اکتیویژن بلیزارد توسط متخصصان Call Of Duty به انحصار غیرقانونی ورزش های الکترونیکی متهم شد

عملکرد اکتیویژن بلیزارد از لیگ ندای وظیفه اکنون موضوع شکایتی است که توسط دو گیمر حرفه ای تنظیم شده است که ادعا می کنند لیگ ورزش های الکترونیکی یک انحصار غیرقانونی است که از رقابت جلوگیری می کند و بازیکنان و تیم ها را مجبور می کند شرایط مالی “اخاذی” را بپذیرند.

هر دو بازیکن در حلقه‌های حرفه‌ای Call of Duty نام آشنا هستند. هکتور “H3CZ” رودریگز، رئیس بازی Optic Gaming و ست “اسکامپ” آبنر، گیمر حرفه ای، دومین بازیکن برنده تاریخ بازی، به دنبال خسارت 680 میلیون دلاری از Activision Blizzard هستند. در این دادخواست ادعا شده است که رودریگز، که سال‌ها تیم بازی Optic Call of Duty را رهبری می‌کرد، مجبور شد برای برآوردن خواسته‌های Activision و کسب یکی از 12 جایگاه مورد علاقه در Call of، وارد یک شراکت “ویرانگر مالی” با سرمایه‌گذاران میلیاردر شود. تیم لیگ وظیفه

همانطور که شکایتی که اخیراً در دادگاه فدرال ارائه شده نشان می دهد، قبل از ایجاد لیگ Call of Duty متعلق به Activision در سال 2019، مسابقات رقابتی Call of Duty توسط چندین سازمان از جمله GameStop و Major League Gaming میزبانی می شد. زمانی که Activision خود Major League Gaming را تصاحب کرد و متعاقباً Call of Duty League را تشکیل داد، تغییر کرد و عملاً سایر لیگ‌ها و مسابقات حرفه‌ای Call of Duty غیر از آنهایی که توسط خود Activision اداره می‌شد، تعطیل شدند.

از آن زمان، اکتیویژن، طبق این دادخواست، از انحصار ورزش های الکترونیکی Call of Duty “به عنوان یک سلاح هسته ای مجازی” استفاده کرده است. اگرچه لیگ از لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای مانند NFL یا NBA الگوبرداری شده است، اما هیچ توافقی بین مالکان تیم و بازیکنان وجود ندارد. برخلاف لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای، Activision مالک بازی است و بنابراین می‌تواند مانع از کسب درآمد بازیکنان از منابع خارجی شود که اکتیویژن آن‌ها را تایید نمی‌کند.

بخوانید  The Man of Steel top the Fortress of Solitude در پوستر فصل سوم سریال سوپرمن و لوئیس

تیم ها برای حضور در لیگ باید مبلغ 27.5 میلیون دلار را پرداخت می کردند. علاوه بر این، Activision 50٪ از درآمد خود را از فروش بلیط، حمایت مالی و سایر منابع درآمد دریافت می کند. همچنین بازیکنان از بازاریابی گیم پلی Call of Duty در سایت هایی مانند Twitch یا YouTube منع شده اند و باید قراردادهای اسپانسری بالقوه سودآور برند را به Activision بسپارند. این شکایت ادعا می کند که بازیکنان و تیم ها مجبور به پذیرش “شرایط ضدرقابتی شدید که فقط به نفع Activision و انحصار آن بود” یا “بازار را به طور کلی ترک کنند.”

اکتیویژن می‌دانست که دستیابی و حفظ قدرت انحصاری در این بازار به Activision اجازه می‌دهد تا سهم گزافی از این درآمدها را به خود اختصاص دهد و باقی مانده جدول (و تمام ریسک‌های مالی) را به بازیکنان و تیم‌هایی واگذار کند که Activision بر پشت آنها این درآمدها را به دست می‌آورد. “، در این دادخواست آمده است.

در اوایل سال جاری، بخش ورزش‌های الکترونیکی اکتیویژن بلیزارد با اخراج‌های گسترده مواجه شد و آینده لیگ را زیر سوال برد. لیگ Overwatch اکتیویژن بلیزارد، که لیگ Call of Duty از آن الگوبرداری شده بود، از آن زمان وجود نداشت و بسیاری از بخش‌های esports که مسئولیت اجرای لیگ‌ها را بر عهده داشتند، اوایل امسال از کار کنار گذاشته شدند. طبق این دادخواست، این “توهین به آسیب قابل توجه” را اضافه کرد و ادعا کرد که این شرکت “لیگ Activision CoD را از بین برده است.”

یکی از سخنگویان اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت که این شکایت “هیچ مبنای واقعی یا قانونی” ندارد و به شدت از خود در برابر این اتهامات دفاع خواهد کرد.

بخوانید  Take-Two پیشنهاد می کند که GTA 6 در اوایل سال 2024 منتشر شود

سخنگو گفت: «ما از اینکه این اعضای جامعه ورزش‌های الکترونیکی این لباس را می‌پوشند که برای صاحبان تیم، بازیکنان، هواداران و شرکای تیمی که زمان و انرژی زیادی برای موفقیت لیگ کال آف دیوتی صرف کرده‌اند، مختل می‌کند، ناامید هستیم.

Activision Blizzard سال گذشته با وزارت دادگستری ایالات متحده یک دعوای ضد انحصار مدنی را به دلیل نگرانی مبنی بر اینکه Overwatch و Call of Duty League با محدود کردن حقوق بازیکنان به شکل “مالیات بر تعادل رقابتی” قانون ضد تراست را نقض کرده اند، حل و فصل کرد، چیزی که Activision از لیگ ها حذف کرد. در سال 2017. 2021.

تحریریه مجله بازی یک گیمر