گزارش باکس آفیس: تام کروز در یک قدمی Titanic و Avengers: Infinity War

تام کروز در کابین خلبانی یک جت جنگنده فیلم تاپ گان ماوریک

مشکل اما این است که نه‌تنها این باعث شده تا اَبرحیوانات دی‌سی در نگاهِ مشتری همچون چیزهایی که قبلا دیده است به نظر برسد، بلکه طبق معمول برادران وارنر محبوبیتِ سوپرمن در بینِ عموم سینماروها را هم دست بالا گرفته است. علاوه‌بر اینها، کسانی که فیلم را دیده‌اند آن را به‌عنوانِ انیمیشنی توصیف کرده‌اند که جنبه‌ی بزرگسالانه‌اش کمتر از فیلمی مثل لگو بتمن است و بیشتر با هدفِ جلب نظر مخاطبان کم‌سن و سال‌تر طراحی و تبلیغات شده است. تازه، کلا انیمیشن‌های غیردنباله‌ای از سال ۲۰۱۸ تاکنون در گیشه مشکل داشته‌اند. برای یافتنِ کوکو (۸۰۰ میلیون دلار)، آخرین انیمیشنِ غیردنباله‌ای که به یک موفقیتِ غول‌آسایِ انکارناپذیر بدل شد باید به اواخر سال ۲۰۱۷ بازگردیم. با همه‌ی اینها، نه‌تنها نقدهای اَبرحیوانات دی‌سی اکثرا مثبت هستند (درصد رضایتِ منتقدان در راتن‌تومیتوز ۷۱ است)، بلکه این فیلم از حالا تا زمانِ اکران مجدد آواتار در بیست و سوم سپتامبر (یکم مهر ۱۴۰۱) و زمان اکران بلک آدام در بیست و یکم اُکتبر (۲۹ مهر ۱۴۰۱)، آخرین گزینه‌ی کودک‌پسندانه‌ی سینماها خواهد بود.

اما از تازه‌اکران‌ها که بگذریم، در جایگاهِ دوم جدول به نُچ (Nope)، ساخته‌ی علمی‌تخیلی/ترسناکِ جوردن پیل برمی‌خوریم که پس از تجربه‌ی ۵۸ درصد اُفت فروش نسبت به افتتاحیه‌ی ۴۴ میلیون دلاری‌اش، ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار دلارِ تازه در دومین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ ۱۰ روزه‌ی ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در گیشه‌ی آمریکایی دست یافت. گرچه این فیلم اُفت فروشِ شدیدتری را در مقایسه با ما (منفی ۵۳ درصد از ۷۱ میلیون دلار افتتاحیه)، فیلم قبلی جوردن پیل تجربه کرده است، اما با این وجود، به‌زودی هالووین می‌کُشد (۹۲ میلیون دلار) را پشت سر خواهد گذاشت تا به پُرفروش‌ترین فیلم بزرگسالانه‌ی باکس آفیس از زمانِ پسران بد تا ابد (۲۰۴ میلیون دلار در ژانویه‌ی ۲۰۲۰) بدل شود. جایگاه سوم جدول به ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) تعلق دارد که با کسب ۱۳ میلیون دلارِ تازه در چهارمین آخرهفته‌اش، مجموعِ درآمدِ خانگی‌اش را به ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و مجموعِ جهانی‌اش را به ۶۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رساند.

این فیلم احتمالا اکرانش را با کسب ۳۳۰ میلیون دلار فروشِ خانگی (بیشتر از درآمدِ ۳۱۵ میلیونیِ ثور: رگناروک) و ۷۳۵ میلیون دلار فروشِ جهانی به پایان خواهد رساند. آیا این رقم در حد و اندازه‌ی مقداری که خودِ دیزنی انتظار داشت است؟ نه. اما آیا این رقم همچنان بیشتر از درآمدِ ۷۱۵ میلیون دلاری ثور: رگناروک (بدون احتساب درآمدش از بازارهای چین و روسیه) است؟ بله. در جایگاه چهارم جدول به مینیون‌ها: ظهور گرو (Minions: The Rise of Gru)، محصول یونیورسال/ایلومینیشن برمی‌خوریم که ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار دلارِ تازه در پنجمین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ شگفت‌انگیزِ ۳۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروشِ خانگی و ۷۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروشِ جهانی دست یافت. این فیلم احتمالا اکرانش را با کسب چیزی حدود ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه‌ی آمریکای شمالی و ۸۰۰ میلیون دلار در دنیا به پایان خواهد رساند که ۱۰ برابرِ بودجه‌ی ۸۰ میلیون دلاری‌اش خواهد بود.

درواقع، اَبرحیوانات دی‌سی از حالا تا زمانِ نمایش دنیای عجیب (Strange World)، محصول والت دیزنی در بیست و سوم نوامبر (دوم آذر ۱۴۰۱)، آخرین انیمیشنِ سینماها خواهد بود. همان تاخیرهایی که باعث عقب اُفتادنِ تاریخ اکران بلک آدام تا اُکتبر شدند، زمان اکران گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) را از سپتامبر به دسامبرِ امسال موکول کرد و مرد عنکبوتی: در میانِ دنیای عنکبوتی را هم از اُکتبر به تابستانِ سال بعد فرستاد. بنابراین، اَبرحیوانات دی‌سی حالاحالاها درکنارِ مینیون‌ها ۲ (که همچنان با قدرت می‌تازد) و لایت‌یر (که همین الانش مُرده حساب می‌شود) جزو تنها انیمیشن‌های حال حاضرِ سینماها خواهد بود. اگر اَبرحیوانات دی‌سی اکرانی شبیه به آدم‌بدها داشته باشد و ۴ برابرِ درآمدِ افتتاحیه‌اش کسب کند، فروشِ نهایی ۹۵ میلیون دلاری‌اش در گیشه‌ی آمریکای شمالی و ۲۴۵ میلیون دلاری‌اش در دنیا پیش‌بینی می‌شود که نتیجه‌ی خوبی برای یک فیلمِ ۹۰ میلیون دلاری به شمار می‌رود (مخصوصا باتوجه‌به ادامه‌ی سودآوری‌اش در دورانِ پسا-اکرانِ سینمایی‌اش).

تنها فیلم‌هایی که قادر هستند سلطه‌ی تاپ گان ۲ بر گیشه‌ی ۲۰۲۲ را به چالش بکشند، بلک‌پنتر: واکاندا برای همیشه‌ی رایان کوگلر و آواتار ۲ جیمز کامرون هستند

پرواز سوپرمن با کریپتو در انیمیشن DC League of Super-Pets

اگر هر دو دنباله درآمدِ قسمت‌های اولشان را تکرار کنند، آن وقت تاپ گان ۲ از پُرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۲ در گیشه‌ی آمریکای شمالی و دنیا به جایگاهِ سوم سقوط خواهد کرد. اما اگر هردوی آن‌ها در بدبینانه‌ترین حالتِ ممکن با اُفت فروشی شبیه به دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده (از ۶۵۲ میلیون دلار به ۴۱۷ میلیون دلار) مواجه شوند، آن وقت آواتار ۲ به ۴۸۶ میلیون دلار دست خواهد یافت (برابر با در جستجوی دوری) و واکاندا برای همیشه هم ۴۴۸ میلیون دلار خواهد فروخت (برابر با شوالیه‌ی تاریکی). در این صورت، تاپ گان ۲ جایگاهش به‌عنوانِ صدرنشین باکس آفیسِ ۲۰۲۲ را همچنان حفظ خواهد کرد. بلک‌پنتر ۲ احتمالا رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی باکس آفیس ۲۰۲۲ را خواهد شکست. قسمت اول بلک‌پنتر اکرانش را با کسب ۲۰۲ میلیون دلار افتتاحیه‌ی سه‌روزه آغاز کرد. این فیلم در دورانِ نمایش سینمایی‌اش آن‌قدر بادوام بود و در طولِ چهار سال گذشته آن‌قدر محبوب بوده است که می‌توان دستیابیِ واکاندا برای همیشه به افتتاحیه‌ای بزرگ‌تر از قسمت اول را پیش‌بینی کرد.

بخوانید  رونمایی از کارت گرافیک RTX 4060 Ti; تا 70 درصد سریعتر از 3060Ti

استیون ین در فیلم Nope در حال نگاه کردن به آسمان

جیک سالی در حال سواری گرفتن از یک جانور آبی در فیلم آواتار ۲

جایگاه پنجمِ جدول در اختیار تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) است که در دهمین آخرهفته‌ی نمایشش، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلارِ تازه از گیشه‌ی آمریکای شمالی و ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلارِ دیگر از بازارهای خارجی کسب کرد. اکشنِ تحسین‌شده‌ی تام کروز تاکنون ۶۵۰ میلیون دلار در گیشه‌ی آمریکای شمالی و یک میلیارد و ۳۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است (بدون اکران در بازار چین). این فیلم به‌زودی هردوی تایتانیک (۶۵۹ میلیون دلار) و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۶۷۹ میلیون دلار) را پشت سر خواهد گذاشت. در این صورت، این فیلم که ۱۷۰ میلیون دلار هزینه‌ی ساختش شده، پشت‌سرِ بلک‌پنتر (۷۰۰ میلیون دلار)، آواتار (۷۶۰ میلیون دلار)، انتقام‌جویان: پایان بازی (۸۶۹ میلیون دلار) و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۹۳۷ میلیون دلار)، در جایگاهِ پنجمِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ باکس آفیسِ آمریکای شمالی جای خواهد گرفت. تاپ گان ۲ با پشت سر گذاشتنِ شگفت‌انگیزان ۲، در بینِ دنباله‌هایی که قسمتِ دوم یک مجموعه حساب می‌شوند، پُرفروش‌ترین‌شان است.

گزارش باکس آفیسِ این هفته را با انیمیشن اَبرحیواناتِ لیگ دی‌سی (DC League of Super-Pets) شروع می‌کنیم که با کسب ۲۳ میلیون دلار به‌عنوان افتتاحیه‌ی سه‌روزه‌اش در گیشه‌ی آمریکای شمالی، صدر جدول را تصاحب کرد. این رقم فاصله‌ی ناچیزی با افتتاحیه‌ی ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار دلاری انیمیشن آدم‌بدها (The Bad Guys)، محصول دریم‌ورکس دارد که درنهایت به ۹۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروشِ خانگی دست یافت. اَبرحیواناتِ دی‌سی تاکنون ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هم از بازارهای خارجی به‌دست آورده است و مجموعِ فروش جهانی‌اش را به ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسانده است. میانگین امتیازِ تماشاگران به این فیلم، A منفی بوده است. با این وجود، این افتتاحیه برای فیلمی که با ۹۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، گرچه بد نیست، اما اطمینان‌بخش هم نیست. ایده‌ی اَبرحیوانات دی‌سی این است که چه می‌شد اگر نسخه‌ی ابرقهرمانیِ انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی را با صداپیشگیِ دواین جانسون و کوین هارت (که همکاری‌شان یکی از نقاط قوتِ دنباله‌های فوق‌العاده موفق جومانجی است) می‌ساختیم؟

پوستر رسمی فیلم Thor: Love and Thunder

جایگاه نهمِ جدول به دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion) تعلق دارد که این آخرهفته در بازار ژاپن روی پرده رفت و ۱۰ میلیون دلار به‌عنوانِ افتتاحیه‌ی سه‌روزه‌اش کسب کرد. دنیای ژوراسیک ۳ با کسب ۲ میلیون دلارِ دیگر در هشتمین آخرهفته‌اش، به مجموعِ ۳۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروشِ خانگی دست یافت؛ رقمی که آن را بالاتر از بتمنِ مت ریوز (۳۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) به سومین فیلم برتر باکس آفیسِ آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۲ بدل می‌کند. دنیای ژوراسیک ۳ که با ۱۸۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، تاکنون ۹۴۲ میلیون دلار در دنیا فروخته است. احتمالا درآمدِ این فیلم در ژاپن برای عبور دادنِ آن از مرز یک میلیارد دلار کافی نخواهد بود، اما همین رقمِ فعلی هم برای خودش دستاوردِ تجاری بزرگی حساب می‌شود. این فیلم به‌زودی با پیشی گرفتن از دکتر استرنج در مولتی‌ورسِ جنون (۹۵۵ میلیون دلار)، به دومین فیلم برترِ باکس آفیسِ ۲۰۲۲ در دنیا بدل خواهد شد.

جدول ۱۰ فیلم برتر آخرهفته (بیست و نهم تا سی و یکم ژوئیه ۲۰۲۲)










ردیف نام فیلم درآمد آخرهفته مجموع آمریکای شمالی تعداد هفته
۱

Minions: The Rise of Gru

۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار ۳۲۰ میلیون و ۴۱۱ هزار دلار ۵
۵ Top Gun: Maverick ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار ۶۵۰ میلیون دلار ۱۰
۶ Where the Crawdads Sing ۷ میلیون و ۵۲۴ هزار دلار ۵۳ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار ۳
۷ Elvis ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار ۱۲۹ میلیون دلار ۶
۸

ساخته‌ی جوزف کوشینسکی نه‌تنها به‌زودی دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده (یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار / ۲۶۷ میلیون دلارش به چین تعلق دارد) را در جدولِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخِ باکس آفیسِ دنیا پشت سر خواهد گذاشت، بلکه تا هفته‌ی آینده از جنگ ستارگان: آخرین جدای (یک میلیارد و ۳۳۳ میلیون دلار)، هری پاتر و یادگاران مرگبار ۲ (یک میلیارد و ۳۴۲ میلیون دلار) و بلک‌پنتر (یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون دلار) نیز سبقت خواهد گرفت و یک پله پایین‌تر از انتقام‌جویان: دوران اولتران (یک میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار) در جایگاه سیزدهمِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ جای خواهد گرفت. تاپ گان ۲ در صورتِ اکران در چین و روسیه می‌توانست با عبور از مرزِ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فروش جهانی، بالاتر از سریع و خشن ۷ و قسمت اول انتقام‌جویان به جمعِ ۱۰ فیلم برترِ تاریخِ دنیا بپیوندد.

مخصوصا باتوجه‌به اینکه کنجکاوی ناشی از مرگِ چادویک بوزمن مثل اتفاقی که در رابطه با سریع و خشن ۷ (مرگ پُل واکر)، آخرین جدای (مرگ کری فیشر) و شوالیه‌ی تاریکی (مرگ هیث لجر) اُفتاد باعث می‌شود تا افرادی که در حالتِ عادی تماشای آن را عقب می‌اندازند، برای هرچه زودتر دیدنِ آن در آخرهفته‌ی افتتاحیه به سینماها هجوم ببرند. ماه دسامبر نه به افتتاحیه‌های رکوردشکنانه‌اش، بلکه به دوام طولانی‌مدتِ فیلم‌ها معروف است. پس، نمی‌توان افتتاحیه‌ی رکوردشکنانه‌ی آواتار ۲ را پیش‌بینی کرد. در بهترین حالت این فیلم لقبِ بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی غیرجنگ ستارگانیِ تاریخِ دسامبر را به‌دست خواهد آورد. کوچک‌ترین افتتاحیه در بینِ جنگ ستارگان‌هایی که در دسامبر اکران شده‌اند به روگ وان (۱۵۵ میلیون دلار) تعلق دارد. پس اگر آواتار ۲ به چیزی حول و حوشِ ۱۵۰ میلیون دلار افتتاحیه دست پیدا کند (که در صورت مثبت‌بودنِ نقدهایش امکان‌پذیر خواهد بود)، آن وقت این فیلم با استقامتی شبیه به جومانجی: مرحله‌ی بعد (۳۱۵ میلیون دلار از ۵۹ میلیون دلار افتتاحیه یا ۵/۳۵ برابرِ افتتاحیه‌اش) به ۸۰۰ میلیون دلار فروشِ خانگی دست خواهد یافت.

اما اگر این فیلم عملکردی شبیه به انیمیشنِ اورجینال پاکوچیک (Smallfoot)، محصول خودِ برادران وارنر را تجربه کند و ۳/۶۱ برابرِ درآمد افتتاحیه‌اش بفروشد، به ۸۳ میلیون دلار درآمدِ خانگی و ۲۱۵ میلیون دلار درآمدِ جهانی دست خواهد یافت. همچنین، این فیلم با فروشی شبیه به لک‌لک‌ها (Storks)، دیگر انیمیشنِ اورجینالِ برادران وارنر نیز ۳/۴۱ برابرِ افتتاحیه‌اش خواهد فروخت که به‌معنی درآمدِ نهایی ۸۰ میلیون دلاری‌اش در گیشه‌ی خانگی و ۲۰۰ میلیون دلاری‌اش در دنیا خواهد بود. اما بدترین اتفاقی که می‌تواند برای اَبرحیوانات دی‌سی بیافتد این است که به سرنوشتِ ناگوارِ لگو نینجاگو (۵۹ میلیون دلار خانگی / ۱۲۳ میلیون دلار جهانی از ۲۰ میلیون دلار افتتاحیه) دچار شود. درست همان‌طور که مردم در نتیجه‌ی اشباع‌شدگیِ ناشی از میزان زیادی محتوای لگویی به لگو نینجاگو بی‌اعتنایی کردند، این اتفاق هم می‌تواند در صورتِ شباهتِ بسیار زیادِ اَبرحیواناتِ دی‌سی به مجموعه‌ی زندگی مخفی حیوانات خانگی تکرار شود. در این صورت، اَبرحیوانات دی‌سی با کسبِ ۲/۹۰ برابرِ درآمدِ افتتاحیه‌اش، به کسب فقط ۶۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱۳۸ میلیون دلار در دنیا رضایت خواهد داد.

DC League of Super-Pets

۲۳ میلیون دلار ۲۳ میلیون دلار ۱
۲

تنها فیلم‌هایی که قادر هستند سلطه‌ی تاپ گان ۲ بر گیشه‌ی ۲۰۲۲ را به چالش بکشند، بلک‌پنتر: واکاندا برای همیشه‌ی رایان کوگلر و آواتار ۲ جیمز کامرون هستند. واکاندا برای همیشه که قطارِ هایپش از همین حالا با تیزرِ خارق‌العاده‌اش به راه اُفتاده است، در یازدهم نوامبر (۲۰ آبان ۱۴۰۱) روی پرده خواهد رفت. از طرف دیگر، اولین تیزرِ آواتار ۲ هم که برای اکران در شانزدهم دسامبر (۲۵ آذر ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است، حیرت‌زدگیِ سینماروها را از همین حالا برانگیخته است. انتظارات از هر دو فیلم بالاست. قسمت اولِ بلک‌پنتر در بینِ محبوب‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول جای می‌گیرد و اولین فیلم مارول بود که نامزد بهترین فیلمِ اُسکار شد. درگذشتِ شوکه‌کننده‌ی چادویک بوزمن (درست مثل اتفاقی که در رابطه با مرگِ غیرمنتظره‌ی هیث لجر قبل از اکرانِ شوالیه‌ی تاریکی اُفتاد) به افزایش علاقه و کنجکاویِ مردم نسبت به واکاندا برای همیشه منجر خواهد شد. قسمت اول آواتار هم با کسب ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در دنیا، پُرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس آفیس بود و همچنان است. فاصله‌ی ۱۳ ساله‌ی بینِ دنباله و قسمت اول آن‌قدر طولانی است که در این مدت بحث و گفتگوهای پیرامونِ این مجموعه از «هیچکس به آواتار اهمیت نمیده» به «ما دل‌مون برای بلاک‌باسترهای شخصی و هنرمندانه‌ای مثل آواتار که صرفا برای آغاز دنیاهای سینمایی یا تغذیه کردنِ سرویس‌های استریمینگ ساخته نمیشن، تنگ شده» تغییر کرده است.

Vengeance

یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار ۱



منبع

دومین تازه‌اکرانِ این هفته فیلم کمدی/درام/معماییِ انتقام (Vengeance) به کارگردانی بی. جی. نواک است که به سفر یک پادکست‌سازِ نیویورکی به تگزاس برای تحقیقات در خصوصِ مرگِ زنی که قبلا برای مدت کوتاهی با او رابطه داشته بود می‌پردازد. استودیوی فوکس‌فیچرز این فیلم را در ۹۹۸ سینما اکران کرد که به کسب یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار به‌عنوان افتتاحیه و قرارگیری‌اش در جایگاهِ دهم جدول منجر شد. گرچه این افتتاحیه، رقم چشم‌گیری نیست، اما در این دوره و زمانه نه‌تنها اکرانِ سینمایی چنین فیلم‌هایی اولداسکولی برای خودش یک دستاورد است، بلکه اکرانِ سینمایی این فیلم حتما به منحصربه‌فردتر و جذاب‌تر به نظر رسیدنِ آن در زمانِ پخشش روی پلتفرم‌های اجاره‌ی فیلم و سرویس‌های استریمینگ کمک خواهد کرد. میانگین امتیازِ‌ تماشاگران به این فیلم B مثبت بوده است. همچنین، استودیوی A24 هم تصمیم گرفت تا نسخه‌ی جدیدی از همه‌چیز همه‌جا به‌یک‌باره (Everything Everywhere All at Once) را که شامل هشت دقیقه محتوای اضافه می‌شود در نوزدهمین آخرهفته‌ی نمایشش مجددا به‌طور گسترده اکران کند. ساخته‌ی مولتی‌ورس‌محورِ تحسین‌شده‌ی دنیل‌ها ۶۵۰ هزار دلارِ تازه کسب کرد و به مجموعِ ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروشِ خانگی رسید و از مرزِ ۱۰۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد تا به نخستین فیلمِ ۱۰۰ میلیون دلاری تاریخ این استودیو بدل شود.

Thor: Love and Thunder

۱۳ میلیون دلار

۳۰۱ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار

۴


۴

اما از تاپ گان ۲ که بگذریم، در جایگاه ششم جدول به فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) برمی‌خوریم که به‌عنوانِ بزرگ‌ترین فیلمِ تابستان امسال برای زنان بزرگسال همچنان به دوامِ قوی‌اش ادامه می‌دهد. این ملودرام ۷ میلیون و ۵۲۵ هزار دلارِ تازه در سومین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ ۱۷ روزه‌ی ۵۳ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار رسید. این فیلم که با ۲۴ میلیون دلار بودجه تهیه شده، احتمالا تا پایانِ دوره‌ی اکرانش از مرز ۷۰ میلیون دلار فروشِ خانگی عبور خواهد کرد. یکی دیگر از فیلم‌هایی که این روزها دارد از بازگشتِ سینماروهای بزرگسال به سینماها بهره می‌بَرد، فیلم موزیکال/زندگینامه‌ای اِلویس (Elvis)، محصول برادران وارنر است. این فیلم ۵ میلیون و ۸۳۰ هزار دلارِ تازه در ششمین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ ۱۲۹ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی و ۲۳۴ میلیون دلار در دنیا دست یافت. این فیلم که با ۸۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، حتی پیش از اینکه به یکی از مدعیانِ فصل جوایز بدل شود، از مرز ۱۵۰ میلیون دلار فروشِ خانگی عبور خواهد کرد.

Jurassic World Dominion

۲ میلیون دلار

۳۶۹ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار

۸


۱۰

اما اگر آواتار ۲ عملکردی شبیه به روگ وان (۳/۴۳ برابرِ افتتاحیه‌اش) یا حتی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۳ برابرِ افتتاحیه‌اش) داشته باشد، فروشِ نهایی ۳۶۳ تا ۵۱۱ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود. احتمال اینکه بلک‌پنتر ۲ به برنده‌ی باکس آفیسِ آمریکای شمالی بدل شود و آواتار ۲ هم صدرنشینِ گیشه‌ی خارجی و گیشه‌ی جهانی شود (مخصوصا اگر در چین اکران شود) وجود دارد. نتیجه‌ای که از این محاسباتِ زودهنگام باید بگیریم این است که در بدترین حالتِ ممکن واکاندا برای همیشه و آواتار ۲ درکنار تاپ گان ۲ به دومین و سومین ۶۰۰ میلیونی‌های باکس آفیسِ ۲۰۲۲ در گیشه‌ی آمریکای شمالی بدل خواهند شد و این خودش به‌تنهایی دستاوردِ شگفت‌انگیزی برای کُلِ صنعتِ فیلمسازی هالیوود به شمار می‌رود. آیا واکاندا برای همیشه در حد و اندازه‌ی هایپ کرکننده‌‌اش ظاهر خواهد شد؟ آیا تشابهاتِ داستانی واکاندا برای همیشه و آواتار ۲ (هر دو یک فیلم فانتزی با محوریت جنگ مردم بومی علیه استعمارگرانِ متهاجمشان هستند که آب نقش پُررنگی در آن‌ها ایفا می‌کند) روی میزانِ استقبال از فیلم جیمز کامرون که یک ماه دیرتر از دیگری اکران می‌شود، تاثیر منفی خواهد گذاشت؟ خلاصه اینکه عملکردِ غیرمنتظره‌ی تاپ گان ۲ به این معنی نیست که متر و معیارِ موفقیتِ واکاندا برای همیشه و آواتار ۲ غلبه بر فیلمِ تام کروز خواهد بود، بلکه فقط زورآزمایی سه‌نفره‌ی آن‌ها را به رویدادِ باکس آفیسی هیجان‌انگیزی برای دنبال کردن بدل کرده است.

The Black Phone

۲ میلیون و ۴۹۹ هزار دلار

۸۳ میلیون و ۱۱۹ هزار دلار

۶


۹

Nope

۱۸ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار

۸۰ میلیون و ۵۸۳ هزار دلار

۲


۳

در گزارش باکس آفیس این هفته افتتاحیه انیمیشن ابرقهرمانی DC League of Super-Pets را بررسی می‌کنیم و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا Black Panther 2 و Avatar 2 می‌توانند به پادشاهی Top Gun: Maverick بر گیشه‌‌ی ۲۰۲۲ پایان بدهند؟