فیلم GameSpot 2022: همه چیز، همه جا، به یکباره

وانگ ها ابرقهرمان نیستند. آنها صاحب یک خشکشویی مشکل دار هستند. آنها با سازمان مالیاتی مشکل دارند. طلاق احتمالی بین مادر اولین (میشل یئو) و پدر ویموند (که هوی کوان) وجود دارد. دختر آنها، جوی (استفانی هسو)، تلاش می کند تا والدینش تمایلات جنسی او و دوست دخترش را بپذیرند – مشکلی که با آمدن پدر اولین، گونگ گونگ (جیمز هونگ) آشکارتر می شود. این یک ملودرام خانوادگی است، نه یک کمدی پوچ یا یک حماسه علمی تخیلی. اما همه چیز زمانی تغییر می کند که ناگهان، اولین خود را در میانه یک طرح بین بعدی پر از واقعیت های متناوب و نسخه های متناوب از خود و خانواده اش می بیند که تلاش می کنند یک شیطان کیهانی را که تهدید به خنثی کردن تمام واقعیت ها است، شکار کنند.

از آنجا، همه چیز خیلی سریع به پوچ گرایی و کمدی تبدیل می شود، با صحنه های مبارزه با هنرهای رزمی واقعاً باورنکردنی و جلوه های بصری شگفت انگیز. Everything Everywhere کسری از بودجه و نیروی انسانی پشت یکی از بلاک باسترهای اصلی فرنچایز داشت که امسال در سینماها اکران شد، و همچنان توانست ظاهر و احساسی زیبا داشته باشد. و به طرز بی عیب و نقصی کار شده است. این به طور عمدی در ارجاعات متا فرو می رود و به فیلم های دیگر اشاره می کند، اما این چشمک ها و تکان دادن های مقدس تخم مرغ عید پاک نیست که در چیزی با آدرس IP شرکتی که از درزهای آن بیرون می آید می بینید، بلکه در عوض تلاش های جدی برای تجسم جهان و تلقین است. کاراکترها با اتصال آنها به بازیگرانی که آنها را بازی می کنند و فیلم هایی که الهام بخش آنها هستند.

بخوانید  نقد فیلم مرا وادار نکن بروم | داستان سفری بی‌بازگشت

یکی از اولین صحنه‌های مبارزه مهم در همه چیز، همه جا، همه به یکباره شامل پرتاب کیوهوی کوان به داخل ساختمان IRS می‌شود و همه چیز عجیب‌تر و خاص‌تر می‌شود. در واقع، تقریباً در نیمه راه، به وضوح متوجه می‌شوید که نبرد مبتنی بر دسته‌های فانی در واقع یکی از اساسی‌ترین چیزهایی است که فیلم ارائه می‌کند. او آن را با انگشتان هات داگ، سنگ های حساس، یک شوخی طولانی راتاتویی و گاف های بداهه اسباب بازی جنسی دنبال می کند. با این حال، علی‌رغم همه این‌ها (یا شاید به‌خاطر آن)، همه‌چیز همه‌جا همه در یک‌باره موفق شد فرود را حفظ کند و با عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ گیم اسپات فرار کند.

به طور خلاصه: این یک سینمای قدیمی است، به علاوه برخی بازیگری واقعا استثنایی و فیلمبرداری درجه یک. اتفاقاً صحنه‌ای طولانی از میشل یئو در حال معاشرت با جیمی لی کرتیس وجود دارد که با دست‌های هات داگ‌شان همدیگر را نوازش می‌کنند. این هنر است، به ما اعتماد کنید.

عجیب است که فکر کنیم در عصر پرفروش‌های بی‌پایان مارول و ساختن فرنچایز بی‌وقفه، ایده یک «چندجهانی» به همان اندازه که می‌شود به کلاه قدیمی نزدیک شده است. این ایده به خودی خود کمتر به یک تکنیک داستان‌سازی تبدیل شده است و بیشتر به راهی برای شرکت‌های میلیارد دلاری تبدیل شده است که تا حد امکان IP خود را در نسخه‌ای معین جمع کنند – که، اشتباه نکنید، می‌تواند باعث زیبایی شود. موقعیت های سرگرم کننده برای اشاره به صفحه و گفتن “هی، من می دانم که از کجا آمده است!” اما Everything Everywhere این ایده را پذیرفت و آن را تغییر داد، نه با اختراع مجدد چرخ چندوجهی، بلکه با استفاده از خود استوانه برای خلق داستانی صمیمی، شخصی و مهم‌تر از همه اصیل درباره خانواده‌ای از افراد فوق‌العاده منظم.

بخوانید  ایندیانا جونز در تریلر جدید و کوتاه ایندیانا جونز 5 بازمی گردد

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر