ارزش سهام دو شرکت چینی تنسنت و نتایز کاهش یافت


دو شرکت Tencent و NetEase پس از معرفی قوانین جدید با هدف محدود کردن بازی های آنلاین در چین متحمل ضررهای سنگین شدند.

بر اساس آخرین اخبار، شرکت های چینی Tencent و Netizen پس از اعلام قوانین جدید چین در مورد محدودیت هزینه بازی های آنلاین در روز جمعه، شاهد کاهش 80 میلیارد دلاری ارزش بازار خود بودند.

به گزارش رویترز، طبق پیش نویس قانون منتشر شده توسط اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین، توسعه دهندگان بازی های آنلاین اجازه ندارند به بازیکنان برای ورود روزانه، هزینه های اولیه فروشگاه یا خریدهای بعدی پاداش دهند. همچنین از این توسعه دهندگان خواسته شده است که مقدار پولی که یک بازیکن می تواند در کیف پول دیجیتال درون بازی خود ذخیره کند را محدود کنند.

اگرچه قوانین جدید هنوز قابل تغییر هستند و احتمالا تا سال آینده اجرایی نخواهند شد، اما اخبار آنها باعث افت ارزش سهام شرکت های بزرگ چینی پیشرو در صنعت بازی های ویدیویی شده است. ارزش سهام Tencent که بزرگترین شرکت بازی سازی جهان محسوب می شود، در یک مقطع زمانی 16 درصد کاهش یافت. همچنین گزارش شد که ارزش سهام Netize 25 درصد کاهش یافت.

ایوان سو، تحلیلگر مورنینگ استار درباره کاهش سهام این دو شرکت چینی گفت: «حذف عناصری که بازیکن را تشویق به شرکت روزانه در بازی یا خریدهای متوالی می کند، به این معنی است که تعداد کاربران فعال روزانه و درآمد حاصل از اپلیکیشن محتمل است. برای کاهش. و در نهایت ناشران را مجبور می کند تا سیاست های طراحی بازی و کسب درآمد خود را تغییر دهند.

بخوانید  بهترین DNS برای بازی و دانلود در ایران

در سال 2021، چین محدودیت‌های سختی را برای مدت زمانی که گیمرهای زیر سن قانونی می‌توانند بازی کنند اعمال کرد تا نگرانی در مورد اعتیاد خردسالان به بازی‌های آنلاین و چند نفره کاهش یابد. برای اطمینان از اجرای این قوانین، چین تایید بازی های جدید را تا سال گذشته به حالت تعلیق درآورد. انتشارات اکنون تا 60 روز پس از اعلام رسمی فرصت دارند تا از قوانین محدودکننده جدید پیروی کنند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر