Intel XeSS 1.3 در مقابل FSR و DLSS در Horizon Forbidden West می درخشد

فناوری XeSS 1.3 اینتل با وضوح حرکت و کیفیت تصویر بهتر از رقبای خود بهتر عمل می کند. XeSS 1.3 در مقایسه با FSR و DLSS عملکرد خوبی داشت.

فناوری ارتقاء جدید اینتل به نام XeSS 1.3 اخیرا مورد بررسی قرار گرفت. این فناوری در رقابت با FSR و DLSS عملکرد خوبی داشته و وضوح حرکت بسیار بهتری را نسبت به نسل های قبلی خود ارائه می دهد.

همانطور که اینتل در زمان اعلام اعلام کرد، XeSS 1.3 برای ارائه بازسازی دقیق‌تر تصویر، بهبود ضد aliasing، کاهش شبح‌سازی و پایداری زمانی بالاتر بهبود یافته است. به نظر می رسد این ادعا درست باشد، زیرا کانالی به نام S2Games Bench با مقایسه این فناوری جدید با رقبای خود، این موضوع را ثابت کرد.

برای مقایسه، XeSS 1.3 در برابر XeSS 1.2، DLSS 3.7 و FSR 2.2 مورد بررسی قرار گرفت. همه حالت‌های XeSS 1.2 از مدل DP4a استفاده می‌کنند که روی همه پردازنده‌های گرافیکی (اینتل، انویدیا، AMD) کار می‌کند، در حالی که مدل XMX فقط با پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc که دارای شتاب سخت‌افزاری XMX هستند، سازگار است. لازم به ذکر است که مدل XMX علاوه بر عملکرد بهتر، کیفیت تصویر بالاتری را نیز ارائه می دهد.

یک کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 برای آزمایش تمام این تکنیک های ارتقاء مقیاس استفاده شد. در نگاه اول متوجه برتری XeSS 1.3 نسبت به XeSS 1.2 می شویم، زیرا در نسخه قدیمی تر حشرات پرنده ردی از خود به جای می گذارند که نشان دهنده کاهش دقت حرکت است. این مشکل در حالت های Intel XeSS 1.3 Intel Quality و Ultra Quality مشاهده نشد.

بخوانید  پلی استیشن با Project Q به بازی های دستی (نوعی) بازمی گردد

Intel XeSS 1.3 در مقابل FSR و DLSS در Horizon Forbidden West

در مرحله بعد مقایسه ای بین XeSS، FSR و DLSS انجام شد. در این مسابقه حالت XeSS Super Quality با مدل DP4a عملکرد خوبی داشت و وضوح تصویر بهتری نسبت به FSR ارائه می کرد و در عین حال می توانست با کیفیت تصویر DLSS همخوانی داشته باشد. فناوری FSR AMD تصویر را واضح می کند تا جزئیات را به نمایش بگذارد، که ممکن است برای برخی از کاربران لذت بخش باشد، اما همانطور که در مثال زیر می بینیم، تصاویری با نام مستعار بسیار قابل توجه تولید می کند.

Intel XeSS 1.3 در مقابل FSR و DLSS در Horizon Forbidden West

همچنین زمانی که الوی (شخصیت اصلی بازی) می دود، مسیرهای شبح مانندی از خود به جا می گذارد و همین اتفاق برای حشرات پروازی که روی صفحه ظاهر می شوند نیز می افتد. علاوه بر این، آب در DLSS و XeSS بسیار صاف به نظر می رسد، در حالی که در FSR، یک اثر درخشان بسیار آزاردهنده بر روی آب وجود دارد.

Intel XeSS 1.3 در مقابل FSR و DLSS در Horizon Forbidden West

Intel XeSS 1.3 در مقابل FSR و DLSS در Horizon Forbidden West

به نظر می رسد اینتل در بهبود عملکرد و کیفیت بصری فناوری XeSS خود موفقیت بزرگی داشته است. خبر خوب این است که اگر بازی قبل از XeSS 1.2 وجود داشته باشد یا نسخه های قدیمی از آن پشتیبانی می کنند، می توانید آن را جایگزین کنید dll برای libxess از XeSS 1.3 استفاده کنید. فایل‌های جدید XeSS 1.3 را می‌توانید در GitHub پیدا کنید.

در حال حاضر، تنها ویژگی مهمی که فناوری XeSS اینتل فاقد آن است، تولید فریم است. با این حال، اینتل نیز در حال کار بر روی این ویژگی است، بنابراین ممکن است به زودی آن را مشاهده کنیم.

بخوانید  تریلر Sand Land Sandstorm Leans Into Meme با آهنگ ترنس نمادین

دانلود از آپارات

تحریریه مجله بازی یک گیمر