سرویس ایکس باکس کلاود گیمینگ به فروشگاه Meta Quest اضافه می‌شود

در رویداد Connect از خرید استودیوهای Camouflaj ،Twisted Pixel و Armature توسط شرکت Meta رونمایی شد. قرار است بعدا درباره اینکه هریک از این تیم‌ها روی چه پروژه‌هایی کار می‌کنند، بیشتر توضیح داده شود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جریان نطق سخنرانی از همکاری با متا برای ارائه یک تجربه یکپارچه گیمینگ در آینده خبر داد. در همین راستا، اضافه شدن ایکس باکس کلاود گیمینگ به Meta Quest Store تأیید شد و کاربران می‌توانند از این پس کنترلرهای ایکس باکس خود را هنگام اتصال به هدست‌های متا برای تجربه بازی‌های سرویس Xbox Game Pass Ultimate استفاده کنند. مایکروسافت وعده انتشار اخبار بیشتری را در این زمنیه داده که البته زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

در ادامه فیسبوک یا همان Meta از هدست جدید واقعیت مجازی Meta Quest Pro رونمایی کرد. قیمت هدست VR جدید Quest Pro از ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود. ظاهر این هدست از یک طراحی ساده و با تمرکز بر راحتی بیشتر برخوردار است که حتی برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند نیز مناسب است. اندازه بخش اوپتیکال این هدست در مقایسه با Quest 2 بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و در مقابل کنتراست تصاویر ۷۵ درصد بیشتر شده و تا ۱.۳ برابر وسعت رنگ بیشتری را ارائه می‌کند. این هدست همچنین برای ایجاد تعامل بیشتر از فناوری نور کم و نقاط کوانتومی بهره می‌برد.

در نهای بازی‌هایی که برای هدست Meta Quest 2 عرضه می‌شوند نیز معرفی شدند که شامل Among Us VR و Behemoth از استودیو Skydance Interactive هستند؛ همین‌طور Iron Man VR و The Walking Dead: Saints and Sinners – Chapter 2: Retribution. این بازی‌ها در ماه دسامبر برای هدست متا عرضه خواهند شد. ضمنا بازی Population One نیز یک حالت سندباکس دریافت کرده که می‌توانید ازطریق آن تجربیات مورد نظر خود را ایجاد کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

بخوانید  عکس های New Stranger Things 5 ​​بازگشت دیوید هاربر را نشان می دهد



منبع

Meta Quest Pro به همراه کنترلرهای Touch Pro عرضه می‌شود که از یک داک شارژر مبتنی بر درگاه USB-C برخوردار هستند. ۱۰ حسگر پیشرفته VR/MR و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی درکنار ۱۲ گیگابایت حافظه رم و یک پردازنده Snapdragon XR2+ Qualcomm از ویژگی‌های سخت‌افزاری این هدست است. Meta Quest Pro قرار است در تاریخ ۲۵ اکتبر به بازار عرضه شود، اما امکان پیش سفارش آن از همین حالا وجود دارد.

شرکت متا در جریان رویداد Meta Connect از پشتیبانی هدست واقعیت مجازی کوئست ۲ و کوئست پرو از سرویس ایکس باکس کلاود گیمینگ و خرید چند استودیو خبر داد.

هدست واقعیت مجازی Meta Quest Pro

هدست Meta Quest Pro

به ادعای سازندگان، کاربر می‌تواند چند تصویر با قابلیت تغییر سایز را با این هدست باز کند و از فناوری بازخورد لمسی TruTouch روی کنترلرهای آن لذت ببرد. همچنین پشتیبانی معکوس از اپلیکیشن‌های مورد علاقه شما هم روی آن فراهم شده است.

اضافه شدن ایکس باکس کلاود گیمینگ به متاکوئست