پلی استیشن 5 از فروش نینتندو سوییچ و ایکس باکس در فوریه 2023 در اروپا پیشی گرفت.

در بخش بازی ها، میراث هاگوارتز یک ماه راه اندازی عالی داشت. این بازی ویدئویی نه تنها در ماه فوریه در جدول FIFA 23 در صدر جدول اروپا قرار گرفت، بلکه شاهد بزرگترین عرضه در بین بازی‌های Call of Duty از سال 2017 بود. یکی از تحلیلگران صنعت بازی در اواخر فوریه گفت که فروش کنسول سونی به پایان رسیده است. 11.5 میلیون واحد در مقایسه با کنسول های مایکروسافت. اما PS5 همچنان از نظر تعداد کنسول های فروخته شده تا این مرحله در چرخه خود از پلی استیشن 4 عقب تر است.

پس از گذشت بیش از دو ماه از سال 2023، فروش کنسول پلی استیشن 5 همچنان شگفت انگیز است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط GSD در Games Industry Media، کنسول نسل نهم سونی در فوریه 2023 به راحتی از Nintendo Switch و Xbox Series X شکست خواهد خورد. Xbox Series S فوق العاده قدرتمند است.

از نظر فروش فوریه در منطقه اروپا، پلی استیشن 5 به راحتی از نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس پیشی گرفت. ایکس باکس سری اس را شکست داد.

تصویری از بازی میراث هاگوارتز

فروش PS5 در این ماه بیش از دو برابر Switch است. تغییر فروش در اروپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد کاهش داشته است و چنین کاهشی در انگلیس دیده می شود. در ادامه، فروش کنسول مایکروسافت نسبت به فوریه سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است، اما Xbox Series X | Xbox Series S همچنان در رتبه سوم اروپا قرار دارد.

پیش از این، آمار فروش فوریه انگلیس نیز اعلام شده بود که در آن مشخص شد پلی استیشن 5 فروش خوبی داشته است. 316 درصد افزایش یافته است. این جهش دیدنی در تضاد با کسادی بازار کنسول ها در سال گذشته است. در آن زمان PS5 با کمبود مواجه بود و مدتی پیش این مشکل برطرف شد. لازم به ذکر است که آمار GSD شامل انگلیس و آلمان نمی شود. با توجه به اخبار، می توان نتیجه گرفت که حداقل بازار انگلستان با بازار سایر مناطق اروپایی سازگار است.

بخوانید  امکان نمایش بازی هایی با تاریخ انتشار نامعلوم در کنفرانس مایکروسافت
تحریریه مجله بازی یک گیمر