زومکست: اخراج‌ها در صنعت بازی؛ از اپیک گیمز تا ناتی داگ


تعدیل نیرو، تعدیل نیرو و باز هم تعدیل نیرو. چرا این همه استودیو بازی‌سازی، کارمندهای خود را اخراج می‌کنند؟ در زومکست جدید به بررسی ماجرا پرداختیم.

اگر اهل دنبال کردن اخبار صنعت ویدیوگیم باشید، بارها و بارها طی ماه‌های اخیر شاهد اخبار مربوط‌به اخراج بازی‌سازهای گوناگون بوده‌اید. از شرکت‌های ناشر تا استودیوهای بازی‌سازی کوچک و بزرگ به سراغ تعدیل نیرو رفتند؛ تا هرکدام تا حدی تعداد کارمندهای خود را کاهش دهند. ناتی داگ، ۳۴۳ اینداستریز، تل‌تیل، یوبیسافت، کریستال داینامیکس، بتسدا، مدیامولکول، Team17 و صدالبته اپیک گیمز تنها برخی از کمپانی‌هایی هستند که اخبار تعدیل نیرو آن‌ها را خوانده‌ایم.

تازه طی چند ماه اخیر برخی از استودیوها به‌صورت کامل نابود شدند؛ از Volition تا PixelOpus. تعدیل نیرو انقدر گریبان‌گیر صنعت بازی شده که انگار هر روز امکان دارد یک خبر جدید در این رابطه منتشر شود. مثلا بعد از ضبط زوم‌کست یک گیمر اعلام شد که استودیو بانجی هم چند کارمند خود را اخراج می‌کند.

در این وضعیت سوالات زیادی برای گیمرها به وجود آمده‌اند. آیا همه‌ی اخراج‌ها دلیل یکسانی دارند؟ چه اتفاقاتی در صنعت بازی‌سازی رخ داده‌اند که استودیوهای بازی‌سازی را به سوی تعدیل نیرو سوق می‌دهند؟ در آینده چه خواهد شد؟ اصلا اتفاقات مورد بحث، چه‌قدر مهم یا تأثیرگذار هستند؟ شما را دعوت می‌کنیم که به تماشای ویدیو جدیدترین زوم‌کست یک گیمر بنشینید.

برای حمایت از یک گیمر لطفا در یوتیوب تماشا کنید

همان‌طور که در ویدیو می‌بینید، زوم‌کست براساس پیشنهاد‌ شما کاربرهای محترم یک گیمر تولید شد. لطفا دیدگاه‌های خود در رابطه با اخراج کارمندهای شرکت‌های بازی‌سازی را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بخوانید  Skyband یک بازی شکست ناپذیر جدید می سازد