پردازنده گرافیکی تایتان انویدیا با 48 گیگابایت حافظه دیده شد

طبق اخبار منتشر شده پیشتر در مورد چیپ موسوم به PG137، این پردازنده گرافیکی احتمالا همینطوره TITAN RTX ADA است که اولین بار توسط Kopite7kimi، منبع افشای اطلاعات Nvidia اعلام شد. کوپیت وی همچنین گفت که این کارت 48 گیگابایت حافظه گرافیکی خواهد داشت و اکنون این اطلاعات دقیقا در اخبار جدید تایید شده است.

اعلامیه تحویل نمونه اولیه مهندسی GPU PG137 Nvidia، نسل بعدی GPU Green Team Titan را با 48 گیگابایت حافظه گرافیکی به نمایش می گذارد.

نکته جالب ذکر ماژول حافظه GDDR6 و نه GDDR6X این برد است. بنابراین، به نظر می رسد که کارت گرافیک نسل بعدی Titan انویدیا از نسخه GDDR6 با سرعت کلاک بالاتر به جای حافظه GDDR6X استفاده خواهد کرد. اخبار دیگر به حداقل دو مدل از جمله SKU 0 و SKU 330 اشاره می کند که نشان می دهد برخی از افشاگران به اطلاعات مختلفی دسترسی داشته اند.

به نظر می رسد انویدیا ارسال نمونه های مهندسی تراشه های PG137 را به مراکز توسعه محصول خود در سراسر جهان آغاز کرده است. این خبر بر اساس اعلام یک محموله به هند منتشر شده است و ظاهرا انویدیا دو نمونه از این محصول را به این کشور ارسال کرده است.

اطلاعات پردازنده گرافیکی Nvidia PG137

برد مدار کارت گرافیک TITAN ADA

همین چند روز پیش، تصویری از GPU TITAN RTX ADA منتشر شد که دارای طراحی گرافیکی چهار اسلات و اولین PCB عمودی انویدیا با کانکتورهای نمایشگر انباشته است. این PCB به صورت موازی با مادربرد قرار می گیرد تا ظاهر کارت گرافیک را در آینده تغییر دهد.

تنها تفاوت اطلاعات این تصویر با تصاویر چند روز پیش، تغییر محصول از EB2 به TS1 است که احتمالاً متعلق به برد مهندسی و نمونه آزمایشی است. نکته بارز این است که طراحی این کارت در وضعیت پیشرفته تری قرار دارد. رنگ آمیزی آن نیز مشابه مدل های نسل قبلی TITAN است.

بخوانید  امکان ساخت انیمیشن زلدا توسط یونیورسال و سازنده ماریو