رئیس سونی نگران انحصاری بودن سری Call of Duty نیست


ایمیلی از رئیس شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به یکی از همکارانش نشان می دهد که او نگران انحصاری شدن فرنچایز Call of Duty نیست.

نبرد حقوقی مایکروسافت علیه کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) آغاز شده است و اطلاعات جالبی از جلسات مربوطه به دست آمده است. در این دیدار پیامی از جیم رایانرئیس شرکت سرگرمی های تعاملی سونی گفته شده است که ظاهراً از احتمال تبدیل شدن به یک انحصار می ترسیده است. Call of Duty برای Xbox نگران نیست.

ایمیلی از رایان به کریس چرینگ، رئیس سابق پلی استیشن اروپا اعزام شد که در جلسه دیروز قرائت شد. او نوشت: “اصلاً بحث انحصار نیست. آنها چشم انداز بزرگ تری دارند. من مطمئن هستم که ما سال ها آینده COD را در پلی استیشن خواهیم دید. هیچ مشکلی نخواهیم داشت. مشکلی نیست”.

توجه داشته باشید که FTC مانع بزرگی برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بود و این سازمان از قاضی درخواست دستور مقدماتی برای مسدود کردن این معامله را دارد. سونی نیز در مورد این معامله و تاثیر آن بر انتشار سری کالاف دیوتی در پلی استیشن صحبت های زیادی کرده است.

این شرکت ژاپنی ادعا می کند که پیشنهاد فعلی سازنده ایکس باکس برای حفظ این سری در پلی استیشن به طور جبران ناپذیری به رقابت و نوآوری در صنعت بازی لطمه می زند و از سوی دیگر، ردموندی ها گفته اند که 10 سال برای سونی کافی است تا بتواند تولید کند و رقیبی برای آن فراهم کند. این سریال سونی همچنین ابراز نگرانی کرد که پس از انجام این معامله، مایکروسافت ممکن است به عملکرد و کیفیت عناوین بعدی Call of Duty در پلی استیشن آسیب برساند.

بخوانید  انیمه جان ویک در دست ساخت است
تحریریه مجله بازی یک گیمر