پلی استیشن 5 پرو احتمالا از پردازنده Zen 2 استفاده خواهد کرد


بررسی جدید نشان می دهد که از معماری Zen 2 به عنوان پردازنده PS5 Pro استفاده شده است بسته به استراتژی قیمت گذاری، این منطقی ترین انتخاب خواهد بود.

LeviathanGamer at X (توئیتر سابق) نگاهی عمیق به مشخصات سیستم جدیدی انداخته است که به نظر می رسد متعلق به کنسول پلی استیشن 5 پرو باشد. بر اساس بررسی‌ها، استفاده از پردازنده‌ای که از معماری CPU مشابه پلی‌استیشن 5 فعلی استفاده می‌کند، منطقی‌ترین تصمیمی است که سونی می‌تواند بگیرد.

دلیل آن این است که معماری Zen 3 منجر به افزایش 16 درصدی عملکرد CPU و همچنین افزایش اندازه می شود مرگ در مقایسه با ذن 2 میتونه برای یکی باشه میتوانست مشکل ساز بودن افزایش هزینه نهایی تولید کنسول در مقایسه با ارتقای غیرقابل قبولی که به همراه دارد مشکل دیگری است که می توان برای این سیستم تصور کرد.

درباره نسل Zen 4 نیز دارای شرایط مشابه و افزایش اندازه قالب است این می تواند مشکل ساز باشد. آ پردازنده مبتنی بر معماری Zen 4c نیز برای PS5 Pro قابل استفاده نیست. زیرا با وجود کاهش اندازه دای، استفاده از این معماری مستلزم بازنگری در تراشه است تا ساختار 16 هسته ای آن با پردازنده 8 هسته ای سازگار شود.

از سوی دیگر، بهبود عملکردی که با پیشرفت‌های معماری تراشه‌های مدرن‌تر AMD امکان‌پذیر شده است، برای بازی‌هایی که به قدرت CPU متکی هستند، سودمند نخواهد بود. به همین دلیل با استفاده از تراشه Zen 2 با تمام مزایایی که از نظر هزینه و کارایی دارد، منطقی ترین انتخاب ممکن است این پلی استیشن 5 پرو خواهد بود.

APU های پلی استیشن 5

LeviathanGamer علاوه بر CPU به مشخصات GPU ممکن است پلی استیشن 5 پرو نیز نتیجه داد. گفته می شود که یکی یک GPU مبتنی بر معماری RDNA2 یا RDNA3 می‌تواند اندازه تراشه اصلی را افزایش یا کاهش دهد بدون اینکه تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه‌های تولید داشته باشد. تنها چیزی که می تواند به طور قابل توجهی بر این هزینه ها تأثیر بگذارد، گره فرآیند یا فناوری ساخت APU ها است. اگر این تراشه همچنان بر اساس فرآیند 6 نانومتری تولید شود، ممکن است هزینه های تولید آن همچنان در محدوده 60 تا 80 دلار بیشتر از مدل های فعلی باشد.

بخوانید  The Human Cost Of Game Developer Layoffs | Spot On

این انتخاب محتمل ترین رویکردی است که می تواند توسط سونی اتخاذ شود. با این حال، با توجه به اینکه پلی استیشن 5 پرو بر اساس اطلاعات فاش شده، 50 وات مصرف برق بالاتری نسبت به مدل پایه خواهد داشت، ممکن است مشکلاتی در زمینه تولید برق و گرما ایجاد شود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه این موارد، استفاده از یک CPU Zen 2 و فناوری ساخت 6 نانومتری کنسول جدید سونی ممکن است حدود 100 دلار بیشتر از پلی استیشن 5 اسلیم قیمت داشته باشد که قیمت مناسبی به نظر می رسد.

با این وجود، کنسول PS5 Pro هنوز به طور رسمی معرفی نشده است و ممکن است تصمیمات بعدی توسط توسعه دهندگان و تصمیم گیرندگان سونی در مورد سیاست قیمت گذاری محصولات این شرکت اتخاذ شود. در هر صورت جزئیات به محض تایید منابع رسمی به اطلاع شما خواهد رسید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر