حکم دادگاه فدرال در مورد Epic Games در پرونده ضد انحصار گوگل



هیئت منصفه فدرال حکم صادر کرد در مورد ضد انحصار بین Epic Games و Google، و توسعه دهنده Fortnite دلیلی برای جشن گرفتن دارد. هیئت منصفه به اتفاق آرا به نفع Epic رای داد، زیرا تشخیص داد که گوگل از طریق فروشگاه Google Play خود دارای انحصار غیرقانونی است.

این اقدام پس از یک آزمایش چهار هفته‌ای بین این دو شرکت غول‌پیکر انجام می‌شود که هدف آن تصمیم‌گیری درباره استفاده یا عدم استفاده گوگل از تاکتیک‌های ضدرقابتی با فروشگاه آنلاین خود است، جایی که روزانه میلیون‌ها اپلیکیشن به فروش می‌رسد. این تصمیم تنها پس از سه ساعت مذاکره پشت درهای بسته اتخاذ شد.

به تمام 11 سوال پرسشنامه حکم به نفع Epic پاسخ داده شد، از جمله سوالی که می‌پرسید آیا گوگل عمداً قدرت انحصاری خود را با درگیر شدن در رفتارهای ضدرقابتی به دست آورده یا حفظ کرده است. به گفته رئیس هیئت منصفه، گوگل به لطف «بازار توزیع اپلیکیشن اندروید» و «سرویس‌های صورت‌حساب درون‌برنامه‌ای»، به این نتیجه دست یافت.

Epic در پستی در خود این تصمیم را “برنده ای برای همه توسعه دهندگان برنامه و مصرف کنندگان در همه جا” نامید سایت رسمی. در ادامه این پست آمده است که “روش‌های فروشگاه اپلیکیشن گوگل غیرقانونی است و آنها از انحصار خود برای استخراج هزینه‌های گزاف، سرکوب رقابت و کاهش نوآوری سوء استفاده می‌کنند.”

بخوانید  راسل کرو در ابتدا از خط داستانی گلادیاتور خوشش نمی آمد، فکر می کرد که بینندگان فکر می کنند "این اصلاً برای چیست؟"

از زمان انتشار این حکم، هیچ تحریم یا توصیه رسمی اعلام نشده است. ویلسون وایت، معاون امور دولتی و سیاست عمومی گوگل، در بیانیه‌ای گفت که این شرکت قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد دریافت کند.



تحریریه مجله بازی یک گیمر