:

  • پردازنده: AMD Ryzen 5 2600X یا Intel Core i7-6800K
  • 16 گیگابایت حافظه رم
  • کارت گرافیک: AMD Radeon RX 5700 یا NVIDIA GeForce 1070Ti
  • 125 گیگابایت حافظه SSD

همانطور که وب سایت PCGamer نیز اشاره می کند، مشخصات فنی Steam Deck حداقل مشخصات لازم برای اجرای Starfield را ندارد، قرار بود روی یک کنسول قابل حمل کار کند. اما اگر اینطور باشد نمی توان فریم ریت بالاتر از 30 فریم بر ثانیه را تصور کرد که البته برای کنسول های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز همینطور خواهد بود.

مروری بر محیط بازی Starfield

حداکثر نرخ فریمی که استارفیلد می تواند روی کنسول های نسل نهم مایکروسافت اجرا کند، موضوع بحث های زیادی در اینترنت بوده است. این گروه به این خبر واکنش منفی نشان داد و باعث شد هم فیل اسپنسر و هم تاد هاوارد از انتخاب توسعه دهندگان بازی برای محدود کردن یکی از مورد انتظارترین بازی های سال به 30 فریم در ثانیه دفاع کنند. اسپنسر گفت قفل کردن نرخ فریم بازی روی کنسول ها یک تصمیم فنی و “خلاقانه” بود و هاوارد همچنین گفت که Bethesda به دنبال ثبات و ثبات در نحوه اجرای بازی است و علیرغم عملکرد عالی بازی، استودیو نمی خواست. بازیکنان به آن فکر کنند.

بخوانید  بنیاد ملی بازی های رایانه ای رویداد طراحی بازی "بازیارا" را برگزار می کند.